Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Lening voor groot project als particulier?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
dennisvc

Lening voor groot project als particulier?

• Citeer

Bericht door dennisvc » 20 februari 2010, 19:48

Hallo,

Ik word dit jaar 22 jaar en zou graag investeren in mijn toekomst. Hierbij dacht ik eraan om een te bouwen appartementsblok van 6 appartementen door een vastgoedbedrijf op te kopen en dit dan allemaal te verhuren.

Nu vroeg ik mij af of de bank zo'n grote lening aan een particulier wel zal toestaan? We spreken hier dan van een lening van meer dan 1 miljoen Euro veronderstel ik.

Laten we er vanuit gaan dat elk appartement per maand verhuurd wordt aan 650 Euro. Dit maakt 3900 Euro per maand aan inkomsten. Ik vermoed dat de bank standaard wil weten of ik kredietwaardig ben, maar aangezien de huur van alle 6 appartement reeds 3900 Euro is, dat dit geen probleem zou zijn? Verder verdien ik 2300 Euro netto exclusief maaltijdcheques met waarde van 7 Euro per stuk. Dit maakt een totaal inkomen van 6200 Euro + ong. 140 Euro maaltijdcheques per maand.

Graag meer informatie betreffende grote leningen aan particulieren.

Sletje

Re: Lening voor groot project als particulier?

• Citeer

Bericht door Sletje » 20 februari 2010, 20:43

dagdromen zijn mooi...

maar de realiteit is anders:

- Vastgoedproject coördineer je zelf, dat koop je niet van een bedrijf dat geld verdiend met de coördinatie
- Je patrimonium zal nooit voor 100% verhuurd worden
- Je huurinkomsten moeten gedeeltelijk dienen om andere lasten te dragen (verzekering, taksen, onvoorziene reparaties, ...)
- Privé inkomen is niet volledig beschilbaar tenzij u niet eet, drinkt, leeft in een kartonnen doos of kort: helemaal niet leeft.

Als je dit echt wil doen moet je uw huiswerk maken en een serieus plan opstellen om investeerders te lokken.

Maar gezien de huidige malaise vrees ik voor de intresse van banken of andere investeerders

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 20 februari 2010, 20:58

Je kan bv. beginnen met 1/3 van dat bedrag, en binnen 5 of 10 jaar nog eens 1/3 enz.
De kans is dan groter dan een bank dit aanvaard.

Moest het zo eenvoudig zijn, dan zou misschien iedereen dat wel doen.

Let ook op met de last die je met huurders kan hebben. Een goede rechtsbijstandverzekering, die verhuurproblemen dekt.

Reken op 10% leegstand, en misschien ook nog 10% van huur dat je niet kan recuperen, of heel moeilijk via loonbeslag en uitdrijven van huurders via gerechtsdeurwaarder tegen 1500 euro per kee.
Als je lening is afbetaald wordt je in de personenbelasting nog eens belast tegen 140% van het geindexeerde KI
Zowiezo elk jaar de onroerende voorheffing betalen vanaf jaar 1.

Je kan op http://www.juridischforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; eens kijken wat je als huisbaas allemaal te wachten kan staan.

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 21 februari 2010, 09:24

Als je zelf geen bepaald percentage van dat miljoen hebt om erin te steken dan mag je het al vergeten om bij een bank een lening te krijgen. Als je geen goed businessplan hebt mag je het ook al vergeten. Je kan zoals gezegd investeerders zoeken maar dat zal zeker niet makkelijk zijn. Ik denk niet dat dit het goede moment is om zo'n project te realiseren.

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 21 februari 2010, 13:02

Heb je mensen die borg willen staan ? Liefst je ouders die een vermogen van minstens 800.000 € waarvan zeker is dat je dit ooit zal erven.

Banken gaan geen lening geven aan een particulier op basis van verwachte huuropbrengsten. Zeker niet als het gebouw nog niet verhuurd is en zeker en vast en zeker niet als het gebouw nog niet rechtstaat !

Ik zou bovenal eens een afspraak maken met een boekhouder of een accountant om je plan te doorlopen. Je kan dan de optie bekijken om een vastgoedvennootschap op te richten. Je moet ook op zoek gaan naar een advocaat om vooraf je contracten met het vastgoedbedrijf te bekijken. In vastgoed zitten veel sjoemelaars die op zoek zijn naar slachtoffers om te pluimen.
Laatst gewijzigd door Stier op 21 februari 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

sandra.v2

• Citeer

Bericht door sandra.v2 » 21 februari 2010, 15:06

22 jaar en een netto inkomen van 2300 euro + 140 euro maaltijdcheques plus waarschijnlijk ook nog eindejaarsbonus?

In deze situatie moet je dus op jaarbasis 15.000 euro kunnen sparen. (meer indien je nog thuis woont)
Na 3 jaar kan je dus met minstens 45.000 euro eigen inbreng een lening aanvragen voor aankoop van één of twee appartementen.
Verhuur deze een jaar of 15 en dan kan je deze eventueel verkopen of als onderpand gebruiken voor een groter project te starten.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 21 februari 2010, 16:25

Ten eerste heb je al een serieus startkapitaal of waarborg nodig.Ten tweede een businessplan.Ten derde.Zulke projecten doe je beter zelf.Het is niet dat een appartementsblok van 6 zulk megaproject is he.Vastgoedbedrijven verdienen ook nog eens grof geld op uw kap wat jij ook in rekening moet brengen.In ieder geval veel succes.Als het zo makkelijk is zoals het lijkt dan had ik er ook al eentje gebouwd/laten bouwen.

plentycoups
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer plentycoups
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door plentycoups » 21 februari 2010, 18:14

een miljoen euro???
wat denk je dan per maand af te betalen, op 30 jaar???
meer dan 4000 euro...
dan onkosten, grondbelasting, verzekering, leegstand, .... wat hier al allemaal vermeld staat.
veel succes

omar79
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer omar79
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door omar79 » 17 juni 2016, 00:53

beste
ik en mijn ex maanden geleden hebben een compromise over een grote huis getekend , nu zijn we ni meer samen en voor me alleen 380 000 lenen is zeker onmogelijk .
maar wat als ik planen heb dat maak de lenen gemakkelijk om te betalen ?
huis is super grote en volledige gerenoveerd en mijn plan is dat ik in klein stuk van wonen en de rest kan ik van 2 apartment verhuren en 1 van de 2 is al klaar dus alleen 1 apartment van nule staring en dat is de dak app en ik kan er zel 70% van de werk doen + er is een grote winkel in dat huis .
dus als verhuur de 2 apartment met de taxen en alles kan alleen 80% van de lenen betalen + heb ik de keus dat ik iets zelf doen in dat winkel of als ik het ook verhuur dan bat betal zeker de lenen en heb ik extra voor mij + mijn inkom die van mijn vast job .
heeft iemant een raad voor me aub ?
is het mogelijk of niet?

Meldaboy
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Meldaboy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Meldaboy » 17 juni 2016, 08:36

Scheiden doet lijden, een gezegde dat hier wel van toepassing zal zijn vrees ik.
De kans dat je dit verhaal aan een bank verkocht krijgt lijkt me heel klein, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Zeker als je weet dat je je waarschijnlijk nog aan een forse boete zal mogen verwachten voor het verbreken van het compromis.
Succes alvast, je zal het nodig hebben.

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 17 juni 2016, 08:41

dennisvc schreef:Hallo,

Ik word dit jaar 22 jaar en zou graag investeren in mijn toekomst. Hierbij dacht ik eraan om een te bouwen appartementsblok van 6 appartementen door een vastgoedbedrijf op te kopen en dit dan allemaal te verhuren.

Nu vroeg ik mij af of de bank zo'n grote lening aan een particulier wel zal toestaan?
We spreken hier dan van een lening van meer dan 1 miljoen Euro veronderstel ik.

Laten we er vanuit gaan dat elk appartement per maand verhuurd wordt aan 650 Euro. Dit maakt 3900 Euro per maand aan inkomsten. Ik vermoed dat de bank standaard wil weten of ik kredietwaardig ben, maar aangezien de huur van alle 6 appartement reeds 3900 Euro is, dat dit geen probleem zou zijn? Verder verdien ik 2300 Euro netto exclusief maaltijdcheques met waarde van 7 Euro per stuk. Dit maakt een totaal inkomen van 6200 Euro + ong. 140 Euro maaltijdcheques per maand.

Graag meer informatie betreffende grote leningen aan particulieren.
We zullen het maar op het nachtelijke uur steken waarop u dit gepost hebt, maar u droomt duidelijk. ;)

In essentie komt uw droom erop neer dat u dus alle geld zou lenen, u betaalt dat over een duurtijd van pakweg 20 jaar terug met (een deel van) de opbrengsten van dat geleende geld, waarna de gekochte eigendom zelf volledig de uwe is...
Eventjes een doordenkertje, maar waarom zou u zich hier beperken tot slechts 6 appartementen?
Persoonlijk zou ik bij een echte grootbank aankloppen en hen een project van een 100-tal appartementen voorstellen! ???

Alle gekheid op een stokje, zo werkt het natuurlijk niet bij leningen voor dergelijke investeringen: als u niet zelf een aanzienlijk deel van het nodige kapitaal cash kunt inbrengen, dan zal geen enkele bank met u in zee willen hoor.
Bij het genre investering dat u hier in gedachten hebt, moet u toch al gauw rekenen op 40/60: maw, als u spreekt over een project van €1M, dan dient u toch zelf minstens 400,000 euro in cash te hebben om enige kans te maken een bank te vinden die u de overige 600,000 euro wil lenen.

En neen, toekomstige beroepsinkomsten (plus maaltijdcheques... bedoeld als inkomensgarantie voor een project van €1M. ::) ) vormen geen alternatief voor deze persoonlijke inbreng: u zal toch echt zelf en op hetzelfde moment met voldoende cash voor de dag moeten kunnen komen, wil u een bank als partner aan boord hijsen.

Bekijk het zo: als u alles leent, dan kan die bank toch evengoed zelf uw project overnemen, precies doen wat u van plan bent, en op het eind van de rit zelf eigenaar blijven? Wat ze trouwens ook doen, en niet in projecten van 6 units, maar inderdaad: voor een 100 tal ineens. En daar hebben ze echt geen 22-jarige loontrekkende voor nodig om hiervoor 'garant' te staan met zijn loon en maalttijdcheques hoor. ;)

Het is hierboven al een paar keer aangehaald: wat u kan doen is lenen voor 1 enkel appartement.
Daar zal een bank uw toekomstige beroepsinkomsten (plus maaltijdcheques...) WEL aanvaarden als persoonlijke tegeninbreng en zal ze de verhouding inbreng/lening ook gerust willen omkeren en zelfs opdrijven tot 80% (en eventueel meer) als dat moet. Als u vervolgens 15 jaar verder bent en heel die tijd braafjes afbetaald hebt, kunt u dan nog eens langskomen om nog een 2de appartement bij te kopen via een bijkomende lening, en als u dat allemaal braafjes afbetaald hebt en nog wat hebt kunnen sparen, dan kan u hen gerust contacteren voor de aankoop van een 3de, een 4de etc, eventueel met de vorige 2 appartementen -die nu de uwe zijn- als persoonlijke inbreng...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy