Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rijden met EV vs ICE

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1767 berichten
  • Pagina 87 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • …
  • 118
  • Volgende
Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3922
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door vortex » 12 oktober 2024, 13:08

VincentVega schreef: ↑12 oktober 2024, 11:01 Tegen importheffingen op staatsgesubsideerde producten uit vervuilende fabrieken uit China ben ik nooit geweest. Dat is voor mij trouwens geen betutteling maar rechtvaardigheid.
Maar wat brengt het op en wie wordt er gestraft? Een Chinese fabrikant exporteert bv een EV voor €20K, de EU heft €10K taks, de EV komt hier op de markt voor €30K. De fabrikant heeft nog steeds zijn 20K en produceert vrolijk verder met steenkool, de EU steekt 10K op zak en de consument is 10K meer kwijt of koopt een ICE. Onder de streep verandert er voor de Chinese producent niks en hier stelt de consument zijn aankoop uit of kiest voor ICE. Dus linkse logica, wij betalen taks en daarmee is het OK dat China met steenkool stookt. Trouwens voor Europa met het belerend vingertje maar China wijst, zou ze beter haar eigen stroomproductie CO2 neutraal maken, er worden hier immers ook nog gas en steenkoolcentrales gebouwd.

Als Europa wil dat Chinese zooi met dezelfde CO2 normen wordt gemaakt, dan is er maar één oplossing: niks importeren wat niet aan de EU normen voldoet. Heffingen zijn maar een lapmiddel op de kap van de consument om de eigen fabrieken te bevoordelen, het zal in geen geval bijdragen aan een snellere omschakeling, in tegendeel. Zowat alle grondstoffen, halffabricaten en afgewerkte producten die noodzakelijk zijn voor de transitie komen uit China of is China prijsbepalend op de globale markt. We zitten met andere woorden niet in een positie waar we kunnen wegen op de markt of op het beleid elders, het enige wat het zal opleveren is een zoveelste keer in eigen voeten schieten.
Omhoog

Gebruikersavatar
VincentVega
Hero Member
Hero Member
Berichten: 918
Lid geworden op: 21 jan 2022

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door VincentVega » 12 oktober 2024, 13:53

vortex schreef: ↑12 oktober 2024, 13:08
VincentVega schreef: ↑12 oktober 2024, 11:01 Tegen importheffingen op staatsgesubsideerde producten uit vervuilende fabrieken uit China ben ik nooit geweest. Dat is voor mij trouwens geen betutteling maar rechtvaardigheid.
Maar wat brengt het op en wie wordt er gestraft? Een Chinese fabrikant exporteert bv een EV voor €20K, de EU heft €10K taks, de EV komt hier op de markt voor €30K. De fabrikant heeft nog steeds zijn 20K en produceert vrolijk verder met steenkool, de EU steekt 10K op zak en de consument is 10K meer kwijt of koopt een ICE. Onder de streep verandert er voor de Chinese producent niks en hier stelt de consument zijn aankoop uit of kiest voor ICE. Dus linkse logica, wij betalen taks en daarmee is het OK dat China met steenkool stookt. Trouwens voor Europa met het belerend vingertje maar China wijst, zou ze beter haar eigen stroomproductie CO2 neutraal maken, er worden hier immers ook nog gas en steenkoolcentrales gebouwd.

Als Europa wil dat Chinese zooi met dezelfde CO2 normen wordt gemaakt, dan is er maar één oplossing: niks importeren wat niet aan de EU normen voldoet. Heffingen zijn maar een lapmiddel op de kap van de consument om de eigen fabrieken te bevoordelen, het zal in geen geval bijdragen aan een snellere omschakeling, in tegendeel. Zowat alle grondstoffen, halffabricaten en afgewerkte producten die noodzakelijk zijn voor de transitie komen uit China of is China prijsbepalend op de globale markt. We zitten met andere woorden niet in een positie waar we kunnen wegen op de markt of op het beleid elders, het enige wat het zal opleveren is een zoveelste keer in eigen voeten schieten.
Importheffingen zijn een oplossing voor de concurrentievervalsing wegens overheidssubsidies. Niet voor de vervuilende productieprocessen, dat klopt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Omhoog

pukkie007
VIP member
VIP member
Berichten: 2648
Lid geworden op: 29 feb 2012
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door pukkie007 » 12 oktober 2024, 21:11

BMW gaat de productie van zijn populairste model, een EV btw, stopzetten. Die productie zit momenteel in China ...
De productie van de vervanger/opvolger van dit model gaat in Hongarije gebeuren. De vette jaren in China zijn voorbij voor hun. Dus heeft het geen zin om ginder te blijven produceren/investeren. Met het oog op een handelsoorlog lijkt me dit een actie die navolging verdient.
Doch de modale Europeaan trekt zich niks aan van groen, co² of carbon en fixeert zich op de aankoopprijs van zijn mobiel. Aan de andere kant valt het ook op hoeveel oldtimers à la Golf II en MB 190/300 er tegenwoordig rondrijden in de Noorderkempen. Benieuwd hoe het de volgende jaren gaat evolueren. De wegen zijn verzadigd, dus een toename van het aantal voertuigen op de weg is alvast onmogelijk.
Omhoog

Gebruikersavatar
voorheenCP1234
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 1072
Lid geworden op: 11 jan 2024

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 13 oktober 2024, 07:32

vortex schreef: ↑12 oktober 2024, 13:08
VincentVega schreef: ↑12 oktober 2024, 11:01 Tegen importheffingen op staatsgesubsideerde producten uit vervuilende fabrieken uit China ben ik nooit geweest. Dat is voor mij trouwens geen betutteling maar rechtvaardigheid.
Maar wat brengt het op en wie wordt er gestraft? Een Chinese fabrikant exporteert bv een EV voor €20K, de EU heft €10K taks, de EV komt hier op de markt voor €30K. De fabrikant heeft nog steeds zijn 20K en produceert vrolijk verder met steenkool, de EU steekt 10K op zak en de consument is 10K meer kwijt of koopt een ICE. Onder de streep verandert er voor de Chinese producent niks en hier stelt de consument zijn aankoop uit of kiest voor ICE. Dus linkse logica, wij betalen taks en daarmee is het OK dat China met steenkool stookt. Trouwens voor Europa met het belerend vingertje maar China wijst, zou ze beter haar eigen stroomproductie CO2 neutraal maken, er worden hier immers ook nog gas en steenkoolcentrales gebouwd.

Als Europa wil dat Chinese zooi met dezelfde CO2 normen wordt gemaakt, dan is er maar één oplossing: niks importeren wat niet aan de EU normen voldoet. Heffingen zijn maar een lapmiddel op de kap van de consument om de eigen fabrieken te bevoordelen, het zal in geen geval bijdragen aan een snellere omschakeling, in tegendeel. Zowat alle grondstoffen, halffabricaten en afgewerkte producten die noodzakelijk zijn voor de transitie komen uit China of is China prijsbepalend op de globale markt. We zitten met andere woorden niet in een positie waar we kunnen wegen op de markt of op het beleid elders, het enige wat het zal opleveren is een zoveelste keer in eigen voeten schieten.
Helemaal mee eens ! Daarom dat ik hier reeds al schreef dat het goed is dat de EU strengere normen voor onze industrie invoert maar dan moet ze consequent zijn en moet alles wat ingevoerd wordt aan diezelfde strenge eisen voldoen of het mag de EU niet binnen, simpel. Zoals in mijn voorbeeld, bouwt men in China een kast voor de lokale markt mag men dat zo vervuilend doen als men maar wil; is het echter voor onze markt moet dat aan dezelfde strenge voorwaarden worden gedaan of het is retour aan zender; zeer simpel, consument vriendelijk en het zou een gigantische impact hebben op het milieu. Daarom dat onze groene linkse hypocrieten hier nooit over praten ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Omhoog

pukkie007
VIP member
VIP member
Berichten: 2648
Lid geworden op: 29 feb 2012
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door pukkie007 » 13 oktober 2024, 11:34

Dat voorbeeld van die kast gaat terug naar het jaar 2000 ( random genomen). Toen maakte men in China een kast, die hier goed verkocht, 'klakkeloos' na. Omdat de Belgische industrie enorm moest investeren voor allerlei groene regeltjes, was het produceren van die kast dubbel zo duur geworden dan 5 jaar eerder. In China waren er helemaal geen regels, ze hadden goedkope arbeidskrachten en een volle zeecontainer kwam voor 1000 USD naar de haven van Antwerpen. Het verval van de Belgische meubelindustrie was ingezet. Kijken hoe de Europese automobiel industrie het vergaat. De prijs van die zeecontainer is alvast x10 gegaan en de lonen in China zijn ook wat gestegen. Nu nog het 'oneerlijke' verschil in 'groene productie' wegwerken . :(
Omhoog

