Pritle en eToro
TIP
Pritle en eToro
Na het enkele keren te hebben zien voorbijkomen op het web wat informatie opgezocht over Pritle.
Ik heb er wat over gelezen en blijkbaar kan je op basis van je doelen een profiel maken waarna Pritle voor jou de samenstelling van je portefeuille beheert van defensief naar dynamisch. Instappen kan vanaf 10 euro per maand.
Is er iemand die hier mee werkt en die wat uitleg kan geven hoe dit allemaal precies gaat en natuurlijk welke kosten hieraan verbonden zijn?
Daarnaast vroeg ik me af of er al iemand bekend is met eToro. Hier kun je in feite beleggen in andere beleggers een soort van social media maar dan voor beleggers.
Allemaal redelijk nieuwe fintech maar mij lijken het alvast leuke initiatieven. Is er iemand hier al mee bezig of zijn er nog zo nieuwe tools/websites die jullie gebruiken?
Ik heb er wat over gelezen en blijkbaar kan je op basis van je doelen een profiel maken waarna Pritle voor jou de samenstelling van je portefeuille beheert van defensief naar dynamisch. Instappen kan vanaf 10 euro per maand.
Is er iemand die hier mee werkt en die wat uitleg kan geven hoe dit allemaal precies gaat en natuurlijk welke kosten hieraan verbonden zijn?
Daarnaast vroeg ik me af of er al iemand bekend is met eToro. Hier kun je in feite beleggen in andere beleggers een soort van social media maar dan voor beleggers.
Allemaal redelijk nieuwe fintech maar mij lijken het alvast leuke initiatieven. Is er iemand hier al mee bezig of zijn er nog zo nieuwe tools/websites die jullie gebruiken?
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Re: Pritle en eToro
Printle: geautomatiseerd beleggen in een ETF portefeuille, vergelijkbaar met Keyprivate. In wat ze concreet beleggen kon ik niet terugvinden (ze zijn precies nogal karig met informatie op hun publieke website)
eToro: soort van sociaal netwerk beleg race spel ding. Je speelt dan mee met de grote jongens in Wall Street. Voor zover ik weet verboden in België (cfds).
Ik ga nog even een andere vermelden die ik persoonlijk meer kan smaken (geven tenminste de nodige informatie, plus hanteren een eenvoudige strategie): Easyvest. Een kleine Belgische speler. Stellen portefeuilles van 2 ETFs plus cash. Lage kosten plus zij doen alles voor u (zeer goedkope private banking met een vrij laag startbedrag).
eToro: soort van sociaal netwerk beleg race spel ding. Je speelt dan mee met de grote jongens in Wall Street. Voor zover ik weet verboden in België (cfds).
Ik ga nog even een andere vermelden die ik persoonlijk meer kan smaken (geven tenminste de nodige informatie, plus hanteren een eenvoudige strategie): Easyvest. Een kleine Belgische speler. Stellen portefeuilles van 2 ETFs plus cash. Lage kosten plus zij doen alles voor u (zeer goedkope private banking met een vrij laag startbedrag).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind ook dat Pritle weinig info geeft.
Pritle ken ik niet.
eToro is leuk om eens te bekijken maar er zijn zeer weinig traders die een stabiele return hebben over meerdere jaren. Vaak gaat het een aantal maanden goed maar gaan ze dan keihard de mist in
Kijk ook steeds naar 'portfolio' als je naar de prestaties van een afzonderlijke trader wil kijken, sommigen houden hun winst kunstmatig hoog door (zeer) verlieslatende trades niet af te sluiten, ZEER verraderlijk!!!
Zeker niets om grote bedragen op in te zetten lijkt me... voorzichtigheid is zeker geboden.
eToro is leuk om eens te bekijken maar er zijn zeer weinig traders die een stabiele return hebben over meerdere jaren. Vaak gaat het een aantal maanden goed maar gaan ze dan keihard de mist in
Kijk ook steeds naar 'portfolio' als je naar de prestaties van een afzonderlijke trader wil kijken, sommigen houden hun winst kunstmatig hoog door (zeer) verlieslatende trades niet af te sluiten, ZEER verraderlijk!!!
Zeker niets om grote bedragen op in te zetten lijkt me... voorzichtigheid is zeker geboden.
Cydox in andere topic schreef:Initieel naar de belegmethode gekeken en FAQ, daar staat nergens een fondsnaam of trackernaam vernoemd. Enkel dat fondsen gescreend worden en dat jouw profiel wordt bekeken ifv risico tolerantie e.d.
Er staan wel 3 modelportefeuilles: defensief gebalanceerd en offensief. Dus tot hier lijkt de essentie wat verborgen/verdoken te zitten, conform de topic starter. Vooral hun kosten drukken, vanaf 10-20€ en het rendement halen lijkt belangrijk.
Pas na een 2de kijk(toegegeven mssh wat te vroeg afgewimpeld) onder het rendement staan fondsen vermeld. De naam ervan is even bizar "Banknaam Profielfonds 3" of "Banknaam Profielfonds blauw", maar goed in nederland is dat misschien normaal en het is dan ook maar een naam. Die zijn wel degelijk terug te vinden op M*, vermelding van een ISIN mag wel, dan heb ik nu nog geen trackerproducten gezien hoewel ze vermeld staan.
Nu goed, ik zou het niet gebruiken. Als je wilt beleggen vanaf 10€ dan is 4% de volle 40 cent. Dan drink je mij inziens beter een watertje in plaats van iets anders.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor