Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse supermarkt
Re: Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse superm
Dit is grote onzin. Ik ga al jaren naar Auchan Roncq, ben er al tientallen keren geweest en heb dit nog nooit opgemerkt dat er hangjongeren je zouden bestelen. Auchan heeft zelfs een eigen veiligheidsdienst die patrouilleert op de parking. Er komen wel veel allochtonen in Auchan maar daar heb je weinig of geen last van, ik toch niet.Luc B. schreef:
Aan de kassa gaat het supersnel, doch zorg dat, eenmaal buiten in je wagen, aan elk kruispunt met lichten je autoruiten dicht zijn.... wij spreken met enkele vrienden uit ervaring, die hangjongeren (allochtoon) aan de lichten/kruispunten zijn vlug binnen en pikken sacoches in een fractie van een seconde... (hier worden olympische tijden gemeten...)
En vooral buitenlandse nummerplaten worden natuurlijk weer geviseerd...
Ook nog nooit last van iets gehad in Auchan.
Wat betreft die nachtwinkels en zo die hun inkopen in de Colruyt doen, dat is niet verboden hé! Ook als bedrijf kan je daar volledig legaal en met officieel factuur je inkopen doen.
Je bent pas schuldig aan een vergrijp als je veroordeeld bent!
Wat betreft die nachtwinkels en zo die hun inkopen in de Colruyt doen, dat is niet verboden hé! Ook als bedrijf kan je daar volledig legaal en met officieel factuur je inkopen doen.
Je bent pas schuldig aan een vergrijp als je veroordeeld bent!
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb ook niet gezegd dat dit illegaal is, het is gewoon voor de meeste nachtwinkels de beste manier om aan hun koopwaar te komen, aangezien ze vaak niet bij de groothandel terechtkunnen. Colruyt levert immers ook officiële facturen af indien men ernaar vraagt (zoals bij elke supermarkt eigenlijk).
Deze mensen hebben trouwens vaak een speciale kaart, de Professional Plus-kaart waarbij deze mensen nog lagere 'C prijzen' krijgen
http://www.colruyt.be/colruyt/static/1024/b2b_n.shtml
Deze mensen hebben trouwens vaak een speciale kaart, de Professional Plus-kaart waarbij deze mensen nog lagere 'C prijzen' krijgen
http://www.colruyt.be/colruyt/static/1024/b2b_n.shtml
In onze plaatselijke Colruyt zie ik ook regelmatig de eigenaar van een plaatselijk jongeren-café/annex fuifzaal, met een van die grote karren volgeladen met dranken, chips, enz...
Ik vraag mij dan altijd af of een zelfstandige daar niet goedkoper aangeraakt via de groothandel.
(winkelen in het buitenland is ook voor hem geen optie, gezien hij net als ik te ver af woont van al onze landsgrenzen)
Ik vraag mij dan altijd af of een zelfstandige daar niet goedkoper aangeraakt via de groothandel.
(winkelen in het buitenland is ook voor hem geen optie, gezien hij net als ik te ver af woont van al onze landsgrenzen)
Als oud-voorzitter van een studenten(peda)bar kan ik bevestigen dat kopen via de colruyt goedkoper is dan via de groothandel (colablikje en bakken bier)
Mochten er nog grote liefhebbers zijn van Ben & Jerry's ijs, bij Albert Heijn loopt er nu een promo 3,99 ipv 4,99 voor 500ml: http://www.ah.nl/bonus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dezelfde promo in de Belgische Albert Heijn winkels http://www.ah.be" onclick="window.open(this.href);return false;Wook schreef:Mochten er nog grote liefhebbers zijn van Ben & Jerry's ijs, bij Albert Heijn loopt er nu een promo 3,99 ipv 4,99 voor 500ml: http://www.ah.nl/bonus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als Colruyt volgt en er ligt een AH in je buurt heb je geluk, normaal kost Ben Jerry's ijs overal 5.99 € minimum en nu 3.99 €, en dan zeggen er hier nog dat die Hollanders duur zijn.
Heb je kleine kinderen kijk eens naar hun Pampers aanbieding !
Men moet ook wel rekening houden met regionale verschillen in bereidingswijze van voedingswaar. Zo is veel van de in Nederland verkochte mayonaise nogal sterk gesuikerd. Het gemengd gehakt is veel fijner gemalen dan hier gebruikelijk en het bevat veel meer vet.
Dat is niet beter of slechter dan hier, het is gewoon anders.
Dat is niet beter of slechter dan hier, het is gewoon anders.
In Nederland neigen ze inderdaad nogal naar de Amerikaanse smaakgewoontes maar ik vergelijk altijd identiek dezelfde producten. Ben & Jerry's smaakt bvb wel identiek hetzelfde.
Echt straf dat deze prijzen zo uiteenlopend zijn.
Dan moet ik eens vaker over de grens gaan winkelen denk ik.
Dan moet ik eens vaker over de grens gaan winkelen denk ik.
@Davy V.
De laatste maanden is niet alleen Noord-Frankrijk gevaarlijk om een "sacoche" te laten pakken van je achterbank, neen, geheel zuid-west vlaanderen staat onder een plaag van car- en homejackings.
En toch blijf ik naar Auchan gaan, goedkope kaas, goedkope wijn, champagne aan eerlijke prijzen, boter veel goedkoper en mineraalwater in petflessen geven ze ongeveer gratis weg. En... het Franse stokbrood vind je NERGENS in België.
Er eens gaan shoppen is echt een "belevenis"....
Dus na het ritje naar Auchan is het hier met zijn allen rond tafel, een baguette (stokbrood) met een stukje kaas(camenbert) en een glaasje wijn. En... je kunt zelfs nog stoefen dat je tijdens je verlof in Frankrijk vertoefde...
De laatste maanden is niet alleen Noord-Frankrijk gevaarlijk om een "sacoche" te laten pakken van je achterbank, neen, geheel zuid-west vlaanderen staat onder een plaag van car- en homejackings.
En toch blijf ik naar Auchan gaan, goedkope kaas, goedkope wijn, champagne aan eerlijke prijzen, boter veel goedkoper en mineraalwater in petflessen geven ze ongeveer gratis weg. En... het Franse stokbrood vind je NERGENS in België.
Er eens gaan shoppen is echt een "belevenis"....
Dus na het ritje naar Auchan is het hier met zijn allen rond tafel, een baguette (stokbrood) met een stukje kaas(camenbert) en een glaasje wijn. En... je kunt zelfs nog stoefen dat je tijdens je verlof in Frankrijk vertoefde...

OK Luc, bedankt voor de uitnodiging.
Wanneer moeten we er zijn?
(De Pavlov-reflex komt boven...)
Wanneer moeten we er zijn?

(De Pavlov-reflex komt boven...)
bij de C1000 zijn er nu de euroweken. honderd producten aan 1 euro. wel eens de moeite om te gaan.
Amai zeg, dat is -33% van de prijs in vergelijking met de colruyt, waar is hier die dichtst bijzonde AH?!patrick1 schreef: Als Colruyt volgt en er ligt een AH in je buurt heb je geluk, normaal kost Ben Jerry's ijs overal 5.99 € minimum en nu 3.99 €, en dan zeggen er hier nog dat die Hollanders duur zijn.

Ik ga regelmatig naar Hulst. Daar heb je binnen een straal van 100m een AH, een C1000, een Aldi en nog een paar zaken, vrijwel allemaal ook op zondag open.
Ik heb de indruk (misschien vergis ik me?) dat verse groente en vers vlees bij de AH toch niet goedkoper is dan hier, integendeel.
Wat me opvalt is dat het assortiment verse, dus niet bewerkte groente, kleiner is dan wij gewoon zijn. Het aanbod wel bewerkte groente (voorgesneden sla enzovoort) is dan weer stukken groter dan bij ons.
Prijzen van verse groente worden blijkbaar in NL per halve kilo aangegeven! Wel even opletten dus, vooraleer u begint te graaien! Know it, been there
.
