Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ook een mooi voorbeeld van misbruik dat je mij niet hebt horen verdedigen, in tegendeel.KV schreef: ↑31 december 2025, 16:14de flexi-jobbers...vortex schreef: ↑31 december 2025, 15:55
Het is deze typische ingesteldheid die er uit moet, de vanzelfsprekendheid waarmee er misbruik gemaakt wordt van de sociale zekerheid tart elke verbeelding. En dan nog arrogant eisen dat wie iets meer bezit of meer verdient door werken of wat dan ook, nog meer taksen betaalt voor het luilekkerleven in de hangmat. Ik zou zeggen voor 2026 en volgende jaren aan iedereen die echt nood heeft aan sociale zekerheid, aan medische of andere zorg dat ze krijgen waar ze recht op hebben en aan de rest succes met jullie zoektocht naar een zelf verdiend inkomen.
Het laatste woord zal er ook in 2026 nog niet over gezegd zijn vrees ik.
Onlangs had ik er ook een discussie over op het werk met iemand.
Vraagt 4/5 ouderschapsverlof aan (periode dat het nog kon voor hem liep op zijn einde). Uiteraard heeft hij daar recht op.
Maar die 'vrije dag' wordt dan besteed om te gaan flexi-jobben. Dat je daar dan nog eens een RVA - uitkering voor ontvangt begrijp ik in dat geval nog minder.
Het zal aan mij liggen zeker , ik zal weer een afgunstadept zijn volgens VEGA-VORTEX![]()
Als je hem er dan over aanspreekt is de reactie : "ik betaal al genoeg belastingen , als ik iets kan terugvorderen , dan doe ik dat" , en daar sta je dan met je mond vol tanden.
De tol van de politiek die dit natuurlijk allemaal mogelijk maakt... en de flexijob-deuren wagenwijd open zet....
Ten eerste: wie deeltijds werkt met een RVA uitkering mag geen bij job doen, ook geen flexijob, alweer blijkt dat je geen benul van de wetgeving hebt.
Ten tweede, ik verdedig geen misbruik, ook niet hetgeen je mij in de schoenen tracht te schuiven.
Ten derde, het flexi job concurrentie excuus van een langdurig werkloze is een van de vele excuses die geen hout snijden. Tal van werkgevers moeten wel terug vallen op flexi jobbers omdat hun openstaande vacatures niet ingevuld geraken. Destijds, ook met de sossen in de regering, zijn flexi jobs om die reden ingevoerd, te veel openstaande vacatures, toen was er natuurlijk geen enkele druk op uitkering trekkers om een job aan te nemen, een uitkering met allerlei tegemoetkomingen bracht immers meer op dan een job, met dank aan het PS bestuur.
Ten vierde: iemand die een flexjob aanneemt of er bij neemt is ten minste werkwillig en zorgt voor zijn eigen inkomen, kun je van de grootste tegenstanders van flexi job helaas niet zeggen.
Ten vijfde: speel eens wat minder Calimero slachtoffertje van vortex en vega en kom met steekhoudende argumenten in plaats van stropopredeneringen zoals hierboven.
Ik ga ervan uit dat het een ongelukkige zin was, onbeleefd zijn is geen uiterlijk maar een gedragskenmerk, ivm tattoos : Jack Dorsey – oprichter Twitter & Square
Richard Branson – Virgin Group, David Heinemeier Hansson – tech-ondernemer (Basecamp), auteur, Mike Novogratz – investeerder / hedgefund, Naval Ravikant – ondernemer & denker (zichtbare tattoo) , ea. zijn volgens mij geen pippo...
En iemand die een flexijob doet ook niet. Ik zeg niet dat er geen betere keuzes zijn. Zag deze week een goede studente univ. wat bijverdienen in een Delhaize.... geen pippo, kan je dat garanderen. Ze zal later waarschijnlijk (niets is zeker) een grootverdiener worden, respect zou ik zeggen.
