Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Koopwaardige aandelen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3781 berichten
  • Pagina 249 van 253
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • …
  • 253
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

Re: Koopwaardige aandelen

• Citeer

Bericht door NS2SN » 31 januari 2026, 23:56

Ik vind Relex (relx plc) beter gewaardeerd als Wolters Kluwer als je toch in die markt wilt beleggen. ;)

Bae1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bae1
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Bae1 » 1 februari 2026, 11:59

MJF schreef: ↑31 januari 2026, 16:04 binnenkort komt er een nieuwe ceo die de boel weer in de goede richting moet doen gaan
Was het maar zo simpel :P WKL heeft last van AI-vrees en een zwakke dollar, daar gaat de ceo nu eens letterlijk 0 impact in hebben. Kijk naar de 2025 guidance, die is nog gebaseerd op een €/$1.08-1.13, ondertussen zijn we al aan wisselkoers van 1.20. De vraag is hoeveel er al in de koers zit verwerkt.

MJF
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer MJF
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MJF » 1 februari 2026, 12:45

Bae1 schreef: ↑1 februari 2026, 11:59
MJF schreef: ↑31 januari 2026, 16:04 binnenkort komt er een nieuwe ceo die de boel weer in de goede richting moet doen gaan
Was het maar zo simpel :P WKL heeft last van AI-vrees en een zwakke dollar, daar gaat de ceo nu eens letterlijk 0 impact in hebben. Kijk naar de 2025 guidance, die is nog gebaseerd op een €/$1.08-1.13, ondertussen zijn we al aan wisselkoers van 1.20. De vraag is hoeveel er al in de koers zit verwerkt.
Uiteraard is ai vrees het probleem, juist zoals dat bij SAP ook de oorzaak is van de daling de laatste 6 maanden. De niewe ceo is eerder een extra stress factor, want hoe goed is ze? Welke skills beheerst ze, vlotte prater?

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 1 februari 2026, 18:16

NS2SN schreef: ↑31 januari 2026, 23:56 Ik vind Relex (relx plc) beter gewaardeerd als Wolters Kluwer als je toch in die markt wilt beleggen. ;)
Beter gewaardeerd of beter geplaatst in de markt?
Qua waardering lijkt WKL toch interessanter? 6,5% FCF yield voor WKL vs 4,8% voor RELX.
RELX moet toch al een stuk sneller groeien om die waardering te verantwoorden?

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 1 februari 2026, 18:31

Bae1 schreef: ↑1 februari 2026, 11:59
Een CEO met 0 impact is zeldzaam toch? Er zijn CEO's met een negatieve impact & er zijn er met een positieve impact...
Of verwijs je naar Buffett? "Good jockeys will do well on good horses, but not on broken-down nags"
Maar WKL is in het verleden "a good business" gebleken. Blijft dat zo is de open vraag...

USD/EUR koers is KT gemorrel in de marge imo. Trump is een eindig verhaal hoop ik. If not zijn er ergere dingen dan de USD/EUR koers.

AI vrees is echt, dat zie je aan de koersen van zowat alle softwarebedrijven. Maar van "vrees" heb ik geen schrik van, mogelijke dispruptie wel ;D
Al denk ik dat AI zelfs een tailwind kan zijn voor hun. Ik zie LLM's niet als nauwkeurig genoeg voor dergelijke diensten.
Een small language model dat getraind wordt op RELX of WKL data is volgens mij superieur aan LLM's. Veel minder kans op hallucinaties & foute antwoorden. Ik dacht dat WKL eind vorig jaar ook AI talent had aangenomen?

Enfin, geen aandeelhouder of AI connaisseur, just my 2 cents.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 1 februari 2026, 19:04

Umi schreef: ↑1 februari 2026, 18:16 Beter gewaardeerd of beter geplaatst in de markt?
Qua waardering lijkt WKL toch interessanter? 6,5% FCF yield voor WKL vs 4,8% voor RELX.
Ik bedoelde qua moat zijn ze veel interessanter dan WKL. Ze zijn veel groter en gaan nieuwe ontwikkelingen veel makkelijker kunnen bekostigen dan WKL of andere sectorgenoten. Ik vind Relx aan de huidige prijzen interessant worden.

