Nieuwe digipass Monte Paschi
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe digipass Monte Paschi
Vandaag een nieuwe digipass ontvangen van BMP. Als je de oude niet terugstuurt zullen ze 10 euro aftrekken van je rekening !
Een envelop om deze terug te sturen steken ze er natuurlijk niet bij.
Ik vraag me af wat ze dan doen met die oude digipass ?
Eenmaal de nieuwe geactiveerd is kan je niet meer inloggen met enkel je login en paswoord.
Eenmaal de nieuwe geactiveerd is kan je niet meer inloggen met enkel je login en paswoord.
Re: Nieuwe digipass Monte Paschi
Hoe oud is je digipass ? is er een verschil met de vorige ?Bartd schreef:Vandaag een nieuwe digipass ontvangen van BMP. Als je de oude niet terugstuurt zullen ze 10 euro aftrekken van je rekening !
Het meest waarschijnlijke is dat zij die weggooien.
Ofwel halen ze er nog eerst de batterijen eruit,
Het is inderdaad een absurde situatie om die te moeten terugsturen.
Iets anders is bij DHB daar moet je als je daar als klant wil stoppen, je digipass ook terugsturen. Bij een andere bank moet dit niet.
Enkele jaren geleden kwamen ze op het idee om elk jaar een nieuwe digipass op te sturen - ze hebben dit idee wel nooit in de praktijk gebracht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb ook een nieuwe digipass gehad. Maar echter geen begeleidende brief. Waar heb je vernomen van het betalen van die 10 Euro ?Bartd schreef:Vandaag een nieuwe digipass ontvangen van BMP. Als je de oude niet terugstuurt zullen ze 10 euro aftrekken van je rekening !
Geertje schreef:Heb ook een nieuwe digipass gehad. Maar echter geen begeleidende brief. Waar heb je vernomen van het betalen van die 10 Euro ?Bartd schreef:Vandaag een nieuwe digipass ontvangen van BMP. Als je de oude niet terugstuurt zullen ze 10 euro aftrekken van je rekening !
Die 10 euro is misschien een zeer recent ingevoerde "Elio"-taks op het vervangen van digipass - indien men de oude niet kan recyleren.
Dat staat op de brief die er bij mij wel bij zat. Na ontvangst van de nieuwe heb je 1 maand tijd om de oude terug te sturen anders zullen ze uw rekening met 10 euro crediteren.Geertje schreef:Heb ook een nieuwe digipass gehad. Maar echter geen begeleidende brief. Waar heb je vernomen van het betalen van die 10 Euro ?Bartd schreef:Vandaag een nieuwe digipass ontvangen van BMP. Als je de oude niet terugstuurt zullen ze 10 euro aftrekken van je rekening !
Die moet ergens van 2007 zijn. Uiterlijk is er geen verschil met de oude.paul schreef:Hoe oud is je digipass ? is er een verschil met de vorige ?
Met de oude kreeg je onmiddellijk na het ingeven van je pincode een code op het display.
Nu moet je eerst een "applicatie" kiezen (1 of 2) (idem als bij Rabobank.be). Een tweevoudige authenticatie noemen ze dat geloof ik.
"1" om in te loggen en "2" om een verrichting te bevestigen.
Wat ik wel merkwaardig vind is dat ze nergens vermelden dat je de pincode kan veranderen.
Met de oude was dit ook zo. Het stond zelf in hun faq dat dit niet mogelijk was. Maar het kan wel degelijk.
Mijn rekening is ook uit 1897 ( 2007 )
Ik heb er slechts ongeveer 1 euro staan, misschien dat ze het daarom niet risceren om een nieuwe digipass te sturen, uit schrik dat ze hun 10 euro niet kunnnen recuperen.
Blijkbaar werken ze daar OOK al met 2 maten en 2 gewichten : de ene moet zijn digipass terugsturen de andere niet.
Van bank DHB zou ik dergelijk klungelwerk meer verwachten
Ik heb er slechts ongeveer 1 euro staan, misschien dat ze het daarom niet risceren om een nieuwe digipass te sturen, uit schrik dat ze hun 10 euro niet kunnnen recuperen.
Blijkbaar werken ze daar OOK al met 2 maten en 2 gewichten : de ene moet zijn digipass terugsturen de andere niet.
Van bank DHB zou ik dergelijk klungelwerk meer verwachten
Ik heb net mijn nieuwe pass geactiveerd. 'k Vind het beneden alle peil dat we nog eens hun oude brol mogen terugsturen. We zouden beter allemaal vertrekken bij Monte Paschi.
@ BartD
"Wat ik wel merkwaardig vind is dat ze nergens vermelden dat je de pincode kan veranderen.
Met de oude was dit ook zo. Het stond zelf in hun faq dat dit niet mogelijk was. Maar het kan wel degelijk."
Kan je even verduidelijken hoe, want ik bel liever niet naar BMP
"Wat ik wel merkwaardig vind is dat ze nergens vermelden dat je de pincode kan veranderen.
Met de oude was dit ook zo. Het stond zelf in hun faq dat dit niet mogelijk was. Maar het kan wel degelijk."
Ik ken zelfs iemand die met die nieuwe digipass gewoonweg niet meer kan aanmelden.
Zij heeft mij verteld dat zij telkens een foutmelding kreeg.
Je kan gewoon dezelfde procedure volgen als bij Rabobank:stranger schreef:@ BartD
http://www.rabobank.be/nl/digipass/hand ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
1 Voer uw pincode in: APPLI -
2 Houd de toets (<) twee seconden ingedrukt. NEW PIN
3 Voer uw zelfgekozen pincode van vijf cijfers in NEW PIN
4 Voer dezelfde code opnieuw in ter bevestiging PINCONF
5 Uw digipass is nu gebruiksklaar. NEW PINCONF
Ik vermoed dat die persoon nog probeert in te loggen men zijn login en paswoord.paul schreef:Ik ken zelfs iemand die met die nieuwe digipass gewoonweg niet meer kan aanmelden.
De login blijft maar ipv het paswoord moet je die digipass code ingeven.
Het was alleszins niet duidelijk uitgelegd in die brief en is ook niet duidelijk aangegeven op de site.
Er staat nog steeds "password" waar je die code moet ingeven.
Re : veranderen pincode
Hartelijk dank, Bart, was zo een fluitje van een cent. Leve de omerta van BMP !!!
Hartelijk dank, Bart, was zo een fluitje van een cent. Leve de omerta van BMP !!!
Dit werkt inderdaad. Bedankt!Bartd schreef:Je kan gewoon dezelfde procedure volgen als bij Rabobank:
http://www.rabobank.be/nl/digipass/hand ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
1 Voer uw pincode in: APPLI -
2 Houd de toets (<) twee seconden ingedrukt. NEW PIN
3 Voer uw zelfgekozen pincode van vijf cijfers in NEW PIN
4 Voer dezelfde code opnieuw in ter bevestiging PINCONF
5 Uw digipass is nu gebruiksklaar. NEW PINCONF