Kindrekeningen overstap naar andere bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kindrekeningen overstap naar andere bank
Dag iedereen,
mijn hoofdbank is momenteel KBC, maar ben aan het overwegen om te switchen naar een andere bank. Nu heb ik een spaarrekening voor mijn beide kinderen geopend bij KBC en hier een (beperkt) bedrag op gestort. Het vervelende is natuurlijk dat dit geld vaststaat, yep misschien beter niet gedaan maar goed. Nu is mijn vraag of ik bij een bankoverstapdienst ook deze spaarrekening mee kan overdragen naar de nieuwe bank of dat de spaarrekeningen van mijn kinderen bij KBC moeten blijven staan?
Bedankt alvast voor de input.
mijn hoofdbank is momenteel KBC, maar ben aan het overwegen om te switchen naar een andere bank. Nu heb ik een spaarrekening voor mijn beide kinderen geopend bij KBC en hier een (beperkt) bedrag op gestort. Het vervelende is natuurlijk dat dit geld vaststaat, yep misschien beter niet gedaan maar goed. Nu is mijn vraag of ik bij een bankoverstapdienst ook deze spaarrekening mee kan overdragen naar de nieuwe bank of dat de spaarrekeningen van mijn kinderen bij KBC moeten blijven staan?
Bedankt alvast voor de input.
Re: Kindrekeningen overstap naar andere bank
Op naam van minderjarigen kan wettelijk geen rekening worden geopend.
Dus die rekening staat op uw naam of van uw echtgenote.
En je moet me niet geloven, probeer maar eens een rekening op naam van een minderjarige te openen bij Me Direct.
Bij Kbc kan het zogezegd wel vraag maar na op wiens naam de rekening echt staat.
Een uitzondering als de rekening onder voogdij wordt geopend.
En je moet me niet geloven, probeer maar eens een rekening op naam van een minderjarige te openen bij Me Direct.
Bij Kbc kan het zogezegd wel vraag maar na op wiens naam de rekening echt staat.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Foute info.platin schreef: ↑10 oktober 2025, 10:14 Op naam van minderjarigen kan wettelijk geen rekening worden geopend.
Een minderjarige kan zelfs onafhankelijk van zijn ouders een spaarrekening openen. Lees eens:https://www.wanted.law/nl/Most-Wanted/W ... u-dit-weet
Ja klopt, de rekeningen staan op mijn naam, maar kan niet aan het geld (enkel in het belang van de kinderen kan ik opnames doen). Dus het staat een beetje te verloederen. Zou het nu graag beleggen ipv spaarboekje aan 0,60%/j. Ze zijn allebei nog klein.platin schreef: ↑10 oktober 2025, 10:14 Op naam van minderjarigen kan wettelijk geen rekening worden geopend.
Op een spaarrekening staat niets vast, anders was het geen spaarrekening maar een termijnrekening...
Ik heb net het omgekeerde gedaan, een rekening bij kbc geopend om het beetje spaargeld van de kinderen toch nog iets (2.25%) te laten opleveren op een start2save; en krijg dan elke maand als ik 500 euro overzet wel de 'bent u zeker dat dit in het belang van uw kind is' mededeling bij de bank van waar ik het geld transferreer...
Als het geld maar 0,6% opbrengt valt er op zich weinig te verliezen, maar ik ben meer van de idee om op m'n eigen naam te beleggen, en daarvan later iets te geven/schenken aan m'n kinderen, dan dat ik hun relatief beetje spaargeld (de 50 of 100 euro met kerst of verjaardag) zou gaan beleggen.
En ja- ik weet dat een spaarboekje de inflatie niet haalt, maar ik ga m'n kind op z'n 18 niet vertellen; ah ja-we zitten net in een beurscorrectie, uw cent van de oma vorig jaar is nu even twintig procent minder waard (ook al is die cent van 10 jaar geleden ondertussen nog veel minder waard).
En ja, ik beleg zelf, en ja ik weet dat beleggen globaal meer zal opleveren, en dat je je kan indekken tegen (groot) verlies - maar spaargeld van m'n kinderen laat ik als spaargeld.
Ik heb net het omgekeerde gedaan, een rekening bij kbc geopend om het beetje spaargeld van de kinderen toch nog iets (2.25%) te laten opleveren op een start2save; en krijg dan elke maand als ik 500 euro overzet wel de 'bent u zeker dat dit in het belang van uw kind is' mededeling bij de bank van waar ik het geld transferreer...
Als het geld maar 0,6% opbrengt valt er op zich weinig te verliezen, maar ik ben meer van de idee om op m'n eigen naam te beleggen, en daarvan later iets te geven/schenken aan m'n kinderen, dan dat ik hun relatief beetje spaargeld (de 50 of 100 euro met kerst of verjaardag) zou gaan beleggen.
En ja- ik weet dat een spaarboekje de inflatie niet haalt, maar ik ga m'n kind op z'n 18 niet vertellen; ah ja-we zitten net in een beurscorrectie, uw cent van de oma vorig jaar is nu even twintig procent minder waard (ook al is die cent van 10 jaar geleden ondertussen nog veel minder waard).
En ja, ik beleg zelf, en ja ik weet dat beleggen globaal meer zal opleveren, en dat je je kan indekken tegen (groot) verlies - maar spaargeld van m'n kinderen laat ik als spaargeld.
Daar heb je een punt. Ik zou inderdaad ook wel zo een start2save kunnen openen voor hun, maar bij kbc heb ik zelf 1 (gelimiteerd tot 1 per gebruiker als ik mij niet vergis). Dus dan bij een andere bank.
Bedankt voor de input. Zal eens bellen naar kbc om te zien wat er mogelijk is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan geld die op spaarrekening staat van je kind altijd verplaatsen naar spaarrekening bij andere bank, banken die zeggen dat dit niet kan, is om jouw als klant te houden. Ik kan zelfs bij bepaalde bank online en zonder langs te gaan geld verplaatsen van mijn kind zijn spaarrekening naar termijnrekening aangezien dit veilig is.
Klopt volgens mij niet. Heb bij Argenta ook groeirekeningen voor mezelf en mijn kinderen. Het is 1 rekening per unieke spaarder. Kinderen tellen apart. Ik heb er zelfs 1 apart, mijn vrouw apart, en mijn vrouw en ik samen.loops25 schreef: ↑10 oktober 2025, 19:04 Daar heb je een punt. Ik zou inderdaad ook wel zo een start2save kunnen openen voor hun, maar bij kbc heb ik zelf 1 (gelimiteerd tot 1 per gebruiker als ik mij niet vergis). Dus dan bij een andere bank.