aankkop stuk bouwgrond achteraan de woning
TIP
Re: aankkop stuk bouwgrond achteraan de woning
Verkavelen in zulke kleine stukken kan wel, het gaan dan uiteraard geen vier stukken bouwgrond zijn. Een (her)verkaveling in stukken is hetzelfde als een kadastrale "splitsing" zoals jij het noemt, de stukken krijgen sowieso een eigen uniek nummer of worden samengevoegd met bestaande percelen. Hangt er van af wat gewenst is en hoe de landmeter het laat registreren in het kadaster maar het wordt hoe dan ook ingeschreven in het kadaster. Dat samenvoegen is trouwens het meest interessant, men kan dan gelijk de bouwvoorschriften optimaliseren zodat er bv verder naar achteren een tuinhuis kan gezet worden. Aan de nummering te zien is het oorspronkelijk perceel (590) al eens verkaveld in 5 bouwgronden en een stukje (590A) gemeentegrond of zo. Geen enkel probleem om daar een aanpassing aan te doen, zolang alle partijen maar akkoord zijn en de gemeentelijke bouwvoorschriften gerespecteerd worden, dat laatste zal de landmeter wel uitzoekenveje schreef: ↑20 april 2025, 12:11
Verkavelen kan je daarnaast eigenlijk niet in vier zo'n kleine delen. Verkavelen impliceert in theorie ook de bouw van een woning en de bijhorende voorschriften. Je kan zo'n perceel op de beschreven manier niet verkavelen, ook al niet omdat minstens drie kavels niet meer bereikbaar zijn vanop de openbare weg. Wat mogelijks wel kan is een kadastrale splitsing waarbij het perceel in vier nieuwe kadastrale percelen worden versneden.
Maar laat uw vraag eerst eens grondig juridisch uitzoeken. Het idee zit goed, maar daar gaat heel wat gedoe bijkomen om tot het gewenste resultaat te komen.
Re: aankkop stuk bouwgrond achteraan de woning
hallo
dank allemaal,
ik wist het dat dit een vette kluif zou worden ;-)
we zitten nogmaar in stap 1 nu ;-): uitzoeken of iedereen echt geinteresseerd is
In stap 2 ga ik een overleg inplannen met de eigenaar (voorschriften perceel, kostprijs, ...) - iemand een idee of de voorschriften opnebaar zijn of moet dit via de eigenaar of gemeente opgevraagd worden?
stap 3 : juridische check etc...
In tussentijd ook al eens polsen bij de financiele instelling..
i 'll keep you posted ...
mvg, bart
dank allemaal,
ik wist het dat dit een vette kluif zou worden ;-)
we zitten nogmaar in stap 1 nu ;-): uitzoeken of iedereen echt geinteresseerd is
In stap 2 ga ik een overleg inplannen met de eigenaar (voorschriften perceel, kostprijs, ...) - iemand een idee of de voorschriften opnebaar zijn of moet dit via de eigenaar of gemeente opgevraagd worden?
stap 3 : juridische check etc...
In tussentijd ook al eens polsen bij de financiele instelling..
i 'll keep you posted ...
mvg, bart