Peace
Inderdaad, voor velen is het een welgekomen aanvulling op hun te laag pensioen of loon en voor veel werkgevers is het een betaalbaar systeem om doorgaans onregelmatige uren in te vullen. Mocht de loonkost voor de werkgever van voltijds vaste contracten niet zo hoog zijn en mocht het loonbeslag van een werknemer niet zo hoog zijn, zouden er misschien wat minder van dergelijke koterijen bestaan. Net als bedrijfswagens, management vennootschappen, enz.. zijn dat allemaal symptomen van een te hoge belastingdruk, koterijen die ingevoerd werden om die loonlasten voor sommigen wat te verlichten. Wat minder van dergelijke koterijen en het aanpakken van de oorzaak van die te hoge belastingdruk zou niet slecht zijn.
Ik verafschuw die mensen niet.
Ik ken een 5-tal vrouwen die alleenstaand zijn en één of meerdere kinderen hebben, een degelijke hoofdjob hebben.
Alle 5 gaan ze in het weekend gaan bijwerken (in statuut van flexi job) bij een slager, bakker, supermarkt puur gewoon om het financieel bol te werken.
Geen van de 5 vind ik "Pippo" , ik heb enkel maar respect voor hun werkijver om er te komen / het bol te werken.
Vanwaar die conclusie dat het automatisch allemaal pippo's zijn ?
Hierin treed ik je bij.vortex schreef: ↑31 december 2025, 17:36Inderdaad, voor velen is het een welgekomen aanvulling op hun te laag pensioen of loon en voor veel werkgevers is het een betaalbaar systeem om doorgaans onregelmatige uren in te vullen. Mocht de loonkost voor de werkgever van voltijds vaste contracten niet zo hoog zijn en mocht het loonbeslag van een werknemer niet zo hoog zijn, zouden er misschien wat minder van dergelijke koterijen bestaan. Net als bedrijfswagens, management vennootschappen, enz.. zijn dat allemaal symptomen van een te hoge belastingdruk, koterijen die ingevoerd werden om die loonlasten voor sommigen wat te verlichten. Wat minder van dergelijke koterijen en het aanpakken van de oorzaak van die te hoge belastingdruk zou niet slecht zijn.
Maar we kunnen dan toch allemaal maar vaststellen dat net nu onder Arizona een massale uitbreiding aan het gebeuren is van die "koterijen" => intenties om flexijobs in alle sectoren toe te laten ?
En het opnieuw nalaten om de marginaal hoge belastingsdruk (met op kop die op arbeid) aan te pakken , er komt zelfs nog een meerwaardenbelasting bovenop
Dit dusvortex schreef: ↑31 december 2025, 17:36Inderdaad, voor velen is het een welgekomen aanvulling op hun te laag pensioen of loon en voor veel werkgevers is het een betaalbaar systeem om doorgaans onregelmatige uren in te vullen. Mocht de loonkost voor de werkgever van voltijds vaste contracten niet zo hoog zijn en mocht het loonbeslag van een werknemer niet zo hoog zijn, zouden er misschien wat minder van dergelijke koterijen bestaan. Net als bedrijfswagens, management vennootschappen, enz.. zijn dat allemaal symptomen van een te hoge belastingdruk, koterijen die ingevoerd werden om die loonlasten voor sommigen wat te verlichten. Wat minder van dergelijke koterijen en het aanpakken van de oorzaak van die te hoge belastingdruk zou niet slecht zijn.
Veel werkgevers, die zelf geen flexijobs aanbieden, zijn niet blij met die flexijobs. Hun werknemers gaan 4/5 werken in combinatie met een zware flexijob en hebben geen energie meer om hun hoofdberoep naar behoren uit te oefenen. Daar zit het probleem: 4/5 + flexijob is fiscaal veel interessanter dan voltijds werken. We moedigen gewoon mensen aan om deeltijds te werken terwijl we juist voltijds werken in kwalitatieve jobs moeten aanmoedigen. Complete waanzin. Afschaffen die handel!
