Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
TIP
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Zit al een eind ITM
19 april wel nog resultaten Q1
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Omnicom zag de omzet in het eerste kwartaal organisch met 2,4% stijgen (uitsluitend te danken aan Europa, Azië en Latijns-Amerika) - analisten hadden 1,5% verwacht. Koers stijgt 2%.
Als Publicis donderdag niet minstens +2% voorlegt dan vrees ik een serieuze koersdaling.
Als Publicis donderdag niet minstens +2% voorlegt dan vrees ik een serieuze koersdaling.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Publicis heeft een 'makkelijk' vergelijkingspunt met Q1 2017 (NA ging toen 5% achteruit), dus ik hoop toch op 2% omzetgroei. Langs de andere kant zei de CFO op de investor day dat januari & februari nog "slow" waren, maart is normaal de sterke maand in Q1. Helaas kon/wou men daar toen nog niets over zeggen...gpv1 schreef: ↑17 april 2018, 16:30 Omnicom zag de omzet in het eerste kwartaal organisch met 2,4% stijgen (uitsluitend te danken aan Europa, Azië en Latijns-Amerika) - analisten hadden 1,5% verwacht. Koers stijgt 2%.
Als Publicis donderdag niet minstens +2% voorlegt dan vrees ik een serieuze koersdaling.
Q2 zou sterk moeten zijn door het WK in Rusland.
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
+1,6% organische groei. Dus niet de verwachte 2% van gpv1Umi schreef: ↑18 april 2018, 00:20Publicis heeft een 'makkelijk' vergelijkingspunt met Q1 2017 (NA ging toen 5% achteruit), dus ik hoop toch op 2% omzetgroei. Langs de andere kant zei de CFO op de investor day dat januari & februari nog "slow" waren, maart is normaal de sterke maand in Q1. Helaas kon/wou men daar toen nog niets over zeggen...gpv1 schreef: ↑17 april 2018, 16:30 Omnicom zag de omzet in het eerste kwartaal organisch met 2,4% stijgen (uitsluitend te danken aan Europa, Azië en Latijns-Amerika) - analisten hadden 1,5% verwacht. Koers stijgt 2%.
Als Publicis donderdag niet minstens +2% voorlegt dan vrees ik een serieuze koersdaling.
Q2 zou sterk moeten zijn door het WK in Rusland.
Koers zal wel weer amper reageren, vermoed ik.
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Gezien de huidige koers van het aandeel, denk ik niet dat de markt veel groei verwachtte.. Denk dat we vandaag wel groene cijfers gaan zien, maar dit is nog niet het begin van de re-rating.
edit;
Analisten gepolst door Reuters verwachtten een gemiddelde organische groei van 0,9% en een omzet van 2.164 miljard in het kwartaal.
https://fr.reuters.com/article/companyN ... RP6N1P502K
dus beter dan verwacht.
edit; openingskoers op binck zegt 59. Staan veel orders aan marktprijs. Zullen zien dadelijk...
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Groene cijfers verwacht ik wel, maar 59 euro (openingskoers) is nog altijd geen correcte waardering 
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Of er aan closing nog iets van die winst overschiet? (:
Dacht dat de markt wat zou schrikken van die reported "growth" van -8,2%. Lagere dollar hakt er stevig in.
Dacht dat de markt wat zou schrikken van die reported "growth" van -8,2%. Lagere dollar hakt er stevig in.
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Toen ik die +1,6% zag dacht ik dat we 10% gingen moeten afgeven. Toen las ik de commentaar van Sadoun die heel positief bleef en dacht ik dat de schade misschien beperkt zou worden tot -5%. Daarna las ik dat de consensus van analisten volgens Factset slechts +0,5% was en volgens Reuters +0,96% en dacht ik: het kan alle kanten op met de koers. Ik vind het in ieder geval een zwakke groei. Denk dat die +4% in 2020 niet haalbaar meer is, eerder +3%, waar ik ook al tevreden mee zou zijn.
