Goud en zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud en zilver
'Herkapitalisering Europese banken nodig'
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
*** Overname van artikels op spaargids is niet toegelaten. Het bericht is vervangen door een link naar het artikel.
De moderator ***
Dus de overheden moeten hun schuld onder controle krijgen maar gaan de banken nogmaals moeten sponsoren. Concreet komt het er op neer dat m'n nog wat euro's gaat bijcreëren, er is immers ook geen inflatiegevaar zegt ze... sure...
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
*** Overname van artikels op spaargids is niet toegelaten. Het bericht is vervangen door een link naar het artikel.
De moderator ***
Dus de overheden moeten hun schuld onder controle krijgen maar gaan de banken nogmaals moeten sponsoren. Concreet komt het er op neer dat m'n nog wat euro's gaat bijcreëren, er is immers ook geen inflatiegevaar zegt ze... sure...
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/08/moeten ... ggen-.html
Enkele interessante quotes :
Enkele interessante quotes :
Davidoff wijst er op dat volgens gegevens van de World Gold Council de vraag naar goudstaven sinds 2009 meer dan verdubbelde terwijl de vraag vanwege de industrie en de juwelensector sinds 2004 18 procent daalde.
"Net zoals papiergeld is goud enkel waard wat mensen geloven dat het waard is." Goud kan je niet eten, het industriële gebruik is beperkt, en wanneer iemand anders het oneens is met de prijs die je toeschrijft aan je goud, heb je pech gehad.
Goud als redmiddel wanneer de maatschappij tenonder gaat aan burgeroorlog en chaos heeft geduchte concurrenten: conserven en wapens.
Ondertussen zijn we gebounced op de 1700 en zitten we bijna terug aan de all time high. Ik denk dat we de bullflag zelfs niet gaan afwerken om hoger te gaan. Waarom ? Omdat ze na amper een maand in Merika (de A is er te veel aan) de schuldenbubble moeten overtappen in een grotere ballon.
Goud en zilver duur? http://www.indexmundi.com/commodities/? ... months=360" onclick="window.open(this.href);return false; 

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
nieuwe all-time-high in euro's 43.400 €
geen enkele vermelding in de kranten, een bubble ? Ik dacht het niet

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Niet te doen hé? The sky is the limit. Ik hoop alvast dat er nog eens 'n ferme correctie (ergens onder de 40K€) komt om bij te kopen.Goldbug schreef:nieuwe all-time-high in euro's 43.400 €

Ik hoopte op de volgende option expiration day (di 27/09), ik verwacht 'n ferme correctie daarvoor maar ik vrees dat zelfs de prijs in € dan nog hoger gaat zijn dan nu. De verzwakking van de € weegt zwaar door op de prijs van het goud.
En... zoals Geert Noels al zei: De bubbel is niet het goud, het is de kredietcrisis.

Het valt zo op: beurs - 3%, goud +3% en omgekeerd 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
't is nog VEEL te vroeg om uw metals te verkopen:
http://www.youtube.com/watch?v=gN0sY7dz ... XvIMc4BgEw" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=gN0sY7dz ... XvIMc4BgEw" onclick="window.open(this.href);return false;

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Daarnet al even boven de 44.000 €/kg. Ik verwacht dat er binnen enkele dagen misschien wel 45.000 op de teller staat. Hoge volabiliteit.
De € zakt in 'n pudding in elkaar, (1.44$/€ -> 1.36$/€ op enkele dagen tijd) De kans dat we naar de 50.000€/kg gaan tegen nieuwjaar is volgens mij vrij realistisch.
Wie stookolie wil opslaan loop ook maar naar de telefoon, ik ga straks nog snel m'n tank van m'n wagen laten vullen.
De € zakt in 'n pudding in elkaar, (1.44$/€ -> 1.36$/€ op enkele dagen tijd) De kans dat we naar de 50.000€/kg gaan tegen nieuwjaar is volgens mij vrij realistisch.
Wie stookolie wil opslaan loop ook maar naar de telefoon, ik ga straks nog snel m'n tank van m'n wagen laten vullen.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ik eerder al aangaf. Stevige correctie mogelijk tot di 27/09, de wonderstaafjes komen weer rond de 39K€/kg (spotprijs+premie)Spruitekop schreef:Niet te doen hé? The sky is the limit. Ik hoop alvast dat er nog eens 'n ferme correctie (ergens onder de 40K€) komt om bij te kopen.Goldbug schreef:nieuwe all-time-high in euro's 43.400 €
geen enkele vermelding in de kranten, een bubble ? Ik dacht het niet![]()
Ik hoopte op de volgende option expiration day (di 27/09), ik verwacht 'n ferme correctie daarvoor maar ik vrees dat zelfs de prijs in € dan nog hoger gaat zijn dan nu. De verzwakking van de € weegt zwaar door op de prijs van het goud.
En... zoals Geert Noels al zei: De bubbel is niet het goud, het is de kredietcrisis.
Weer de maandelijkse correctie door de opties die vervallen, en zoals je het aangaf Goldbug, de kranten springen er nu wel op.

Wie weet dalen ze nog tot dinsdag?
We staan op het tarmac, de motoren draaien al en de trap staat nog beneden.

'professor' De Grauwe heeft het gezegd "de ECB kan tot in het oneindige geld bij creëren" (wat ze ook zullen MOETEN doen want er is geen andere optie). Over de mogelijke gevolgen geen woord...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Morgen misschien nog 'n laatste kans om op -39K€ (Au) bij te kopen. Het papier wordt uit de boom geschud precies. 
Binnenkort blijft alleen the real stuff over.
Ik heb De Grauwe ook gezien in de 7de dag, wat 'n belachelijke figuur zeg. Volgens mij zet die op de vooravond van 6 december nog z'n schoen

Binnenkort blijft alleen the real stuff over.
Ik heb De Grauwe ook gezien in de 7de dag, wat 'n belachelijke figuur zeg. Volgens mij zet die op de vooravond van 6 december nog z'n schoen

als ze de margin requirements nu eens ineens naar 100% brachten, zijn we ineens van dat gezeik af, ik heb er geen probleem mee.
Goud gecrashed zei ie, haha, niet te geloven.
Enige risico bij goud is dat ge een kilo op uw teen laat vallen. Raar voor een luchtbel.
Enige risico bij goud is dat ge een kilo op uw teen laat vallen. Raar voor een luchtbel.
Stel dat ik 1kg fysiek goud wil aankopen, waar kan ik daarvoor terecht?
Bank of ander instellingen?
Bank of ander instellingen?