Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
TIP
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Maurice Lévy heeft me geantwoord. Heb hem na mijn brief donderdag nog een mail gestuurd. Zijn reactie:
"Bonjour X, Thank you for your email of March 1st. Yes, Publicis Board and Management will do everything we can to satisfy our shareholders. First and foremost by building, enhancing and developing the most competitive company in its sector. This is how value is created in a sound way. I will take your letter to our Board and it will be included in our discussions. Best."
"Bonjour X, Thank you for your email of March 1st. Yes, Publicis Board and Management will do everything we can to satisfy our shareholders. First and foremost by building, enhancing and developing the most competitive company in its sector. This is how value is created in a sound way. I will take your letter to our Board and it will be included in our discussions. Best."
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Mooi 
Het zal misschien de board eens wakkerschudden!
Het zal misschien de board eens wakkerschudden!
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Nog een mail gekregen van Lévy. Hoewel hij mijn specifiek voorstel, samen met voorstellen van anderen, zal meenemen naar de Strategische Commissie en de Raad van Bestuur voor discussie, laat hij wel uitschijnen dat een inkoopprogramma niet de eerste keuze is voor capital allocation. Sommige institutionele aandeelhouders zijn er tegen en hij verwijst ook naar WPP waar inkoopprogramma's geen positief effect zouden hebben gehad.
Ik probeer hem te masseren met mijn eigen ongewone voorstel, maar zal wellicht niks opbrengen.
Ik probeer hem te masseren met mijn eigen ongewone voorstel, maar zal wellicht niks opbrengen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Indien er geen inkoopprogramma komt, wat zullen ze dan wel voorstellen?gpv1 schreef: ↑6 maart 2018, 11:51 Nog een mail gekregen van Lévy. Hoewel hij mijn specifiek voorstel, samen met voorstellen van anderen, zal meenemen naar de Strategische Commissie en de Raad van Bestuur voor discussie, laat hij wel uitschijnen dat een inkoopprogramma niet de eerste keuze is voor capital allocation. Sommige institutionele aandeelhouders zijn er tegen en hij verwijst ook naar WPP waar inkoopprogramma's geen positief effect zouden hebben gehad.
Ik probeer hem te masseren met mijn eigen ongewone voorstel, maar zal wellicht niks opbrengen.
Koers blijft voorlopig aanmodderen en staat zelfs in het rood op een groene dag
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Hij zegt dat het het beste is om het bedrijf te doen groeien en te investeren in groeisegmenten.
Koers blijft beïnvloed door dalingen bij WPP. Koers nu al zo'n 5,5% lager sinds WPP haar jaarresultaten vrijgaf, tegenover +0,8% bij Interpublic en -0,5% bij Omnicom.
Koers blijft beïnvloed door dalingen bij WPP. Koers nu al zo'n 5,5% lager sinds WPP haar jaarresultaten vrijgaf, tegenover +0,8% bij Interpublic en -0,5% bij Omnicom.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Ik snap het ook niet zo goed, terwijl Publicis wel zeer goede resultaten gaf... Onbegrijpelijk.
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Reuters:
The advertising sector retreated after the Financial Times said P&G would cut agency spending by 1.25 billion dollars over three years. France's Publicis and Britain's WPP fell 1.9 per cent and 1.6 per cent respectively.
https://www.ft.com/content/b17c4ada-215 ... a1f72c2c11
The advertising sector retreated after the Financial Times said P&G would cut agency spending by 1.25 billion dollars over three years. France's Publicis and Britain's WPP fell 1.9 per cent and 1.6 per cent respectively.
https://www.ft.com/content/b17c4ada-215 ... a1f72c2c11
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Dat nieuws was al (grotendeels) gekend. Is wel 100M hoger dan hieronder verwacht. Wss recyclage van het nieuws dat weegt op het sentiment...gpv1 schreef: ↑7 maart 2018, 11:18 Reuters:
The advertising sector retreated after the Financial Times said P&G would cut agency spending by 1.25 billion dollars over three years. France's Publicis and Britain's WPP fell 1.9 per cent and 1.6 per cent respectively.
https://www.ft.com/content/b17c4ada-215 ... a1f72c2c11
Zie hieronder artikel ivm resultaten WPP vorige week.
https://www.ft.com/content/15c7814a-1e3 ... db76e69936Mr Pritchard said his company had “outsourc[ed] too much of our work” to agencies and pledged to “reinvent” the way it works with partners. The maker of Gillette razors and Pampers nappies has slashed the number of agencies it works with by 60 per cent and cut agency and production costs by $750m. By 2020, it expects to have cut another $400m on top of that.
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Misschien is het die $400 mio die verhoogd is naar $1,25 mia
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
klopt, is toch echt niet duidelijk geformuleerd vind ik
Procter & Gamble, the consumer goods group and world’s biggest advertiser, said it would “take back control” of its marketing and move more of it in-house, saving $2bn in spending.
P&G has already cut its agency and commercial production spending by $750m in the past three years. In a blow to the advertising industry’s largest players such as Publicis and WPP, it plans to increase that figure to $1.2bn by 2021, with additional savings through running fewer ads.
edit; ivm contract met P&G vorig jaar; P&G & andere bedrijven lijken me toch te geloven in Publicis z'n nieuwe aanpak. WPP lijkt nu ook te transformeren in die richting.
P&G zal dit ook doen om druk te zetten op prijzen veronderstel ik (beetje zoals Trump met NAFTA)
https://www.campaignlive.co.uk/article/ ... ia/1434453
A spokeswoman for P&G said: "P&G has been working to raise the bar on brand building to drive brand growth. This has included an extensive effort to upgrade and consolidate our agencies to work with the best.
"We’re transforming our media and creativity to grow users through the power of digital technology. As part of those efforts, we conducted an extensive review of our Northern Europe media work, and are announcing our decision to consolidate all media planning, scheduling and buying in UK & Ireland to Publicis Media Group.
"This change will help us reach more consumers with better precision and greater efficiency to grow and create value."
Read more at https://www.campaignlive.co.uk/article/ ... HvbLALv.99
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Tip voor wie de artikels van ft.com gratis wil lezen:
gewoon de URL van het artikel ingeven als zoekopdracht bij Google en dan bij het resultaat op de titel klikken
gewoon de URL van het artikel ingeven als zoekopdracht bij Google en dan bij het resultaat op de titel klikken
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Tweedy Browne, het legendarische value-fondsenhuis (al zijn hun returns maar so-so), heeft in het vorige kwartaal een positie genomen in WPP aan gemiddeld 1334p. Het is meteen een van hun grootste posities geworden. Hun uitleg toen:
"With equity market pricing continuing to gain momentum during the quarter, new buys were few and far between;
however, we did establish one new position across all of our Funds: UK-based WPP, the world's largest global
advertising holding company. Its various agencies provide traditional advertising services, digital marketing,
communications planning and media buying, public relations as well as other marketing services. WPP has several
highly renowned global ad agencies in Ogilvy & Mather, Young and Rubicam (Y&R), J. Walter Thomson and
Grey. Its clients include P&G, Ford, Colgate, Unilever and various other global multinationals. Over the past year,
growth rates have come down at the company reflecting a slowdown in spending by several of the large global
branded consumer products companies, some of which are being prodded by activists to cut costs in an effort to
increase their profitability. There is also concern that technology giants such as Facebook and Google could
possibly disintermediate the advertising business over time. We believe that fears of disruption by the technology
companies are overblown, and that the near-term slowdown in growth will prove to be temporary. While growth
has been about flat for this past year, the stock price was down over 30%, which presented us with a pricing
opportunity. At purchase, the company was trading at a single digit price/earnings multiple and paid a dividend
yield north of 4%. People have long predicted the “death of the advertising agency,” yet these businesses have,
over time, tended to thrive in times of change. There is no evidence that it should be different now. These
companies have adjusted extraordinarily well to the new, more digitally-oriented operating environment, and we
believe they will continue to thrive in the years to come."
"With equity market pricing continuing to gain momentum during the quarter, new buys were few and far between;
however, we did establish one new position across all of our Funds: UK-based WPP, the world's largest global
advertising holding company. Its various agencies provide traditional advertising services, digital marketing,
communications planning and media buying, public relations as well as other marketing services. WPP has several
highly renowned global ad agencies in Ogilvy & Mather, Young and Rubicam (Y&R), J. Walter Thomson and
Grey. Its clients include P&G, Ford, Colgate, Unilever and various other global multinationals. Over the past year,
growth rates have come down at the company reflecting a slowdown in spending by several of the large global
branded consumer products companies, some of which are being prodded by activists to cut costs in an effort to
increase their profitability. There is also concern that technology giants such as Facebook and Google could
possibly disintermediate the advertising business over time. We believe that fears of disruption by the technology
companies are overblown, and that the near-term slowdown in growth will prove to be temporary. While growth
has been about flat for this past year, the stock price was down over 30%, which presented us with a pricing
opportunity. At purchase, the company was trading at a single digit price/earnings multiple and paid a dividend
yield north of 4%. People have long predicted the “death of the advertising agency,” yet these businesses have,
over time, tended to thrive in times of change. There is no evidence that it should be different now. These
companies have adjusted extraordinarily well to the new, more digitally-oriented operating environment, and we
believe they will continue to thrive in the years to come."
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Lévy laat me kort weten dat mijn voorstel op de RvB besproken werd. Die besliste om de CFO de opdracht te geven om naar de verschillende mogelijkheden van capital allocation te kijken.
Je zou toch verwachten dat men die oefening al eerder heeft gemaakt.
Ik snap het niet goed.
Je zou toch verwachten dat men die oefening al eerder heeft gemaakt.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Dat lijkt me ook heel vreemd ja. Men heeft toch al eerder het woord 'inkoopprogramma' in de mond genomen?gpv1 schreef: ↑8 maart 2018, 17:18 Lévy laat me kort weten dat mijn voorstel op de RvB besproken werd. Die besliste om de CFO de opdracht te geven om naar de verschillende mogelijkheden van capital allocation te kijken.
Je zou toch verwachten dat men die oefening al eerder heeft gemaakt.Ik snap het niet goed.