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 1 februari 2026, 19:27

NS2SN schreef: ↑1 februari 2026, 19:04
Umi schreef: ↑1 februari 2026, 18:16 Beter gewaardeerd of beter geplaatst in de markt?
Ik bedoelde qua moat zijn ze veel interessanter dan WKL. Ze zijn veel groter en gaan nieuwe ontwikkelingen veel makkelijker kunnen bekostigen dan WKL of andere sectorgenoten. Ik vind Relx aan de huidige prijzen interessant worden.
Could make sense.
Maar langs de andere kant is het heel het AI gebeuren low cost beweert men? En uiteindelijk draait WKL ook 6miljard omzet. Toch ook niet weinig...
Stel dat heel dat AI project 60M per jaar kost is dat 1% van de omzet bij WKL & 0,5% bij RELX.

Gemini om hulp gevraagd

Ja, Wolters Kluwer (WKL) heeft AI al op grote schaal geïmplementeerd in haar producten en diensten. Het bedrijf integreert al meer dan tien jaar kunstmatige intelligentie om juridische, fiscale en medische professionals te ondersteunen.
De belangrijkste AI-ontwikkelingen bij Wolters Kluwer op een rij:
Productintegratie: AI wordt gebruikt in tools zoals monKEY voor Belgische fiscalisten en CCH IQ voor de accountancysector om automatisch relevante informatie en wetswijzigingen in kaart te brengen.
Generatieve AI: Het bedrijf zet zwaar in op generatieve AI om sneller antwoorden te genereren uit hun eigen, betrouwbare datasets. Dit helpt bij het verminderen van de werklast voor bijvoorbeeld bedrijfsjuristen.
Financieel resultaat: Investeringen in AI hebben direct bijgedragen aan een omzetstijging van ongeveer 5% in recente jaren.
Focusgebieden: De focus ligt met name op de sectoren gezondheidszorg en juridische zaken, waar de combinatie van AI met hun eigen diepgaande content een groot concurrentievoordeel biedt.
Hoewel AI ook als een bedreiging wordt gezien voor traditionele verdienmodellen, ziet Wolters Kluwer het vooral als een kans om de efficiëntie van hun software te verhogen en hun positie als kennisreus te verstevigen.

MJF
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer MJF
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MJF » 1 februari 2026, 20:43

WKL heeft vooral veel relevante en juiste data die upto date gehouden wordt, en een groot team van experts, hun database is een goed deel van hun waarde, belangrijk is of ze hun data kunnen beschermen tegen diefstal. Er kan veel gedacht worden, ze zouden misschien ook door wat ze hebben interessant kunnen zijn voor overname door grotere speler ed. Het zijn maar bedenksels ...

Ik heb onlangs een kleine positie 1% genomen alsook SAP voor 2% vd portefeuille.
Tijd zal het uitwijzen.

patrick4
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer patrick4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick4 » 2 februari 2026, 13:18

jens_dev schreef: ↑30 januari 2026, 16:20 Dovemansgesprek (: Good day sir!
Hoeveel % van de omzetstijging van Azure komt in feite van OpenAI? OpenAI is een bedrijf dat door MSFT gesponsord wordt. Trek die inkomsten eraf en je krijgt een heel ander beeld van de Q cijfers. Wat is volgens jou de reden waarom de resultaten slecht onthaald werden?
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 2 februari 2026, 17:00

1. OpenAI is goed voor 45% van Microsofts RPO.
2. Hoge uitgaven die i.t.t. bij Meta nog niet resulteren in een groeiversnelling. Maar in feite bouwen ze nog niet snel genoeg want vraag > aanbod.

Rise
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Rise
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Rise » 2 februari 2026, 18:17

Umi schreef: ↑30 januari 2026, 18:57 @ Rise, ter info;
Vergeet niet te rekenen met de diluted shares bij TOI.
129,8M ipv 83,3M shares.
Het aantal uitstaande aandelen bij een marktscreener is niet correct & dus FCFyield ook niet. Langs de andere kant zit Asseco (25% stake) enkel via (lage) dividenduitkering in de FCF vervat. Ik bereken deze dmv SOTP.
btw Asseco zit ook nog eens in 3 softwarebedrijfjes via +-50% stakes. Maar dat heb ik maar in de vlugte bekeken. Ik ga er voorlopig van uit dat de markt de waarde correct inschat. Mogelijk zit daar natuurlijk ook nog waarde in...

Marktcap Topicus = € 8B
Waarde Asseco = +- € 880M (= % beurskap)
Net debt = +- 300M eind 2026
EV= +- € 7,4B
FCF(e) 2026 = 437M (+-430 excl divi)
FCF/EV = +- 5,8%

Podcast over CSU/TOI
https://open.spotify.com/episode/1pRkLo ... be38fd46d5
Merci voor de podcast link, zeer interessant. Die spin-offs en de structuren zoals met die preferred shares maken het inderdaad wel ingewikkeld. Ik zit met zeer hoge transactiekosten voor Toronto dus ik heb enkel CSU gekocht zodat ik een zo groot mogelijk software'mandje' heb met één transactie. Meteen een 10% positie om de kosten te drukken, ik koop wel sowieso niet meer bij. Nadeel bij die VMS is dat je eigenlijk heel weinig zicht hebt op wat de bedrijven in de portefeuille juist allemaal doen. Dan vind ik bv Adobe véél makkelijker in te schatten, en het is op de koop toe nog eens 'beter' dan CSU (lees: goedkoper gewaardeerd, hogere marges, hogere ROCE/ROIC, betere balans). De investeringscase is bij Adobe ook makkelijker omdat praktisch alle FCF naar buybacks gaat. Bij CSU hangt het veel harder af van of ze voldoende overnamekandidaten blijven vinden en daar de historische returns op blijven halen.

Overigens ook terug een positie PayPal. Morgen Q4 resultaten, in aanloop daar naartoe staat het aandeel historisch laag gewaardeerd met een FCF yield >12%. EV van 47 miljard USD met meer dan 6 miljard FCF.

'Cant go wrong here' heb ik het ooit eens gezegd :P

Rise
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Rise
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Rise » 2 februari 2026, 18:45

jens_dev schreef: ↑2 februari 2026, 17:00 1. OpenAI is goed voor 45% van Microsofts RPO.
2. Hoge uitgaven die i.t.t. bij Meta nog niet resulteren in een groeiversnelling. Maar in feite bouwen ze nog niet snel genoeg want vraag > aanbod.
Ik vind de diepe verwevenheid van MSFT in OpenAI en dus de circular finance scheme tussen Nvidia/Oracle/OpenAI ook wel wat problematisch en blijf er dus instinctief van weg. Heb je daar toevallig wat meer info over? Hoe ik het zie (parabool): Microsoft Capex = OpenAI revenue = OpenAI spending = Microsoft revenue

Staat op de watchlist voor als er nog wat extra margin of safety zou bijkomen.

Netflix > Microsoft momenteel imo.

Umi
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Umi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Umi » 2 februari 2026, 19:19

Rise schreef: ↑2 februari 2026, 18:17
Umi schreef: ↑30 januari 2026, 18:57 @ Rise, ter info;
Vergeet niet te rekenen met de diluted shares bij TOI.
129,8M ipv 83,3M shares.
Het aantal uitstaande aandelen bij een marktscreener is niet correct & dus FCFyield ook niet. Langs de andere kant zit Asseco (25% stake) enkel via (lage) dividenduitkering in de FCF vervat. Ik bereken deze dmv SOTP.
btw Asseco zit ook nog eens in 3 softwarebedrijfjes via +-50% stakes. Maar dat heb ik maar in de vlugte bekeken. Ik ga er voorlopig van uit dat de markt de waarde correct inschat. Mogelijk zit daar natuurlijk ook nog waarde in...

Marktcap Topicus = € 8B
Waarde Asseco = +- € 880M (= % beurskap)
Net debt = +- 300M eind 2026
EV= +- € 7,4B
FCF(e) 2026 = 437M (+-430 excl divi)
FCF/EV = +- 5,8%

Podcast over CSU/TOI
https://open.spotify.com/episode/1pRkLo ... be38fd46d5
Merci voor de podcast link, zeer interessant. Die spin-offs en de structuren zoals met die preferred shares maken het inderdaad wel ingewikkeld. Ik zit met zeer hoge transactiekosten voor Toronto dus ik heb enkel CSU gekocht zodat ik een zo groot mogelijk software'mandje' heb met één transactie. Meteen een 10% positie om de kosten te drukken, ik koop wel sowieso niet meer bij. Nadeel bij die VMS is dat je eigenlijk heel weinig zicht hebt op wat de bedrijven in de portefeuille juist allemaal doen. Dan vind ik bv Adobe véél makkelijker in te schatten, en het is op de koop toe nog eens 'beter' dan CSU (lees: goedkoper gewaardeerd, hogere marges, hogere ROCE/ROIC, betere balans). De investeringscase is bij Adobe ook makkelijker omdat praktisch alle FCF naar buybacks gaat. Bij CSU hangt het veel harder af van of ze voldoende overnamekandidaten blijven vinden en daar de historische returns op blijven halen.

