Overname Golf Variant 2023 – nog verstandig om diesel te kiezen ?
Overname Golf Variant 2023 – nog verstandig om diesel te kiezen ?
Hallo allemaal,
Ik heb via een kennis de kans om haar Volkswagen Golf Variant Life Business 2.0 TDI DSG over te nemen via haar lease. De wagen is van 2023, een automatique, dieselmotor (Euro 6) met gemiddeld verbruik van ongeveer 4,3 l/100 km.
De wagen heeft op dit moment net geen 55.000 km op de teller, en werd altijd goed onderhouden en vaak binnen geparkeerd snachts.
Er zitten een aantal opties op zoals: Dodehoekdetectie, achteruitrijcamera, reservewiel (optioneel bijbesteld)
De vraagprijs ligt rond de €22.250 incl. btw, dus overname via leasing.
Lijkt me op het eerste zicht een scherpe prijs?
Maar, ik twijfel vooral door het dieselverhaal anno 2025.
Ik doe op jaarbasis iets rond de 20.000 km, waarvan een redelijk deel op snelwegen en langere trajecten.
Waar ik mee zit:
Is een Euro 6 diesel (uit 2023) nog een verstandige keuze met het oog op LEZ-zones, regelgeving, enz.?
Zijn moderne roetfilters nog een risico op lange termijn (PN-test, keuring)?
Wat mogen we verwachten van de restwaarde van diesels binnen enkele jaren?
Graag jullie ervaringen, tips of inzichten van mensen die recent met dezelfde keuze zaten: diesel vs benzine.
Bedankt!
Ik heb via een kennis de kans om haar Volkswagen Golf Variant Life Business 2.0 TDI DSG over te nemen via haar lease. De wagen is van 2023, een automatique, dieselmotor (Euro 6) met gemiddeld verbruik van ongeveer 4,3 l/100 km.
De wagen heeft op dit moment net geen 55.000 km op de teller, en werd altijd goed onderhouden en vaak binnen geparkeerd snachts.
Er zitten een aantal opties op zoals: Dodehoekdetectie, achteruitrijcamera, reservewiel (optioneel bijbesteld)
De vraagprijs ligt rond de €22.250 incl. btw, dus overname via leasing.
Lijkt me op het eerste zicht een scherpe prijs?
Maar, ik twijfel vooral door het dieselverhaal anno 2025.
Ik doe op jaarbasis iets rond de 20.000 km, waarvan een redelijk deel op snelwegen en langere trajecten.
Waar ik mee zit:
Is een Euro 6 diesel (uit 2023) nog een verstandige keuze met het oog op LEZ-zones, regelgeving, enz.?
Zijn moderne roetfilters nog een risico op lange termijn (PN-test, keuring)?
Wat mogen we verwachten van de restwaarde van diesels binnen enkele jaren?
Graag jullie ervaringen, tips of inzichten van mensen die recent met dezelfde keuze zaten: diesel vs benzine.
Bedankt!