30% RV op €800 aan dividenden met terugwerkende kracht aanvragen
TIP
-
jeanpierrecs
- Newbie

- Contacteer:
30% RV op €800 aan dividenden met terugwerkende kracht aanvragen
Kunnen vereenvoudigde aangiftevoorstellen met terugwerkende kracht worden gecorrigeerd?
Mijn bejaarde vader heeft vorig jaar en in voorgaande jaren de 30% RV op €800 aan dividenden niet teruggevraagd.
Helaas is hij vorig jaar overleden.
Kan ik een correctie met terugwerkende kracht aanvragen?
Mijn bejaarde vader heeft vorig jaar en in voorgaande jaren de 30% RV op €800 aan dividenden niet teruggevraagd.
Helaas is hij vorig jaar overleden.
Kan ik een correctie met terugwerkende kracht aanvragen?
Re: 30% RV op €800 aan dividenden met terugwerkende kracht aanvragen
Ik denk dat je tot 3 jaren terug kan maar weet niet of dit ook kan indien de persoon al overleden is.
Als je nog broers/zussen hebt, lijkt het me niet de moeite waard van bedrag, de tijd die het zal kosten, is waarschijnlijk veel meer waard. Je moet ook weer de erfbelastingen recht laten zetten.
Als je nog broers/zussen hebt, lijkt het me niet de moeite waard van bedrag, de tijd die het zal kosten, is waarschijnlijk veel meer waard. Je moet ook weer de erfbelastingen recht laten zetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Mijn deelneming met het overlijden.
Je kan bellen naar de tax on web dienst: 02 572 57 57 om te horen wat er nog mogelijk zou zijn.
https://financien.belgium.be/nl/contact
Je kan bellen naar de tax on web dienst: 02 572 57 57 om te horen wat er nog mogelijk zou zijn.
https://financien.belgium.be/nl/contact
FODFIN:
1) Als u het niet eens bent met uw aanslagbiljet, kunt u bezwaar indienen binnen een jaar na het versturen van het aanslagbiljet.
2) U kunt in bepaalde gevallen ook binnen de vijf jaar een ontheffing van ambtswege vragen.
1 => Er is dus recht op een correctie voor aanslagbiljetten met verzenddatum >16/05/2024. Of en wie dat nog kan vragen ingeval van overlijden is een ?
2 => Er kan een ontheffing verzocht worden - wat ik voor dividenden overigens gedaan heb vorig jaar voor enkele oude aangiften - de respons daarop was "neen". Omdat deze vergetelheid van aftrek voor FODFIN niet viel onder de noemer "materiele fout". Helaas pindakaas dus voor deze oudere aanslagbiljetten.
Bovenstaande dus gecombineerd met dat dit - de allicht al verrichtte erfbelastingsaangifte gaat beinvloeden maanden in de toekomst => Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was: sop vs kolen zeggen ze dan....
1) Als u het niet eens bent met uw aanslagbiljet, kunt u bezwaar indienen binnen een jaar na het versturen van het aanslagbiljet.
2) U kunt in bepaalde gevallen ook binnen de vijf jaar een ontheffing van ambtswege vragen.
1 => Er is dus recht op een correctie voor aanslagbiljetten met verzenddatum >16/05/2024. Of en wie dat nog kan vragen ingeval van overlijden is een ?
2 => Er kan een ontheffing verzocht worden - wat ik voor dividenden overigens gedaan heb vorig jaar voor enkele oude aangiften - de respons daarop was "neen". Omdat deze vergetelheid van aftrek voor FODFIN niet viel onder de noemer "materiele fout". Helaas pindakaas dus voor deze oudere aanslagbiljetten.
Bovenstaande dus gecombineerd met dat dit - de allicht al verrichtte erfbelastingsaangifte gaat beinvloeden maanden in de toekomst => Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was: sop vs kolen zeggen ze dan....
-
jeanpierrecs
- Newbie

- Contacteer:
dank voor de reactie.simonvb schreef: ↑15 mei 2025, 08:19 Ik denk dat je tot 3 jaren terug kan maar weet niet of dit ook kan indien de persoon al overleden is.
inderdaad is het misschien niet de moeite waard.
-
jeanpierrecs
- Newbie

- Contacteer:
dank voorreactie en advies.Lirec schreef: ↑15 mei 2025, 21:39 FODFIN:
zeer leerzaam