groepsaankoop energie iChoosr
groepsaankoop energie iChoosr
Heeft er iemand ervaring met iChoosr en verloopt het overstappen naar een andere leverancier vlot ?
Re: groepsaankoop energie iChoosr
dus toch mooi dat ge mee kunt profiteren.
voor luie mensen de ideale formule.
voor actieve mensen , ja da kost wat meer tijd.
sprookjes , naar waar het voordeel.
energie een website www.vreg.be
voor luie mensen de ideale formule.
voor actieve mensen , ja da kost wat meer tijd.
sprookjes , naar waar het voordeel.
energie een website www.vreg.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik had ook ingeschreven bij iChoosr. Lampiris is de winnaar. Maar IK had reeds een kontract bij Lampiris. Wat moet ik nu doen?
Ik schreef me ook in bij deze groepsaankoop van GVA en iChoosr. Wij (1906 kandidaten) kregen een zéér gunstig aanbod van Lampiris.
Nu moet het lukken : ik onderschreef reeds maanden geleden een contract met Lampiris, het gaat in op 27/12 ek. (momenteel ben ik nog even bij Luminus, maar de overstap is reeds geregeld). Het nieuwe (groepscontract) kan ingaan op 1/1, dus enkele dagen later.
Nu vraag ik mij af of Lampiris geen schadevergoeding gaat eisen omdat ik dan feitelijk contractbreuk doe voor het eerst aangegane contract.
In dit verband stuurde ik reeds ettelijke mails naar Lampiris zélf, en ook naar iChoosr (Bart Stevens-de inrichter).
Ik krijg echter geen enkel afdoend antwoord, enkel wat standaardmails, en ontwijkende antwoorden (zoals : zie de algemene voorwaarden, en raadpleeg de FAQ enz enz).
Ik vermoed dat er tussen die 1906 ingeschrevenen, nog velen zijn die reeds klant zijn, of gaan worden bij Lampiris, en die zich dezelfde vraag stellen.
Nu moet het lukken : ik onderschreef reeds maanden geleden een contract met Lampiris, het gaat in op 27/12 ek. (momenteel ben ik nog even bij Luminus, maar de overstap is reeds geregeld). Het nieuwe (groepscontract) kan ingaan op 1/1, dus enkele dagen later.
Nu vraag ik mij af of Lampiris geen schadevergoeding gaat eisen omdat ik dan feitelijk contractbreuk doe voor het eerst aangegane contract.
In dit verband stuurde ik reeds ettelijke mails naar Lampiris zélf, en ook naar iChoosr (Bart Stevens-de inrichter).
Ik krijg echter geen enkel afdoend antwoord, enkel wat standaardmails, en ontwijkende antwoorden (zoals : zie de algemene voorwaarden, en raadpleeg de FAQ enz enz).
Ik vermoed dat er tussen die 1906 ingeschrevenen, nog velen zijn die reeds klant zijn, of gaan worden bij Lampiris, en die zich dezelfde vraag stellen.
beste herman-h: da's wat zoeken voor problemen, als je juist contract hebt afgesloten....verbrekingsvergoeding zal je wel aan je been hebben......herman-h schreef: Ik vermoed dat er tussen die 1906 ingeschrevenen, nog velen zijn die reeds klant zijn, of gaan worden bij Lampiris, en die zich dezelfde vraag stellen.
en geloof niet dat prijsverschil tussen power4you en groepsaankoop zoveel zal schelen....kon je toch op voorhand uitrekenen

een overschakeling -mijn ervaring- gebeurt meestal niet rimpellloos....
te late overschakeling, maandenlang/jarenlang wachten op juiste voorschotfacturen, correcte afrekeningen, bij essent in de woestijn roepen....
zit nu ook bij lampiris, maar je moet toch altijd minstens 1 jaar wachten tot je voorschotfacturen correct zijn volgens je verbruik....
had in 01/08 ingetekend voor 11/08, ze hadden mij 02/08 overgeschakeld (dus 9 maand te vroeg!), met een verbrekingsvergoeding aan mijn been (netjes terugbetaald)
tarief van dec. '07 getekend, maar in dec. '08 veranderen ze gans de tariefstructuur....kwam mij 5 €/maand duurder uit :-(
zou zelf ook wel ingeschreven zijn, maar enkel indien mijn contract < 1 jaar afliep.....
