AG Invest + Tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: AG Invest + Tak 21
Inderdaad, nergens vermelding van fiscale aftrekbaarheid van deze TAK21.
Lijstje documenten over AG Invest zols AV te vinden helemaal onderaan
https://www.aginsurance.be/Retail/nl/sp ... lus.aspx#7
Lijstje documenten over AG Invest zols AV te vinden helemaal onderaan
https://www.aginsurance.be/Retail/nl/sp ... lus.aspx#7
-
- Newbie
- Contacteer:
1,50% is volledig voor AG.LaCucaracha schreef: ↑15 mei 2023, 10:29 De vraag is of die 1,50% instapkosten 0,50% kosten maatschappij is + 1% commissie of 1,50% kosten maatschappij en 0% commissie.
Want indien het eerste en je kan een makelaar vinden die het commissievrij wil doen...
Makelaar kan dus goochelen met maximaal 2% op de instap en maximaal 0,30% beheerskosten.
Als de makelaar alles weglaat blijf je dus met 2% premietaks en 1,50% instapkost.
Makelaar kan beheerskosten niet aanpassen (die zijn voor iedereen in het fonds hetzelfde), en ook niet de premietaks.joppiesaus schreef: ↑26 mei 2023, 11:131,50% is volledig voor AG.LaCucaracha schreef: ↑15 mei 2023, 10:29 De vraag is of die 1,50% instapkosten 0,50% kosten maatschappij is + 1% commissie of 1,50% kosten maatschappij en 0% commissie.
Want indien het eerste en je kan een makelaar vinden die het commissievrij wil doen...
Makelaar kan dus goochelen met maximaal 2% op de instap en maximaal 0,30% beheerskosten.
Als de makelaar alles weglaat blijf je dus met 2% premietaks en 1,50% instapkost.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Als verzekeringsmakelaar die nu in de toepassing van onderschrijving aan het nakijken is kan ik u bevestigen dat wat ik zei wel degelijk klopt.B7H4long schreef: ↑26 mei 2023, 11:32Makelaar kan beheerskosten niet aanpassen (die zijn voor iedereen in het fonds hetzelfde), en ook niet de premietaks.joppiesaus schreef: ↑26 mei 2023, 11:13
1,50% is volledig voor AG.
Klant betaalt in elk geval: 2% premietaks en 1,5% instapkost aan AG
Makelaar kan tot 2% instapkost extra vragen en tot 0,30% jaarlijkse beheerskost.
AG zelf rekent 0,0% jaarlijkse beheerkost aan.
via de opgegeven link naar de pdf onderaan Algemene voorwaarden: https://www.aginsurance.be/Retail/nl/Pr ... 22600N.pdf
p. 15 B.3
p. 15 B.3
Binnenkort komt er een redelijk bedrag vrij van termijnrekeningen. Is dit een goed alternatief? Nettorendement zou ongeveer 2,25% per jaar moeten zijn, rekening houdend met alle kosten.
Beleggen met dit bedrag is geen optie.
Beleggen met dit bedrag is geen optie.
Als je winst aan de Ag beleggers wil bezorgen zeker doen.
Ooit ga je het wel leren.
Beleggen geen optie.
Je moest eens meer dan die 2,25% halen...
Wie na de banken crisis van 2008 nog steeds zijn lesje niet heeft geleerd.
Nu stapt men in waar was men in april en daarna zijn ze teleurgesteld.
Och ja vervalt nu pas, alles kan stopgezet worden mits men het verlies aanvaard.
Paar maanden later is het verlies heel ruim gecompenseerd.
Al van wat van verzekeringen banken wordt aangeboden ver van wegblijven.
Er is steeds maar een winnaar, de uitgever de kruimels zijn voor de bangerik.
Estate Guru believer.