Federale Arizona-regering
-
Popkwiskampioen
- Tijdelijk Verbannen

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Ik hoop voor u dat je er ook niet nog 20 ziektes bovenop krijgt.
-
Popkwiskampioen
- Tijdelijk Verbannen

- Contacteer:
De PS noemt het anecdotiek. Ik vraag me af hoeveel mensen ze hebben moeten aanspreken om dit bij elkaar te krijgen.Trivium schreef: ↑11 november 2025, 19:30 Het profitariaat in woord en beeld.
https://www.hln.be/vtm-nieuws/reportage ... ~a659eab7/
-
Popkwiskampioen
- Tijdelijk Verbannen

- Contacteer:
Voor wie de gehele aflevering wil herbekijken: uitzending was vrijdagavond om 19u50 op RTL-TVI.Trivium schreef: ↑11 november 2025, 19:30 Het profitariaat in woord en beeld.
De documentaire zorgt misschien voor druk op de ondehandelingen: misschien komt er nu geen indexsprong of BTW verhoging.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Momenteel denkt BDW aan nieuw BTW-tarief van 10% voor aardgas.
Ineens is 'vereenvoudiging' niet meer aan de orde.
Waarom geen 12% (energie was vroeger 21%)...
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ook te hopen is dat 'geval Bracke' aanleiding gaat zijn om te besparen in alle extras voor politiekers.
De weddes van de voornaamste ministers mogen wel zo blijven. Eerlijk, die hebben wel een zware maar voor hen interessante job.
De weddes van de voornaamste ministers mogen wel zo blijven. Eerlijk, die hebben wel een zware maar voor hen interessante job.
Ministerlonen afhankelijk maken van per departement? Is dat wel verstandig - ze moeten tot slot van rekening eensgezind optreden - als hun inkomens variëren ontstaat er misschien wrevel.spaarfreakje schreef: ↑11 november 2025, 22:00 Ook te hopen is dat 'geval Bracke' aanleiding gaat zijn op besparing in alle extras voor politiekers.
Ik zou eerder hun lonen verlagen tot dat van hoge magistraten, om de gelijkheid tussen uitvoerende en rechterlijke macht te benadrukken.
Elk groot politicus wil zijn aandeel in de koterijvormingspaarfreakje schreef: ↑11 november 2025, 21:57 Momenteel denkt BDW aan nieuw BTW-tarief van 10% voor aardgas.
Als ze dan toch moeten schuiven zou ik liefst het 6% tarief zien verdwijnen, 12% voor basisbehoeften en 21% voor de rest. Als Bouchez dat niet wil, des te beter.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Dat is het eenvoudigste maar lastig voor mensen met dyslexie/dyscalculie...
- VincentVega
- Hero Member

Onlangs ook zo’n aantal gevallen uit het Brusselse gezien.Trivium schreef: ↑11 november 2025, 19:30 Het profitariaat in woord en beeld.
Langdurig werklozen die niet echt willen werken en nu hun uitkering stopgezet zien, zoals een dame die nu niet meer haar hobby (dansen) kan blijven uitoefenen als haar werkloosheidsuitkering wegvalt.
Of mensen die niet willen meedraaien in het kapitalistische systeem waar je moet werken voor een inkomen
En nu dus een vrouw die het na jaren luilekkerleven via een uitkering niet meer ziet zitten om vroeg op te staan om te gaan werken
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar
Gaat niet gebeuren , die kansen en mogelijkheden zijn er al genoeg geweest in het parlement of één on andere commissie waar ze het dan in 'onder' brengen.spaarfreakje schreef: ↑11 november 2025, 22:00 Ook te hopen is dat 'geval Bracke' aanleiding gaat zijn om te besparen in alle extras voor politiekers.
Op dat vlak .... meerderheid en oppositie .... een gezamenlijke doodse stilte als het even over de eigen boezem gaat. ....
Ik moet die docu ook nog eens zien. Hij zou ook gewoon op RTL Play staan. Goede munitie voor GLB.
Een mooie séquence op la JT van 19h30 zo'n 1,5 week geleden.
GLB op beeld: "Elke keer als er hier een probleem van uitgaven is, dan bedenken de politiekers een nieuwe belasting ! De uitgaven zijn het probleem, NIET de inkomsten ! En hop... wat hebben de heren politiekers als oplossing ? Een nieuwe belasting, een nieuwe tax. Ik ben door de kiezers verkozen om dat niet meer te doen. Hier trek ik de streep !"
Over naar de TV-studio met Maxime Prévot: "Eh bien... kijk... geen enkele politieker schept er lol in om nog eens een extra belasting te heffen. Geen enkele politieker staat 's morgens op met het idee 'Kom, ik ga eens een nieuwe belasting uitvinden."
En dan komttie... filmpje van Connard Rousseau (in het vloms, ondertiteld):
"Wij van Vooruit pleiten voor een nieuwe belasting op de sterkste schouders. Een inkomenstax, een vermogenstax. Het wordt tijd, dat de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen. Zij moeten ook hun bijdrage doen. Daarom pleiten wij voor nieuwe inkomsten door middel van een nieuwe belasting."
Aaarggghhh.... arme Maxime.
Een mooie séquence op la JT van 19h30 zo'n 1,5 week geleden.
GLB op beeld: "Elke keer als er hier een probleem van uitgaven is, dan bedenken de politiekers een nieuwe belasting ! De uitgaven zijn het probleem, NIET de inkomsten ! En hop... wat hebben de heren politiekers als oplossing ? Een nieuwe belasting, een nieuwe tax. Ik ben door de kiezers verkozen om dat niet meer te doen. Hier trek ik de streep !"
Over naar de TV-studio met Maxime Prévot: "Eh bien... kijk... geen enkele politieker schept er lol in om nog eens een extra belasting te heffen. Geen enkele politieker staat 's morgens op met het idee 'Kom, ik ga eens een nieuwe belasting uitvinden."
En dan komttie... filmpje van Connard Rousseau (in het vloms, ondertiteld):
"Wij van Vooruit pleiten voor een nieuwe belasting op de sterkste schouders. Een inkomenstax, een vermogenstax. Het wordt tijd, dat de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen. Zij moeten ook hun bijdrage doen. Daarom pleiten wij voor nieuwe inkomsten door middel van een nieuwe belasting."
Aaarggghhh.... arme Maxime.
Ons kent ons....KV schreef: ↑12 november 2025, 06:24Gaat niet gebeuren , die kansen en mogelijkheden zijn er al genoeg geweest in het parlement of één on andere commissie waar ze het dan in 'onder' brengen.spaarfreakje schreef: ↑11 november 2025, 22:00 Ook te hopen is dat 'geval Bracke' aanleiding gaat zijn om te besparen in alle extras voor politiekers.
Op dat vlak .... meerderheid en oppositie .... een gezamenlijke doodse stilte als het even over de eigen boezem gaat. ....
Enkel PVDA blijft consequent de (hoge) verloningen aanklagen...
Hieronder nog een beetje uitleg over de werkloosheid en langdurige (ingebeelde) zieken in Wallonië.
Voor wie het niet kan lezen, de link in archive.is plakken.
https://www.hln.be/binnenland/na-de-con ... ~a6f26940/
Voor wie het niet kan lezen, de link in archive.is plakken.
https://www.hln.be/binnenland/na-de-con ... ~a6f26940/
Hopelijk stelt Bouchez nu ook zijn veto tegen een indexsprong voor de hoogste lonen.
Het idee van Conner is belachelijk: indexsprong voor de hoogste lonen, maar niet voor de uitkeringen.