@satsurfer : ik heb dan wel meegedaan aan die groepsveiling, maar ik heb nog geen ondertekend contract teruggestuurd naar hen, dus ik ben nog niet gebonden. Toen die veiling startte, een maand geleden denk ik, hebben ze er niet bijverteld dat het enkel nuttig is om mee te doen, als je volgende vervaldatum ligt tussen januari 2010 en mei 2010. Dus er zullen wel méér mensen zijn die zich nodeloos ingeschreven hebben.
Wat me echter het meeste stoort, is de communicatie met hen (iChoosr). In hun FAQ staat slechts een antwoord over de meest normale situaties, maw al wat daar staat weet feitelijk iedereen al. Op mails antwoorden ze héél summier, en na één telefoontje naar hen heb ik nu mijn bedenkingen : ze haken af, zeggen niets, dan 3X hard allo roepen, dan hoor je wat achtergrondgeluiden, en vervolgens de lijn dichthaken.
Op mijn éérste mail kreeg ik als antwoord, dat ze slechts vragen beantwoorden, NADAT je het gedownloade contract ondertekend teruggestuurd hebt!
Moet er nog zand zijn???
Wat me echter het meeste stoort, is de communicatie met hen (iChoosr). In hun FAQ staat slechts een antwoord over de meest normale situaties, maw al wat daar staat weet feitelijk iedereen al. Op mails antwoorden ze héél summier, en na één telefoontje naar hen heb ik nu mijn bedenkingen : ze haken af, zeggen niets, dan 3X hard allo roepen, dan hoor je wat achtergrondgeluiden, en vervolgens de lijn dichthaken.
Op mijn éérste mail kreeg ik als antwoord, dat ze slechts vragen beantwoorden, NADAT je het gedownloade contract ondertekend teruggestuurd hebt!
Moet er nog zand zijn???
Ik heb mij daarnet ingeschreven op deze groepsveiling:
http://nieuwsblad.ichoosr.com/home/inde ... de=RQ53293
Zouden dit hier geen fout zijn?Tope schreef: Ik heb mij daarnet ingeschreven op deze groepsveiling:
http://nieuwsblad.ichoosr.com/Energie/info.rails?actionId=125De groepsaankoop voor energiecontracten (gas en/of elektriciteit) loopt van 9/12/2009 tot en met 4/01/2009:
Die einddatum zou eerder 4/01/2010 moeten zijn.
Lijkt me verder wel interessant, ik ga me eens inschrijven.
Resultaten groepsaankoop energie iChoosr
LAMPIRIS is zowel voor gas als voor electriciteit de winnaar van deze veiling geworden.
Winnende tarieven voor groepsaankoop elektriciteit en gas
Regio Vlaanderen, 5 januari 2010
De winnende tarieven van bij deze groepsaankoop bestaan uit drie delen:
A. het zeer scherpe levertarief per kWh voor elektriciteit en gas van Lampiris
B. de wettelijke heffing voor groene stroom en WKK op de kWh prijs van elektriciteit. Deze wordt ieder
kalenderjaar opnieuw vastgesteld door de overheid en kunnen leveranciers niet zelf beïnvloeden.
C. De abonnementsprijs per jaar van Lampiris.
Voor A. en B. resulteert dit in de volgende tarieven in Euro per kWh, inclusief BTW:
Tarief (= Levertarief (A)
+ Groene Stroom (B))
Levertarief
Lampiris (A)
Groene stroom +
WKK heffing ’10
(B)
Elektriciteit Enkelvoudig * € 0,087313 € 0,07557 € 0,011743
Elektriciteit Dubbelvoudig Dag * € 0,104743 € 0,093 € 0,011743
Elektriciteit Dubbelvoudig Nacht * € 0,061283 € 0,04954 € 0,011743
Elektriciteit Exclusief Nacht
(verwarming) * € 0,056333 € 0,04459 € 0,011743
Gas ** € 0,0237922 € 0,0237922 x
* De levertarieven elektriciteit zijn geldig gedurende 12 maanden na overstap.
** Het gastarief kan gedurende het jaar worden aangepast op basis van een (externe) indexen (zie voor meer
informatie http://www.lampiris.be/nl/paramg.php).
Abonnementsprijs per jaar (C):
Elektriciteit: 40 euro
Gas (verbruik minder dan 30.000 kWh per jaar): 40 euro per jaar
Gas (verbruik 30.000 kWh per jaar of meer): 100 euro per jaar
Deze tarieven zijn geldig indien iChoosr voor 26 januari 2010 in het bezit is van het door u getekende contract en
de verandering van energieleverancier zal plaatsvinden tussen 1 april en 1 augustus 2010. Indien u al op 1 maart
2010 wenst over te stappen dient iChoosr uw getekende contract al te hebben ontvangen op 16 januari 2010.
Unquote
www.ichoosr.com/index.php?id=145
LAMPIRIS is zowel voor gas als voor electriciteit de winnaar van deze veiling geworden.
Winnende tarieven voor groepsaankoop elektriciteit en gas
Regio Vlaanderen, 5 januari 2010
De winnende tarieven van bij deze groepsaankoop bestaan uit drie delen:
A. het zeer scherpe levertarief per kWh voor elektriciteit en gas van Lampiris
B. de wettelijke heffing voor groene stroom en WKK op de kWh prijs van elektriciteit. Deze wordt ieder
kalenderjaar opnieuw vastgesteld door de overheid en kunnen leveranciers niet zelf beïnvloeden.
C. De abonnementsprijs per jaar van Lampiris.
Voor A. en B. resulteert dit in de volgende tarieven in Euro per kWh, inclusief BTW:
Tarief (= Levertarief (A)
+ Groene Stroom (B))
Levertarief
Lampiris (A)
Groene stroom +
WKK heffing ’10
(B)
Elektriciteit Enkelvoudig * € 0,087313 € 0,07557 € 0,011743
Elektriciteit Dubbelvoudig Dag * € 0,104743 € 0,093 € 0,011743
Elektriciteit Dubbelvoudig Nacht * € 0,061283 € 0,04954 € 0,011743
Elektriciteit Exclusief Nacht
(verwarming) * € 0,056333 € 0,04459 € 0,011743
Gas ** € 0,0237922 € 0,0237922 x
* De levertarieven elektriciteit zijn geldig gedurende 12 maanden na overstap.
** Het gastarief kan gedurende het jaar worden aangepast op basis van een (externe) indexen (zie voor meer
informatie http://www.lampiris.be/nl/paramg.php).
Abonnementsprijs per jaar (C):
Elektriciteit: 40 euro
Gas (verbruik minder dan 30.000 kWh per jaar): 40 euro per jaar
Gas (verbruik 30.000 kWh per jaar of meer): 100 euro per jaar
Deze tarieven zijn geldig indien iChoosr voor 26 januari 2010 in het bezit is van het door u getekende contract en
de verandering van energieleverancier zal plaatsvinden tussen 1 april en 1 augustus 2010. Indien u al op 1 maart
2010 wenst over te stappen dient iChoosr uw getekende contract al te hebben ontvangen op 16 januari 2010.
Unquote
www.ichoosr.com/index.php?id=145
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ichoosr is hier maar gewoon tussenpersoon. Uit ervaring (samen met Ichoosr een stookolia-actie opgezet in 2008) weet ik dat die mannen vooral aan hun eigen voordeel denken, maar daar moet jij je niets van aantrekken. Dit is vooral in het nadeel van de organisatoren.radar schreef: Heeft er iemand ervaring met iChoosr en verloopt het overstappen naar een andere leverancier vlot ?
Vanaf de veiling afgelopen is heeft Ichoosr er niets meer mee te maken. dan is het enkel nog tussen u en de energieleverancier.
bedoel je Ichoosr?WebsterMC schreef: Uit ervaring weet ik dat die mannen vooral aan hun eigen voordeel denken,
Wie heeft er nadeel bij een samenaankoop? Dacht enkel de energieleverancier die met lagere marge moet werken?WebsterMC schreef: Dit is vooral in het nadeel van de organisatoren.
http://www.samensterker.be/index.php/si ... e_full/77/
samenaankoop Sp.a/Curieus/Bond Moyson West-Vlaanderen....de rooie dus ;D
als ik de berekening doe van de afgelopen groepsaankoop, kom ik -met aftrek p4you korting- 23 € goedkoper af (566 p4you - 543 € groepsaankoop). Bij TA korting is dit 561 € (18 € goedkoper)
Is dit de moeite waard (aangetekend opzeggen, voorschotfacturen die weer niet gaan kloppen, nu is alles oké)
en zoals gezegd, dit is een simulatie....als ik binnen 1 jaar einde contract ben, kan het al weer héél ander tarief zijn.....dus ik teken hoogstwaarschijnlijk niet in.....
evt. zal ik eens bellen of ze die tarief willen toekennen aan bestaande klanten, of je toch via die ichoosr moet een nieuw contract aangaan.....
evt. met belofte terug 3 jaar te blijven....
