Hoe zouden jullie 100k beleggen?
TIP
Re: Hoe zouden jullie 100k beleggen?
Groot gelijk. Ik heb deels verkocht maar misloop daardoor momenteel wel wat rendement. Maar ik vertrouw de --KNIP-- niet.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
80k€ in een korf bedrijfsobligaties met verschillende aflooptijden 25% loopt af in 2027, 25% in 2028. De rest mag langer lopen.
De overige 20% in GVV’s (Montea, Ascencio, Aedifica) en infrastructuur (Eiffage, Tinc) en een energie ETF.
De overige 20% in GVV’s (Montea, Ascencio, Aedifica) en infrastructuur (Eiffage, Tinc) en een energie ETF.
Ik bedoel natuurlijk de onbaatzuchtige, voor zijn medemens opkomende en zeer nederige Heer trump, die helaas wat lijkt op een --KNIP--
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Perfecte portefeuille,zou enkel omdat renteverschil tussen bedrijfs en overheidsobligaties zo klein is,voor staatsobligaties (liquiditeit is ook beter)kiezen...
waar ge niet moet in investeren is "fysiek" vastgoed zoals 2e verblijf. Kost bakken geld, aannemer die u oplicht, veel kosten, veel belastingen, syndicus die u oplicht. Heb het gedaan: slechte belegging. Blij dak er van af ben. En de kust, pfft, allemaal overroepen. Nooit meer rustig. Horeca zijn dieven.
Gelukkig een stuk provinciebelastingen terug gekregen, maar niet alles. Ondanks vernietiging door raad van state willen ze niet alles terug geven. Slecht verliezer, die De Bethune
Gelukkig een stuk provinciebelastingen terug gekregen, maar niet alles. Ondanks vernietiging door raad van state willen ze niet alles terug geven. Slecht verliezer, die De Bethune
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Gooi het er maar eens allemaal uit, dat lucht op.Lukske schreef: ↑30 oktober 2025, 10:29 waar ge niet moet in investeren is "fysiek" vastgoed zoals 2e verblijf. Kost bakken geld, aannemer die u oplicht, veel kosten, veel belastingen, syndicus die u oplicht. Heb het gedaan: slechte belegging. Blij dak er van af ben. En de kust, pfft, allemaal overroepen. Nooit meer rustig. Horeca zijn dieven.
Ge kunt maar leren uit de fouten van anderen. Dat is een goedkope leerschool.
En ik heb geleerd dat een appartement niks voor mij is. Veel medebewoners trekken zich geen kl@ten van iets aan. Vuilaards. Luiaards. Dom. Een beetje zoals de echte maatschappij dus. Niks voor mij.
En ik heb geleerd dat een appartement niks voor mij is. Veel medebewoners trekken zich geen kl@ten van iets aan. Vuilaards. Luiaards. Dom. Een beetje zoals de echte maatschappij dus. Niks voor mij.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- VincentVega
- VIP member

Je blijft een eeuwige positivo, ook voor je medebewonersLukske schreef: ↑30 oktober 2025, 16:30 Ge kunt maar leren uit de fouten van anderen. Dat is een goedkope leerschool.
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen
Ik zit zelf ook in de raad van 3 VME's, en 95% wil niets te doen hebben met de VME.
Dus elk jaar dezelfde voorzitter, rekencommissaris, en leden voor de raad.
Ik begrijp lukske zijn reactie wel een beetje
En ik zit nu zelf ook met 100k euro waarmee ik niet weet hoe ik deze het beste ga beleggen. Te veel keuze, en allemaal eenheidsworst.
Ik begrijp lukske zijn reactie wel een beetje
En ik zit nu zelf ook met 100k euro waarmee ik niet weet hoe ik deze het beste ga beleggen. Te veel keuze, en allemaal eenheidsworst.
Heb je niet meer rendementsverlies tov een woning bv met alle verplichtingen en zaken die worden doorgeduwd op dergelijke AV, nog te zwijgen over ereloon en bijkomstige kosten aangerekend door een syndicus? Spreek uit ervaring. Na jaren beroepssyndic, zelf occasioneel Syndicus geweest. De cijfers liegen er niet om.Teebee schreef: ↑31 oktober 2025, 13:14 Ik zit zelf ook in de raad van 3 VME's, en 95% wil niets te doen hebben met de VME.
Ik begrijp lukske zijn reactie wel een beetje![]()
De jhn flexer bestaat nogDivi schreef: ↑23 september 2025, 11:46En de "jhn-flexer" niet te vergeten? Of opgedoekt ondertussen?Jhn schreef: ↑23 september 2025, 10:21 Ik zou dat gewoon in CSPX steken, allemaal ineens of misschien in een paar schijven.
Eventueel met 25% IWDA.
Dan zou ik er 20 jaar niet meer naar kijken.
Feedback komt uit ervaring ... ik deed het ooit anders.
Van alles wat, regio's, sectoren, etc ... heel veel verkocht, heb nog weinig over.
Alles gaat naar CSPX, simpel en het brengt genoeg op voor mij.
Gewoon de markt volgen.
PS: ik doe het zelfs ook zo voor onze kids, dus ik geloof er echt in dit idee.
Er zit nog 1 fonds in.
Die andere verkocht en cspx mee gekocht.
Dat ene fonds gaat er binnenkort ook uit.
Tijd om een Porsche of zo te kopen, NOT
Het einde van een tijdperk,Jhn !
Zat enkele weken geleden nog oude fondsenanalyses te lezen. Een beleggingsblad uit de jaren 2016/2017/2018.(En toen was het plots gedaan ermee!)
In die jaren werd er sceptisch gekeken naar ETF's. De auteur schreef: Het is de fast-food uit de fondsenwereld. Wantrouwde de grote ETF-fabrieken a la Blackrock met je weet niet wat er achter de schermen van constructies worden opgezet met het masaal toegestroomde geld! Raade toen aan om het gewicht ETF's nooit boven de 25% van je portefeuille te laten komen en adviseerde gemengde degelijke mixfondsen als basis van je portefeuile (nordea stable o.a.). Met een goede fondsenbeheerder aan het stuur van het fonds.
Een totaal achterhaald standpunt ,blijkt nu achteraf. Want de ETF is ,denk ik ,nu één van de meest gebruikte beleggingsinstrumenten ter wereld.
Zat enkele weken geleden nog oude fondsenanalyses te lezen. Een beleggingsblad uit de jaren 2016/2017/2018.(En toen was het plots gedaan ermee!)
In die jaren werd er sceptisch gekeken naar ETF's. De auteur schreef: Het is de fast-food uit de fondsenwereld. Wantrouwde de grote ETF-fabrieken a la Blackrock met je weet niet wat er achter de schermen van constructies worden opgezet met het masaal toegestroomde geld! Raade toen aan om het gewicht ETF's nooit boven de 25% van je portefeuille te laten komen en adviseerde gemengde degelijke mixfondsen als basis van je portefeuile (nordea stable o.a.). Met een goede fondsenbeheerder aan het stuur van het fonds.
Een totaal achterhaald standpunt ,blijkt nu achteraf. Want de ETF is ,denk ik ,nu één van de meest gebruikte beleggingsinstrumenten ter wereld.
Tja. Als je 10 jaar terugkijkt in de tijd naar jezelf en je vindt jezelf geen volslagen idioot, dan heb je de voorbije 10 jaar werkelijk niks geleerd. (Ray Dalio)
Bron: het internet.
Dat is een echt een zalige quote
.
Ik zou beleggen in ethisch verantwoorde bedrijven. Eventuele winst is toch maar bijzaak.