Het is natuurlijk altijd een kwestie van wat vergelijk je met wat hè. Groenten en fruit bvb. zijn nergens goedkoper dan bij de allochtone kruideniers in de steden. De laatste jaren zie je hier en daar, dat autochtone winkeliers zich aanpassen aan het ahum... "Turkse businessmodel" en hun prijzen laten zakken tot het niveau van de allochtonen. Het moet zijn dat er voldoende marge is... Voor wie wil werken en bvb. niet te beroerd is om zich te bevoorraden op de Duitse groothandelsmarkten. Soms wordt daar met een knipoog naar verwezen in de naam van de zaak. Als voorbeeld noem ik de groenten-en fruitzaak "De Witte Turk" in de Bevrijdingslaan, Gent. Inrichting van die zaken is Adi-esk en nog veel minder, de prijzen zijn laag en er komt vlot een extra kortingetje voor wie grotere hoeveelheden koopt voor diepvries of inmaak.
Zelfde verhaal voor de prijs van vlees. Ik ken alvast 4 allochtone beenhouwerijen in het Gentse, waar de éntrecote een derde tot de helft goedkoper is dan bij een willekeurige autochtone slager. Dat vlees komt uit dezelfde slachthuizen, het is op dezelfde wijze gekeurd, de karkassen worden op dezelfde wijze bewerkt, gekoeld, vervoerd en geleverd. De winkels moeten aan exact dezelfde criteria van voedselveiligheid voldoen.
In tegenstelling tot (sommige? Veel? Alle?) autochtone slagerijen zijn zaken wat ze zijn en je zal er geen "lamskotteletjes" van een vijfjarige ooi vinden. Dat zijn daar gewoon "schaapskotteletten" en ze kosten de helft van de prijs van lamskotteletten... Misschien dat dat prijsverschil iets te maken heeft met de merkwaardige schaarste aan schaapskotteletten bij de autochtone beenhouwer?
Ik heb de indruk (misschien vergis ik me?) dat verse groente en vers vlees bij de AH toch niet goedkoper is dan hier, integendeel.
Wat me opvalt is dat het assortiment verse, dus niet bewerkte groente, kleiner is dan wij gewoon zijn. Het aanbod wel bewerkte groente (voorgesneden sla enzovoort) is dan weer stukken groter dan bij ons.
Prijzen van verse groente worden blijkbaar in NL per halve kilo aangegeven! Wel even opletten dus, vooraleer u begint te graaien! Know it, been there

Het is natuurlijk altijd een kwestie van wat vergelijk je met wat hè. Groenten en fruit bvb. zijn nergens goedkoper dan bij de allochtone kruideniers in de steden. De laatste jaren zie je hier en daar, dat autochtone winkeliers zich aanpassen aan het ahum... "Turkse businessmodel" en hun prijzen laten zakken tot het niveau van de allochtonen. Het moet zijn dat er voldoende marge is... Voor wie wil werken en bvb. niet te beroerd is om zich te bevoorraden op de Duitse groothandelsmarkten. Soms wordt daar met een knipoog naar verwezen in de naam van de zaak. Als voorbeeld noem ik de groenten-en fruitzaak "De Witte Turk" in de Bevrijdingslaan, Gent. Inrichting van die zaken is Adi-esk en nog veel minder, de prijzen zijn laag en er komt vlot een extra kortingetje voor wie grotere hoeveelheden koopt voor diepvries of inmaak.
Zelfde verhaal voor de prijs van vlees. Ik ken alvast 4 allochtone beenhouwerijen in het Gentse, waar de éntrecote een derde tot de helft goedkoper is dan bij een willekeurige autochtone slager. Dat vlees komt uit dezelfde slachthuizen, het is op dezelfde wijze gekeurd, de karkassen worden op dezelfde wijze bewerkt, gekoeld, vervoerd en geleverd. De winkels moeten aan exact dezelfde criteria van voedselveiligheid voldoen.
In tegenstelling tot (sommige? Veel? Alle?) autochtone slagerijen zijn zaken wat ze zijn en je zal er geen "lamskotteletjes" van een vijfjarige ooi vinden. Dat zijn daar gewoon "schaapskotteletten" en ze kosten de helft van de prijs van lamskotteletten... Misschien dat dat prijsverschil iets te maken heeft met de merkwaardige schaarste aan schaapskotteletten bij de autochtone beenhouwer?