Overigens ook terug een positie PayPal. Morgen Q4 resultaten, in aanloop daar naartoe staat het aandeel historisch laag gewaardeerd met een FCF yield >12%. EV van 47 miljard USD met meer dan 6 miljard FCF.

'Cant go wrong here' heb ik het ooit eens gezegd :P
Ik denk net andersom..
Ik denk dat VMS minder snel gedisrupt wordt dan een Adobe bvb.
VMS is vaak gecreëerd samen met de klant & dus op maat gemaakt, vaak met data verweven in de software en dus hoge switching costs. Het gaat dan ook om telkens kleine afzetmarkten dat het veel minder interessant maakt om in te springen. Adobe is natuurlijk iets wat al sneller een target kan worden. Daar heb ik te weinig inzicht in om dat goed te kunnen beoordelen. SBC is er wel nog bij Adobe dacht ik? Nu moeilijk te zien door BB's, maar wel een echte kost.
Adobe lijkt idd een stuk goedkoper (afhankelijk van SBC), maar de groei ligt ook een stuk lager natuurlijk.

TOI/CSU koop je zonder alle onderliggende bedrijfjes te kennen, maar je gaat er van uit dat het MGMT hun playbook blijft volgen. TSS(TOI) haalde een 24% CAGR van 2015-2024 bvb. in 2025 veel cash besteed, dus ik verwachte forse verbetering van resultaten in de nabije toekomst. Ze zijn heel strikt mbt hun ROIC targets & dat is goed. Weinig overnames de voorbije jaren omdat de multiples hoog lagen, vandaag de dag zal dat anders zijn.

Zie hieronder uiteenzetting na overname Cipal-Schaubroeck door TSS. Van minuut 10-35 is het interessantste deel.
https://www.cipalschaubroeck.be/toelich ... tions-tss/

Paypal... Die hun moat zit in 'PayPal-button' & daar zijn tegenwoordig betere alternatieven voor. Braintree kunnen ze niet concurreren met Adyen. Vrees voor een value trap (kan mis zitten natuurlijk). Ik heb deze morgen Adyen bijgekocht.

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 3 februari 2026, 10:43

Rise schreef: ↑2 februari 2026, 18:45 Ik vind de diepe verwevenheid van MSFT in OpenAI en dus de circular finance scheme tussen Nvidia/Oracle/OpenAI ook wel wat problematisch en blijf er dus instinctief van weg. Heb je daar toevallig wat meer info over? Hoe ik het zie (parabool): Microsoft Capex = OpenAI revenue = OpenAI spending = Microsoft revenue

Staat op de watchlist voor als er nog wat extra margin of safety zou bijkomen.

Netflix > Microsoft momenteel imo.
Ja, ook geen fan van die circlejerks maar ze laten wel toe om de infrastructuur sneller online te krijgen. OpenAI is idd een zeer grote klant maar de andere 55% van Microsofts RPO groeide nog steeds met 28%. Als OpenAI morgen omvalt staan de datacenters van Microsoft nog altijd recht en zijn er genoeg andere klanten die de beschikbare rekenkracht meteen willen overnemen imo. Waarde van hun 27% stake in OpenAI is ook wel wat waard.

Ik heb Netflix bekeken voor ik in Microsoft stapte dit jaar maar de multiples waren vergelijkbaar terwijl Netflix trager groeit. Ik twijfel ook aan de pricing power van Netflix going forward + na overname van Warner Bros komen ze op een nettoschuld van circa $90B = 3,5x verwachte ebitda :-X Dus ofwel dilutie, ofwel geen ruimte om aandeelhouders te belonen.

patrick4
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer patrick4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick4 » 3 februari 2026, 11:07

Rise schreef: ↑2 februari 2026, 18:45 Ik vind de diepe verwevenheid van MSFT in OpenAI en dus de circular finance scheme tussen Nvidia/Oracle/OpenAI ook wel wat problematisch en blijf er dus instinctief van weg. Heb je daar toevallig wat meer info over?
Zie Joseph Carlson op YT. Misschien niet heel erg in-depth maar genoeg voor mij om te besluiten hier vandaan te blijven. Ten slotte ben ik al 15 jaar aandeelhouder via ETFs, niet nodig om dit kunstmatig te gaan opdrijven.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

3781 berichten
  • Pagina 249 van 253
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • …
  • 253
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy