Getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheidspremie
Hallo,
hierbij wou ik toch eens verifiëren dat ik voor het geld dat ik op 10/09/2008 op een rekening heb geplaatst en nu zou opvragen nog en getrouwheidspremie zal krijgen. Of moet ik daarvoor het geld nog laten staan tot het einde van het jaar?
hierbij wou ik toch eens verifiëren dat ik voor het geld dat ik op 10/09/2008 op een rekening heb geplaatst en nu zou opvragen nog en getrouwheidspremie zal krijgen. Of moet ik daarvoor het geld nog laten staan tot het einde van het jaar?
Laatst gewijzigd door kimba op 15 september 2011, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Getrouwheidspremie
Hallo,
hierbij wou ik toch eens verifiëren dat ik voor het geld dat ik op 10/09/2009 op een rekening heb geplaatst, en nu zou opvragen, nog een getrouwheidspremie zal krijgen voor de twee jaar. Of moet ik daarvoor het geld nog laten staan tot het einde van dit jaar?
hierbij wou ik toch eens verifiëren dat ik voor het geld dat ik op 10/09/2009 op een rekening heb geplaatst, en nu zou opvragen, nog een getrouwheidspremie zal krijgen voor de twee jaar. Of moet ik daarvoor het geld nog laten staan tot het einde van dit jaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Getrouwheidspremie
Je moet wel opletten: het geld is geplaatst voordat de nieuwe spaarregeling in werking is getreden (pas vanaf april 2009).
Je moet dus rekening houden dat je eerst 6 maanden aangroeipremie moet bijtellen. Je getrouwheidspremie begint dus pas te lopen vanaf 10 maart 2009. Indien je nu geld afhaalt, zal je dus afhalen in het midden van de periode van je GP.
Je moet dus rekening houden dat je eerst 6 maanden aangroeipremie moet bijtellen. Je getrouwheidspremie begint dus pas te lopen vanaf 10 maart 2009. Indien je nu geld afhaalt, zal je dus afhalen in het midden van de periode van je GP.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Bedankt. En wat met het geld dat werd geplaatst op 04/08/2010?Vaganzza schreef:Je moet wel opletten: het geld is geplaatst voordat de nieuwe spaarregeling in werking is getreden (pas vanaf april 2009).
Daar zit je in de nieuwe spaarregeling en is de GP verworven op je kapitaal op 04/08/20XX, voor de intresten zijn deze pas verworven op 31/12/20XX omdat intresten steeds op 01/01/20XX worden gestort.kimba schreef: Bedankt. En wat met het geld dat werd geplaatst op 04/08/2010?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Voor deze storting heeft u een « eerste » keer een getrouwheidspremie ontvangen bij de renteafrekening op 1-1-2011 voor de periode van 10-9-2009 tot 9-9-2010.kimba schreef:Hallo,
Vanaf 10-9-2011 is een « nieuwe » getrouwheidspremie van 12 maanden verworven die uitbetaald wordt op 1-1-2012 OF op datum van de volledige rekening-afsluiting vanaf 10-9-2011.
Voor uw storting van 2008 dient u inderdaad eerst een aangroeiperiode toe te voegen vooraleer uw getrouwheidsperiode van 12 maanden start.
De aangroeiperiode was « meestal » 6 maanden, maar bepaalde banken hanteerden een andere aangroeiperiode.
Ik veronderstel dat er geen afhalingen geweest zijn.