maar gasprijs is niet vast bij lampiris.... :(
enig idee, hoe het afloopt voor bestaande klanten van lampiris die overstappen naar lampiris :D
Ik wil nl. bij Lampiris blijven (elektronische facturatie)
samenaankoop Sp.a/Curieus/Bond Moyson West-Vlaanderen....de rooie dus ;D
als ik de berekening doe van de afgelopen groepsaankoop, kom ik -met aftrek p4you korting- 23 € goedkoper af (566 p4you - 543 € groepsaankoop). Bij TA korting is dit 561 € (18 € goedkoper)
Is dit de moeite waard (aangetekend opzeggen, voorschotfacturen die weer niet gaan kloppen, nu is alles oké)
en zoals gezegd, dit is een simulatie....als ik binnen 1 jaar einde contract ben, kan het al weer héél ander tarief zijn.....dus ik teken hoogstwaarschijnlijk niet in.....
evt. zal ik eens bellen of ze die tarief willen toekennen aan bestaande klanten, of je toch via die ichoosr moet een nieuw contract aangaan.....
evt. met belofte terug 3 jaar te blijven....
maar gasprijs is niet vast bij lampiris.... :(
enig idee, hoe het afloopt voor bestaande klanten van lampiris die overstappen naar lampiris :D
Ik wil nl. bij Lampiris blijven (elektronische facturatie)
Laatst gewijzigd door gast9876 op 7 januari 2010, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
satsurfer schreef:bedoel je Ichoosr?WebsterMC schreef: Uit ervaring weet ik dat die mannen vooral aan hun eigen voordeel denken,
Wie heeft er nadeel bij een samenaankoop? Dacht enkel de energieleverancier die met lagere marge moet werken?WebsterMC schreef: Dit is vooral in het nadeel van de organisatoren.
Die mannen krijgen van Lampiris ook een percentje. Dit is één van de voorwaarden om meet te mogen doen aan de biedingen.WebsterMC schreef: Uit ervaring weet ik dat die mannen vooral aan hun eigen voordeel denken,
En een half jaar later heeft Ichoosr bij ons uit eigen naam een nieuwe stookolie-actie begonnen. Dit door alle mensen te contacteren die meegedaan hadden met onze actie. Dit kwam bij mij toch als bedrog over. Wij doen het werk om die mensen voor de eerste keer te overtuigen om mee te doen en daarna gaan ze gewoon met die mensen gaan lopen .WebsterMC schreef: Dit is vooral in het nadeel van de organisatoren.
en inderdaad, 't is van de rooie te doen ;-)
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Nu nog eventjes over het resultaat.
De energie-aankoop (via Ichoosr ook) voor de sp.a heeft exact hetzelfde resultaat opgeleverd als die voor het nieuwsblad.
Ik ben al bij Lampiris voor Gas en de tarifering is inderdaad iets goedkoper. Maar wat mij opvalt is die € 40 voor abonnement. Bij Lampiris betaal ik die inderdaad voor Gas, maar voor mijn electriciteit (ik zit momenteel bij Nuon Flex) vind ik dit nergens terugn niet in de afrekening en niet op de site. Of ben ik mij volledig aan het miskijken.
Ik ga alleszinds intekenen, want voor gas én voor electriciteit is het goedkoper. Lampiris zal ons wel voor gas overzetten naar het nieuwe contract. Ze bieden ons een beter contract aan, punt uit! En dan moeten ze dat maar nakomen.
Maar eerst wacht ik nog op het resultaat van de bedieing van P-magazine. Iemand een idee wanneer dit bekend wordt?
De energie-aankoop (via Ichoosr ook) voor de sp.a heeft exact hetzelfde resultaat opgeleverd als die voor het nieuwsblad.
Ik ben al bij Lampiris voor Gas en de tarifering is inderdaad iets goedkoper. Maar wat mij opvalt is die € 40 voor abonnement. Bij Lampiris betaal ik die inderdaad voor Gas, maar voor mijn electriciteit (ik zit momenteel bij Nuon Flex) vind ik dit nergens terugn niet in de afrekening en niet op de site. Of ben ik mij volledig aan het miskijken.
Ik ga alleszinds intekenen, want voor gas én voor electriciteit is het goedkoper. Lampiris zal ons wel voor gas overzetten naar het nieuwe contract. Ze bieden ons een beter contract aan, punt uit! En dan moeten ze dat maar nakomen.
Maar eerst wacht ik nog op het resultaat van de bedieing van P-magazine. Iemand een idee wanneer dit bekend wordt?