Gebruikersavatar
voorheenCP1234
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 1072
Lid geworden op: 11 jan 2024

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 13 oktober 2024, 16:30

pukkie007 schreef: ↑13 oktober 2024, 11:34 Dat voorbeeld van die kast gaat terug naar het jaar 2000 ( random genomen). Toen maakte men in China een kast, die hier goed verkocht, 'klakkeloos' na. Omdat de Belgische industrie enorm moest investeren voor allerlei groene regeltjes, was het produceren van die kast dubbel zo duur geworden dan 5 jaar eerder. In China waren er helemaal geen regels, ze hadden goedkope arbeidskrachten en een volle zeecontainer kwam voor 1000 USD naar de haven van Antwerpen. Het verval van de Belgische meubelindustrie was ingezet. Kijken hoe de Europese automobiel industrie het vergaat. De prijs van die zeecontainer is alvast x10 gegaan en de lonen in China zijn ook wat gestegen. Nu nog het 'oneerlijke' verschil in 'groene productie' wegwerken . :(
Ik heb nog voor een bedrijf gewerkt dat oa. douaneafhandeling deed op de luchthaven. Wij hadden kasten voor de Aldi uit China doorgegeven en die van de douane konden maar niet begrijpen dat ze die aan nog geen euro, denk dat het 0,56 cent + transport konden verkopen aan Aldi. Toen we vergelijkbare transacties lieten zien mochten ze passeren. Denk dat die kast uiteindelijk aan 15 euro werd verkocht ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Omhoog

Kwakkie
Full Member
Full Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 jul 2024
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Kwakkie » 14 oktober 2024, 15:04

Een auto voor de prijs van een (stevige) speed-pedelec.
Allen daarheen.
https://www.hln.be/mobiliteit/dacia-ver ... ~a4ebbb63/
Omhoog

Gebruikersavatar
Rhijnvis
Full Member
Full Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 aug 2024
Contacteer:
Contacteer Rhijnvis
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Rhijnvis » 14 oktober 2024, 16:15

pukkie007 schreef: ↑12 oktober 2024, 21:11 BMW gaat de productie van zijn populairste model, een EV btw, stopzetten. Die productie zit momenteel in China ...
Het populairste model is de iX3, dat is een elektrische variant van de X3, een SUV die met verbrandingsmotor op de markt gebracht werd.
Deze X3 heeft nu een nagelnieuwe opvolger, die geen elektrische variant meer krijgt. De reden daarvoor is dat de elektrische evenknie op een nieuw, volledig elektrisch platform (intern "neue klasse" genaamd) zal gebaseerd zijn. De beslissing van BMW is bijgevolg niet het afstappen van de elektrische automobiel, doch een verdere stap inwaarts. Tot nog toe koos BMW ervoor om elektrische auto's (op een aantal uitzonderingen na) geen eigen platform te geven. Daar komt nu verandering in. Hetzelfde zal gebeuren bij de uiterst populaire 3-reeks, dewelke u mag kopen in 2025/2026. Verdere informatie leest u hier: https://www.bmwgroup.com/en/news/genera ... w-era.html
Daarbij wordt de nieuwe X3 nog steeds in China geproduceerd (naast de Verenigde Staten van Amerika) en komt er zelfs een versie met verlengde wielbasis specifiek voor de Chinese markt.
Ik heb gezegd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Spaarplan
VIP member
VIP member
Berichten: 1097
Lid geworden op: 26 dec 2010
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Spaarplan » 15 oktober 2024, 18:21

Het is ook nooit goed genoeg voor de auto industrie, hebben ze hun hoge importheffingen gekregen op Chinese auto's en nu krijgen we dit:

"Op maandag zei Carlos Tavares, de CEO van Stellantis, eigenaar van Fiat, Citroën en Opel, dat de voorgestelde heffingen op Chinese auto’s de sluiting van fabrieken in Europa zouden versnellen, omdat ze Beijing zouden stimuleren om de productie naar Europa te verplaatsen waardoor die in directe concurrentie met Europese merken komt te staan.". ???

We kunnen natuurlijk ook Chinese auto's gewoon verbieden, dat zal pas druk op de prijzen zetten... naar boven. Minder auto's op de weg, best wel gezond. :D
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Omhoog

Brembos
VIP member
VIP member
Berichten: 1093
Lid geworden op: 24 jul 2015
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Brembos » 15 oktober 2024, 19:18

Kwakkie schreef: ↑14 oktober 2024, 15:04 Een auto voor de prijs van een (stevige) speed-pedelec.
Allen daarheen.
https://www.hln.be/mobiliteit/dacia-ver ... ~a4ebbb63/
Vanaf € 10.590 - € 5,000 Belgische premie ! Een onklopbare prijs voor deze sublieme wagen ! Vw en Bmw kunnen hier niet aan tippen !
Omhoog

Gebruikersavatar
VincentVega
Hero Member
Hero Member
Berichten: 918
Lid geworden op: 21 jan 2022

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door VincentVega » 15 oktober 2024, 21:11

Brembos schreef: ↑15 oktober 2024, 19:18
Kwakkie schreef: ↑14 oktober 2024, 15:04 Een auto voor de prijs van een (stevige) speed-pedelec.
Allen daarheen.
https://www.hln.be/mobiliteit/dacia-ver ... ~a4ebbb63/
Vanaf € 10.590 - € 5,000 Belgische premie ! Een onklopbare prijs voor deze sublieme wagen ! Vw en Bmw kunnen hier niet aan tippen !
Desinformatie. Een simpele zoekopdracht op Google leert:

“De premie kan nooit meer dan 25% van de aankoopprijs bedragen. De premie wordt dan verlaagd in verhouding met de aankoopprijs van het voertuig.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Omhoog

Kwakkie
Full Member
Full Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 jul 2024
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Kwakkie » 16 oktober 2024, 08:28

Minus de premie komt het uit op iets minder dan 8000 euro. Nog steeds een spotprijs voor een elektrische auto. Gelet op de kleine batterij en het beperkte vermogen zou ik er wel niet mee op reis gaan naar pakweg Zuid-Frankrijk maar voor iemand die een tweede autootje nodig heeft om naar het werk te rijden of boodschappen te doen is dit eigenlijk een no-brainer .
Omhoog

Gebruikersavatar
Rhijnvis
Full Member
Full Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 aug 2024
Contacteer:
Contacteer Rhijnvis
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Rhijnvis » 16 oktober 2024, 09:58

Het is een stuntprijs, die uiteraard niet duurzaam is. De wagen wordt met verlies verkocht. In ier geval kan men technisch niet meer zeggen dat elektrisch rijden duur is. Zelfs de allereerste Dacia op de W-Europese weg was duurder, en dan corrigeer ik niet eens voor inflatoire effecten, verschil in onderhoudskosten, brandstofkosten etc.
Ik heb gezegd.
Omhoog

Kwakkie
Full Member
Full Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 jul 2024
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door Kwakkie » 16 oktober 2024, 10:18

Dat verlies op het elektrisch wagentje zal Dacia (en Renault) niet voelen gezien bijvoorbeeld de Duster als zoete broodjes verkoopt.
Ze moeten hun uitstootnormen halen om boetes te vermijden en daarom verkopen ze dit wagentje met verlies. Dat is goedkoper dan boetes betalen.
Omhoog

Gebruikersavatar
VincentVega
Hero Member
Hero Member
Berichten: 918
Lid geworden op: 21 jan 2022

Re: Rijden met EV vs ICE

  • Citeer

Bericht door VincentVega » 16 oktober 2024, 10:34

Kwakkie schreef: ↑16 oktober 2024, 10:18 Dat verlies op het elektrisch wagentje zal Dacia (en Renault) niet voelen gezien bijvoorbeeld de Duster als zoete broodjes verkoopt.
Ze moeten hun uitstootnormen halen om boetes te vermijden en daarom verkopen ze dit wagentje met verlies. Dat is goedkoper dan boetes betalen.
Inderdaad, dat is de reden van deze "verkoop met verlies".
https://auto55.mobi/nieuws/35132-dacia- ... -vermijden

De consument kan er maar goed bij varen ... :D
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1767 berichten
  • Pagina 87 van 118
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • …
  • 118
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy