bewaarloon effectenrekening BNP/Fortis
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
bewaarloon effectenrekening BNP/Fortis
Beste,
Sinds enkele jaren al heb ik bij BNP/Fortis een Easy-pack formule. Onlangs kreeg ik, naar jaarlijkse gewoonte uiteraard, de verrekening van de kosten voor het bewaarloon van mijn effectenrekening. Door vorig jaar van enkele Fortis-producten over te stappen naar verschillende bedrijfsobligaties liggen die kosten behoorlijk wat hoger. Mijn concrete vraag is nu of het nuttig is een Service-pack te nemen (ipv mijn Easy-pack)? Ik betaal dan maandelijks wel meer maar hoe zit het dan met het bewaarloon van mijn effectenrekening?
Dank bij voorbaat.
Sinds enkele jaren al heb ik bij BNP/Fortis een Easy-pack formule. Onlangs kreeg ik, naar jaarlijkse gewoonte uiteraard, de verrekening van de kosten voor het bewaarloon van mijn effectenrekening. Door vorig jaar van enkele Fortis-producten over te stappen naar verschillende bedrijfsobligaties liggen die kosten behoorlijk wat hoger. Mijn concrete vraag is nu of het nuttig is een Service-pack te nemen (ipv mijn Easy-pack)? Ik betaal dan maandelijks wel meer maar hoe zit het dan met het bewaarloon van mijn effectenrekening?
Dank bij voorbaat.
Re: bewaarloon effectenrekening BNP/Fortis
Easy Pack kost 3,10 euro per maand,
Service Pack iets van 6 euro en een beetje.
Schandalige prijzen van Fortis !
Ik heb het slimmer bekeken :
mijn hele zootje van de effectenrekening bij Keytrade gezet . Geen torenhoge kosten meer op de effectenrekening !
vaarwel Fortis
Service Pack iets van 6 euro en een beetje.
Schandalige prijzen van Fortis !
Ik heb het slimmer bekeken :
mijn hele zootje van de effectenrekening bij Keytrade gezet . Geen torenhoge kosten meer op de effectenrekening !
vaarwel Fortis
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat het enige voordeel op een effectenrekening bij Fortis is dat ge geen dossierkosten betaalt wanneer ge een service-pack hebt.
De dossierkosten bedragen, zoals ge wel zult weten, : 1,75 EUR + 21% BTW per kwartaal.
Volgens mij blijft het bewaarloon hetzelfde dus aan u om uit te maken of het voordeel groot genoeg is om over te schakelen.
Om zeker te zijn toch eens gaan kijken op hun site of navraag doen in de bank zelf.
De dossierkosten bedragen, zoals ge wel zult weten, : 1,75 EUR + 21% BTW per kwartaal.
Volgens mij blijft het bewaarloon hetzelfde dus aan u om uit te maken of het voordeel groot genoeg is om over te schakelen.
Om zeker te zijn toch eens gaan kijken op hun site of navraag doen in de bank zelf.
Bedankt Jafra voor je antwoord. Ik heb op de site gekeken en daar staat inderdaad dat de dossierkosten vervallen bij het Service-pack. Over het bewaarloon wordt niet gesproken. Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je een korting kreeg op het bewaarloon. Daarom hoopte ik hier de bevestiging of ontkenning hieromtrent te krijgen van mensen die een Service-pack hebben. Uiteindelijk zal ik wel contact opnemen met mijn bank, maar ik wilde nog geen slapende honden wakker maken.
Bij Keytrade geen bewaarloon en je krijgt tot 1000 EUR terug voor de gemaakte kosten van de transfer van effectenrekening.bagatti schreef:Bedankt Jafra voor je antwoord. Ik heb op de site gekeken en daar staat inderdaad dat de dossierkosten vervallen bij het Service-pack. Over het bewaarloon wordt niet gesproken. Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je een korting kreeg op het bewaarloon. Daarom hoopte ik hier de bevestiging of ontkenning hieromtrent te krijgen van mensen die een Service-pack hebben. Uiteindelijk zal ik wel contact opnemen met mijn bank, maar ik wilde nog geen slapende honden wakker maken.
Mijn ouders moesten jaarlijks iets van een 100 euro bewaarloon betalen op een mandje aandelen bij Fortis.
Nu hebben ze hun portefeuille bij Binckbank en moeten ze geen bewaarloon betalen. Toch wel een serieuze besparing.
Tevens zijn de transactiekosten de helft van de prijs dan eerder bij Fortis.
Nu hebben ze hun portefeuille bij Binckbank en moeten ze geen bewaarloon betalen. Toch wel een serieuze besparing.
Tevens zijn de transactiekosten de helft van de prijs dan eerder bij Fortis.
Ik kocht einde juni 2010 de obligatie Financiere Agache via Fortis.
Om het bewaarloon uit te sparen gaf ik bijna onmiddellijk na aankoop opdracht om ze over te hevelen naar Keytrade. Ik stuurde het document in om de transferkosten te recupereren maar kreeg volgend antwoord :
"Geachte mevrouw, De terugbetaling van de transferkosten betreft alléén effekten die online verhandelbaar zijn (dat is niet het geval van die obligatie) en met een waarde van meer dan 500 Eur per lijn. Met vriendelijke groeten,"
Heeft er nog iemand zulke ervaringen? En is het dan nog interessant om ze over te hevelen? Gaat Keytrade bewaarloon aanrekenen of is het op termijn toch een goede zaak?
Om het bewaarloon uit te sparen gaf ik bijna onmiddellijk na aankoop opdracht om ze over te hevelen naar Keytrade. Ik stuurde het document in om de transferkosten te recupereren maar kreeg volgend antwoord :
"Geachte mevrouw, De terugbetaling van de transferkosten betreft alléén effekten die online verhandelbaar zijn (dat is niet het geval van die obligatie) en met een waarde van meer dan 500 Eur per lijn. Met vriendelijke groeten,"
Heeft er nog iemand zulke ervaringen? En is het dan nog interessant om ze over te hevelen? Gaat Keytrade bewaarloon aanrekenen of is het op termijn toch een goede zaak?
Hallo,
Keytrade rekent geen bewaarkosten aan.
Keytrade rekent geen bewaarkosten aan.
je kan ook eens proberen te onderhandelen bij BNP... Zo van als jullie dossierkosten aanrekenen dan ben ik hier met alles weg... bij mij heeft het gewerkt.bagatti schreef:Beste,
Dank bij voorbaat.