Starfund -> KBC
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Starfund -> KBC
Hello
Sinds een paar jaar heb ik een pensioenfonds bij ING aka Starfund, mijn vriendin zit bij KBC en omdat we daar betere voorwaarden voor de hypo lening kregen ben ik naar KBC overgestapt. Nu loopt bij ING nog enkel men rekening omwille van het Starfund fonds.
Na wat zoekwerk blijkt er voor het Starfund bij ING het hebben van een zichtrekening een voorwaarde te zijn.
Nu blijkt die zichtrekening bij ING me +- 40 euro / jaar te kosten en enkel voor het fonds vind ik dit toch redelijk veel.
Bestaat er een mogelijkheid om dit fonds naar KBC over te brengen? Of kan naar een andere formule bij KBC overstappen zonder financieel verlies (belastingsvoordeel) te lijden? Google heeft me helaas nog niet verder gebracht.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sinds een paar jaar heb ik een pensioenfonds bij ING aka Starfund, mijn vriendin zit bij KBC en omdat we daar betere voorwaarden voor de hypo lening kregen ben ik naar KBC overgestapt. Nu loopt bij ING nog enkel men rekening omwille van het Starfund fonds.
Na wat zoekwerk blijkt er voor het Starfund bij ING het hebben van een zichtrekening een voorwaarde te zijn.
Nu blijkt die zichtrekening bij ING me +- 40 euro / jaar te kosten en enkel voor het fonds vind ik dit toch redelijk veel.
Bestaat er een mogelijkheid om dit fonds naar KBC over te brengen? Of kan naar een andere formule bij KBC overstappen zonder financieel verlies (belastingsvoordeel) te lijden? Google heeft me helaas nog niet verder gebracht.
Re: Starfund -> KBC
ja dat is mogelijk.decat schreef:Hello
of KBC daarbij een goede keuze is
er is bvb nog Argenta geen instapkosten , bij kbc 3 %
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De bedoeling is om het naar KBC over te brengen om zo die 40 euro / jaar uit te sparen.
Volgens wat ik op internet vond doet KBC geen fondsen, of ik heb erover gekeken.
Zou bij een overstap een andere formule bij KBC mogelijk zijn? Zonder verlies, of miniem verlies.
BV geen fonds maar een formule met vast rendement? Ken er eigenlijk niet veel van, vandaar de vragen.
Bij Argenta moet men dan ook een rekening openen? Of is dit niet nodig?
Volgens wat ik op internet vond doet KBC geen fondsen, of ik heb erover gekeken.
Zou bij een overstap een andere formule bij KBC mogelijk zijn? Zonder verlies, of miniem verlies.
BV geen fonds maar een formule met vast rendement? Ken er eigenlijk niet veel van, vandaar de vragen.
Bij KBC is dat Pricos en Pricos Defensive. Je kunt je huidige pensioenfondsen enkel laten overzetten naar andere pensioenfondsen dus niet niet naar een formule met vaste rente.
Je kunt wel met verschillende formules aan pensioensparen doen, alleen niet in hetzelfde jaar. Wordt dikwijls aangeraden om tussen je 50ste en 55ste over te schakelen naar een formule met vaste rente. De bestaande pensioenfondsen blijven in dat geval gewoon bestaan. Maar als je vrij jong bent zou ik toch blijven opteren voor pensioenfondsen en een dynamisch fonds.
Je kunt wel met verschillende formules aan pensioensparen doen, alleen niet in hetzelfde jaar. Wordt dikwijls aangeraden om tussen je 50ste en 55ste over te schakelen naar een formule met vaste rente. De bestaande pensioenfondsen blijven in dat geval gewoon bestaan. Maar als je vrij jong bent zou ik toch blijven opteren voor pensioenfondsen en een dynamisch fonds.
Ik sluit mij aan bij de opmerking of KBC wel de juiste keuze isburcht1 schreef:ja dat is mogelijk.decat schreef:Hello
of KBC daarbij een goede keuze is????
er is bvb nog Argenta geen instapkosten , bij kbc 3 %
Het fonds bij Argenta vind ik idd ook beter, en een zichtrekening daar is gratis.
KBC geen fonsen
Het is wel mogelijk dat u uitstapkosten zult betalen bij ING. Is er geen mogelijkheid om dit contract premievrij te maken en gewoon een nieuw te starten bij een andere instelling ? (dan kan u ook nog kiezen tussen een verzekering en een fonds)
Ik ben zelf momenteel de overstap aan het maken van Pricos (KBC) naar Argenta. Er is momenteel ook een actie dat Argenta eventuele kosten die worden aangerekend terugbetaalt.
neen, je moet bij Argenta geen rekening hebben om er te pensioensparen. Je schrijft dan gewoon het bedrag over van een willekeurige externe rekening.decat schreef:
Geen gedoe dus en geen kosten.
OK, allen dank voor de info.
We gaan de optie van Argenta dan eens bekijken.
KBC, de kostenkampioen, is te vermijden. Ik heb ook mijn pricos overgezet naar argenta een 5-tal jaar geleden.decat schreef:OK, allen dank voor de info.
Decat, je kan ook gewoon een LionAccount aanvragen op de website van ING.
Rekening volledig gratis en je kan je StarFund lekker aanhouden...
Rekening volledig gratis en je kan je StarFund lekker aanhouden...