Op. KV wel, ja ... of was dat een te moeilijke denkoefening... LOLVincentVega schreef: ↑30 december 2025, 16:55
Haelewyn/Destereir steekt er geen tijd meer in … maar neemt wel de moeite om te reagerenLOL
![]()
We? Spreek voor jezelf, ik stel vast dat deze regering een aantal van die koterijen (bedrijfswagens en management vennootschappen) alvast minder fiscaal interessant maakt. Flexi jobs zijn zowel voor de kleine en middel grote werkgever als voor diegene die er gebruik van wil maken een goeie zaak, het levert werkkrachten op die anders onvindbaar zijn en het kost geen arm en been aan loonkost of loonbeslag.
LOL, de meerwaarden belasting is niet eens specifiek voor de werkenden, en juist door gans links, inclusief je geliefde vakbonden ge-eist om de "rijken" te laten betalen voor de hun grote "sociale" herverdeling. Hopelijk begin je nu eindelijk te beseffen dat de "rijken" die door jouw links geviseerd worden de grote groep doorgaans werkende middenklasse is, dezelfde groep die al een paar decennia opdraait voor de linkse sinterklaas politiek. Het is alvast niet de MR of NVA die voor de meerwaarden belasting gevochten hebben, kijk maar in de spiegel voor dergelijk vingerwijzen.KV schreef: ↑31 december 2025, 17:51 En het opnieuw nalaten om de marginaal hoge belastingsdruk (met op kop die op arbeid) aan te pakken , er komt zelfs nog een meerwaardenbelasting bovenopvoor een werknemer die een paar 100€ / maand aan de kant zet in een fonds of beleggingsproduct voor zijn latere dag en die ooit wilt terugzien....
De vele luxe moet nu eenmaal betaald worden.Moneyking schreef: ↑31 december 2025, 19:46 Veel werkgevers, die zelf geen flexijobs aanbieden, zijn niet blij met die flexijobs. Hun werknemers gaan 4/5 werken in combinatie met een zware flexijob en hebben geen energie meer om hun hoofdberoep naar behoren uit te oefenen. Daar zit het probleem: 4/5 + flexijob is fiscaal veel interessanter dan voltijds werken. We moedigen gewoon mensen aan om deeltijds te werken terwijl we juist voltijds werken in kwalitatieve jobs moeten aanmoedigen. Complete waanzin. Afschaffen die handel!
Wie flexi-job mag doen zouden strengere regels moeten komen.
Bvb Op basis van bruto maandelijks inkomen.
Val je onder een bepaald inkomen toegelaten.
Erboven geen flexi-job.
Of dat een oplossing ?
Estate Guru believer.
Ja we
Je sprak over de koterijen van flexijobs, dus ik trad je volledig bij
men heeft wat gemorreld in de marge door een aantal cijfertjes aan te passen , zodoende militanten als Vortex dit als repliek zouden kunnen gebruiken bij kritische bedenkingen van anderen.....vortex schreef: ↑1 januari 2026, 13:00 ik stel vast dat deze regering een aantal van die koterijen (bedrijfswagens en management vennootschappen) alvast minder fiscaal interessant maakt. Flexi jobs zijn zowel voor de kleine en middel grote werkgever als voor diegene die er gebruik van wil maken een goeie zaak, het levert werkkrachten op die anders onvindbaar zijn en het kost geen arm en been aan loonkost of loonbeslag.
Maar Vortex zal heus wel erkennen dat dit gemorrel in de marge bijna niets heeft opgeleverd voor, "het sop en de kolen..."
de platbelastte werkenden die echt nood hebben aan een degelijke taxshift, die kunnen er van blijven dromen.....
Eerder wat showpolitiek om te kunnen verkondigen : "kijk eens we hebben er iets aangedaan "....
wel ik kan je hier exact hetzelfde repliceren als jij zo graag doet als het gaat over partijdotaties en parlementaire weddes die naar beneden moeten : Het sop de kolen niet waard waar jij hier over spreekt.....
LOL , Tuurlijk weer links en de vakbondenvortex schreef: ↑1 januari 2026, 13:00LOL, de meerwaarden belasting is niet eens specifiek voor de werkenden, en juist door gans links, inclusief je geliefde vakbonden ge-eist om de "rijken" te laten betalen voor de hun grote "sociale" herverdeling. Hopelijk begin je nu eindelijk te beseffen dat de "rijken" die door jouw links geviseerd worden de grote groep doorgaans werkende middenklasse is, dezelfde groep die al een paar decennia opdraait voor de linkse sinterklaas politiek. Het is alvast niet de MR of NVA die voor de meerwaarden belasting gevochten hebben, kijk maar in de spiegel voor dergelijk vingerwijzen.KV schreef: ↑31 december 2025, 17:51 En het opnieuw nalaten om de marginaal hoge belastingsdruk (met op kop die op arbeid) aan te pakken , er komt zelfs nog een meerwaardenbelasting bovenopvoor een werknemer die een paar 100€ / maand aan de kant zet in een fonds of beleggingsproduct voor zijn latere dag en die ooit wilt terugzien....
Had jou lief beminde partij NVA woord gehouden , dan zou die meerwaardebelasting veel meer aanvaard geweest had men de initiële vooropstelling gevolgd : lasten op arbeid die omlaag moesten nadat NVA jaren heeft verkondigd te zullen zorgen voor die broodnodige verandering voor die platbelastte werkenden.
Maar als het op een taxshift aankomt kiest NVA stilletjes het hazenpad....
Nu heeft NVA geniepig de meerwaardebelasting ingevoerd ("jamaar het moest van Vooruit") om zelf hun verantwoordelijkheid te ontlopen .
Laatst gewijzigd door KV op 1 januari 2026, 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Flexi-jobs werden in 2015 ingevoerd in België als deel van een horecaplan om zwartwerk tegen te gaan en de sector te ondersteunen, als compensatie voor de verplichte 'witte kassa'. Het doel was om werken in het wit aantrekkelijker te maken, omdat legaal bijverdienen daarvoor fiscaal onaantrekkelijk was. Het systeem bood werknemers, die al minstens 4/5e werken, en gepensioneerden de mogelijkheid om tegen gunstige fiscale en sociale voorwaarden bij te verdienen, en werkgevers om flexibel personeel in te zetten.
Zowel de persoon die bijklust als de werkgever doet zijn voordeel met het systeem van flexi-jobs.
Wie bijklust in een flexi-job, betaalt op de extra inkomsten geen belastingen of sociale bijdragen. Het brutoloon is dus het nettoloon. De flexi-jobwerknemer bouwt bovendien sociale rechten (werkloosheidsuitkering, pensioen, vakantie ...) op.
De werkgever betaalt een verlaagd tarief van maar 25% werkgeversbijdragen boven op het loon van een flexi-jobber.
Tot de som van 12.000 euro per jaar hoeft u als werknemer geen belasting of sociale bijdragen te betalen op het flexiloon, uw brutoloon is gelijk aan uw nettoloon. Als u gepensioneerd bent, hangt het af van uw leeftijd hoeveel u mag bijverdienen.
De werkgever betaalt een bijzondere werkgeversbijdrage van 25%. Het flexiloon, de flexivergoedingen, het flexivakantiegeld en de bijzondere werkgeversbijdrage zijn aftrekbare beroepskosten.
Een flexi-contract heeft speciale, gunstige voorwaarden.
Je betaalt geen werknemersbijdrage op je flexi-loon.
Je bouwt wél sociale rechten op (vakantie, pensioen, recht op werkloosheidsuitkering).
Je betaalt geen bedrijfsvoorheffing als je flexi-inkomsten van een heel jaar onder de 12.000 euro blijven. Je brutoloon is dan ook je nettoloon.
Je flexi-inkomsten hoeven niet in je belastingbrief, dus je komt niet in een hogere belastingschaal. Let op: als je op een jaar meer verdient dan 12.000 euro, betaal je bedrijfsvoorheffing op alles wat boven de 12.000 euro gaat. Die inkomsten moet je wél in je belastingbrief vermelden.
Gepensioneerd? Dan geldt het plafond van 12.000 euro niet voor jou.
Rekening houdend met het aantal flexijobbers en de 12.000 EUR geeft dat bijna 3 Miljard EUR salarismassa per jaar die voor de werknemer onbelast is maar wel sociale rechten opbouwt. Dit is niet logisch.
Zowel de persoon die bijklust als de werkgever doet zijn voordeel met het systeem van flexi-jobs.
Wie bijklust in een flexi-job, betaalt op de extra inkomsten geen belastingen of sociale bijdragen. Het brutoloon is dus het nettoloon. De flexi-jobwerknemer bouwt bovendien sociale rechten (werkloosheidsuitkering, pensioen, vakantie ...) op.
De werkgever betaalt een verlaagd tarief van maar 25% werkgeversbijdragen boven op het loon van een flexi-jobber.
Tot de som van 12.000 euro per jaar hoeft u als werknemer geen belasting of sociale bijdragen te betalen op het flexiloon, uw brutoloon is gelijk aan uw nettoloon. Als u gepensioneerd bent, hangt het af van uw leeftijd hoeveel u mag bijverdienen.
De werkgever betaalt een bijzondere werkgeversbijdrage van 25%. Het flexiloon, de flexivergoedingen, het flexivakantiegeld en de bijzondere werkgeversbijdrage zijn aftrekbare beroepskosten.
Je bouwt wél sociale rechten op (vakantie, pensioen, recht op werkloosheidsuitkering).
Je betaalt geen bedrijfsvoorheffing als je flexi-inkomsten van een heel jaar onder de 12.000 euro blijven. Je brutoloon is dan ook je nettoloon.
Je flexi-inkomsten hoeven niet in je belastingbrief, dus je komt niet in een hogere belastingschaal. Let op: als je op een jaar meer verdient dan 12.000 euro, betaal je bedrijfsvoorheffing op alles wat boven de 12.000 euro gaat. Die inkomsten moet je wél in je belastingbrief vermelden.
Rekening houdend met het aantal flexijobbers en de 12.000 EUR geeft dat bijna 3 Miljard EUR salarismassa per jaar die voor de werknemer onbelast is maar wel sociale rechten opbouwt. Dit is niet logisch.
- VincentVega
- VIP member

… maar wel over mijhaelewyn schreef: ↑1 januari 2026, 12:25Op. KV wel, ja ... of was dat een te moeilijke denkoefening... LOLVincentVega schreef: ↑30 december 2025, 16:55
Haelewyn/Destereir steekt er geen tijd meer in … maar neemt wel de moeite om te reagerenLOL
![]()
![]()
![]()
Heb je ook nog goede voornemens voor 2026?
Zoals geen meerder accounts gebruiken zoals je ooit beweerd hebt? Een leugen zoals bleek …
Zoals je nicks niet door elkaar gebruiken zoals je onlangs beweerd hebt? De zoveelste leugen …
Desalniettemin, de beste wensen voor 2026!
Laatst gewijzigd door VincentVega op 1 januari 2026, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen
De 12.000 euro is sinds Arizona vorig jaar tot 18.000 euro gebrachtchesini schreef: ↑1 januari 2026, 13:36 Flexi-jobs werden in 2015 ingevoerd in België als deel van een horecaplan om zwartwerk tegen te gaan en de sector te ondersteunen, als compensatie voor de verplichte 'witte kassa'. Het doel was om werken in het wit aantrekkelijker te maken, omdat legaal bijverdienen daarvoor fiscaal onaantrekkelijk was. Het systeem bood werknemers, die al minstens 4/5e werken, en gepensioneerden de mogelijkheid om tegen gunstige fiscale en sociale voorwaarden bij te verdienen, en werkgevers om flexibel personeel in te zetten.
LOLVincentVega schreef: ↑1 januari 2026, 13:42… maar wel over mijEn ook nu weer steek je er weer tijd in
LOL
![]()
Heb je ook nog goede voornemens voor 2026?
Zoals geen meerder accounts gebruiken zoals je ooit beweerd hebt? Een leugen zoals bleek …
Zoals je Nicks niet door elkaar gebruiken zoals je onlangs beweerd hebt? De zoveelste leugen …
Desalniettemin, de beste wensen voor 2026!![]()
En van wie lezen we dit ? Van VEGA of van HuisjeTuintjeFiets
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.