Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Heel uw vermogen in 1 tracker gestoken?chesini schreef: ↑4 mei 2025, 18:12 YTD 87,9% op 800KEUR geinvesteerd op 15/1 in Rheinmetall, Dassault Aviation, Thales, Babcock, Saab, Leonardo, BAE Systems. Ik wou de private banker niet geloven die zei dat investeren in defense niet ethisch is. En ik had ook geen vertrouwen in D. Trump. Ik heb wel geluk gehad.
NIET investeren in defensie is onethisch!
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Full Member
- Contacteer:
niet te naïef worden barryke...Barryke schreef: ↑4 mei 2025, 23:57Heel uw vermogen in 1 tracker gestoken?chesini schreef: ↑4 mei 2025, 18:12 YTD 87,9% op 800KEUR geinvesteerd op 15/1 in Rheinmetall, Dassault Aviation, Thales, Babcock, Saab, Leonardo, BAE Systems. Ik wou de private banker niet geloven die zei dat investeren in defense niet ethisch is. En ik had ook geen vertrouwen in D. Trump. Ik heb wel geluk gehad.
ge hebt er als u en ik die een aardig kapitaal bij elkaar hebben gespaard/belegd en die dat volgens hun risktolerantie zorgvuldig spreiden over de diverse activaklassen.
....en ge hebt er die dat helaas bij mekaar moeten fantaseren en er de gekste dingen mee uithalen.
het mooie is 'there's plenty more where that came from'... chesini heeft nog 100.000 den die hij bij kan fantaseren en aan het werk zetten in de best presterende aandelen die er bestaan. hij wacht enkel de toekomst af om te zien welke dat zijn zodat hij het retroactief erin kan steken

tip: fantasten identificeren... de postinghistorie doorbladeren
vaak lachen geblazen !

Laatst gewijzigd door the_bishop op 8 mei 2025, 03:14, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
chesini schreef: ↑28 april 2025, 11:16 Ik vertrouwde Trump niet en heb op 15 Jan 500K geinvesteerd in defense Europe: Rheinmetall, Dassault Aviation, Thales, Babcock, Saab, Leonardo, BAE Systems. De winst is min 36% en max 209%. Ik ga het weer verkopen want de verwachte winst- en omzetstijging zit al in de huidige koersen.
chesini schreef: ↑4 mei 2025, 18:12 YTD 87,9% op 800KEUR geinvesteerd op 15/1 in Rheinmetall, Dassault Aviation, Thales, Babcock, Saab, Leonardo, BAE Systems. Ik wou de private banker niet geloven die zei dat investeren in defense niet ethisch is. En ik had ook geen vertrouwen in D. Trump. Ik heb wel geluk gehad.
héél veel geluk gehad precies !

de oorspronkelijke 500.000 die ie op 15/1 investeerde was 6 dagen later als bij toverslag 800.000 !
bij z'n volgende YTD gaat z'n oorspronkelijk inleg misschien wel >1 miljoen... de gelukzak.
-
- Full Member
- Contacteer:
nee nee... +100.000 in elk van de best presterende defensieaandelen apart !

de laatste maanden bij de immense stijging van de defensieaandelen begon je overal artikeltjes te lezen over welke aandelen dat het dan wel ging. Thales, babcock, leonardo, BAE... namen die bijna iedereen NU PAS leerde kennen als bedrijven die oorlogsmateriaal vervaardigen.
Saab, het automerk kent iedereen, maar wie wist dat Saab ook tot de defensieaandelen behoorde en sinds februari zou verdubbelen in waarde ! De rest van de autoaandelen daalt alleen maar. Gij barryke? Ik niet. chesini ook niet maar die las ook de artikeltjes met veel aandacht en was zeer onder de indruk van de immense stijging.
Stel u eens de onmogelijkheid voor dat ge die gekte kon voorzien en uw mooi gespreide 55% aandelen, 30% obligaties, 10% goud e.d. had verkocht en als een totally crazy mad man ALLES vooraf in die nu gehypte aandelen had gestopt. Hoeveel rendement zou je dan wel niet gehad hebben !?

... wel chesini heeft het voor ons voorgerekend

YTD 87,9% geinvesteerd op 15/1 in Rheinmetall, Dassault Aviation, Thales, Babcock, Saab, Leonardo, BAE Systems.
Het probleem met risico is dat je het zelfs achteraf niet kunt kwantificeren.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.