Heb van de verrassende koerswinst gebruik gemaakt om 1/3 van mijn aandelen te verkopen met 10% winst sinds aankoop half november want de positie was te groot binnen mijn port. Mijn cash bedraagt nu ong. 15%.
Heb van de verrassende koerswinst gebruik gemaakt om 1/3 van mijn aandelen te verkopen met 10% winst sinds aankoop half november want de positie was te groot binnen mijn port. Mijn cash bedraagt nu ong. 15%.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Tja, als je noteert aan 20x de winst en je groeit weinig of niet heb je een probleem. Als je noteert aan 12x de winst en over een zeer gezonde balans beschikt, less so (cf. Pandora).
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Bij de investor day was men al duidelijk dat de groei zou 'versnellen richting 2020. Ik ging/ga al uit van 2% voor dit jaar en 3 & 4% voor daarna.
@ Jens; ivm die dollar/euro. Dat is 1 van de weinige parameters die op voorhand gekend zijn hé & met meer dan 50% inkomsten in dollar weegt dat uiteraard door, maar dat effect wordt wel veel kleiner richting Q4 (indien de dollar stabiel blijft).
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Analysts at Liberum had expected a weaker quarter after Publicis downplayed expectations at its recent capital-markets day, saying the year had started slower than expected. The results should also reassure investors that Publicis's so-called Sprint to the Future strategy, which encompasses a greater focus on consulting and acquisitions, is on the right track, according to Liberum. While the positive results may support the share price in the short term, analysts at Jefferies think the increases will likely be limited until the company shows it can deliver successive improvements in quarterly organic growth.
Analysts at Jefferies kept a “buy” rating on Publicis shares, saying its sales figures echoed a similarly good performance at rival Omnicom (OMC) in April, although Jefferies added that the longer-term outlook was less clear. “While the better than expected performance mirrors OMC’s solid print and should provide some short term relief, longer term price/multiple momentum will likely be capped until we see successive improvements in quarterly organic growth,” wrote Jefferies.
Analysts at brokerage Oddo BHF, which kept a “neutral” rating on Publicis shares, noted that the positive impact from the Daimler and Carrefour contracts would be felt later on in 2018, and had not been reflected in the first quarter figures. These additions will drive higher growth in 2018 than in 2017, it said, confirming full-year targets for stronger year-over-year growth and higher margins. The goal is also to differentiate its offer from competitors like WPP.
"Etant donné que les mois de janvier et février 2017 ont affiché une croissance organique stable, nous en déduisons que mars a été beaucoup plus dynamique (autour de +3%) en raison notamment d’un effet de rattrapage sur des mois de janvier et février faibles", observe Oddo BHF, neutre sur le titre.
Analysts at Jefferies kept a “buy” rating on Publicis shares, saying its sales figures echoed a similarly good performance at rival Omnicom (OMC) in April, although Jefferies added that the longer-term outlook was less clear. “While the better than expected performance mirrors OMC’s solid print and should provide some short term relief, longer term price/multiple momentum will likely be capped until we see successive improvements in quarterly organic growth,” wrote Jefferies.
Analysts at brokerage Oddo BHF, which kept a “neutral” rating on Publicis shares, noted that the positive impact from the Daimler and Carrefour contracts would be felt later on in 2018, and had not been reflected in the first quarter figures. These additions will drive higher growth in 2018 than in 2017, it said, confirming full-year targets for stronger year-over-year growth and higher margins. The goal is also to differentiate its offer from competitors like WPP.
"Etant donné que les mois de janvier et février 2017 ont affiché une croissance organique stable, nous en déduisons que mars a été beaucoup plus dynamique (autour de +3%) en raison notamment d’un effet de rattrapage sur des mois de janvier et février faibles", observe Oddo BHF, neutre sur le titre.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Koersstijging tot €61 was buiten proportie en niet echt op heel hoog volume dus volgens mij onhoudbaar. Beleggers beginnen hun winsten al te nemen. Zal blij zijn als we de dag kunnen afsluiten met +3% à +4%.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Ik zie niet in waarom dat overdreven is? Volgens mij is de huidige onderwaardering gewoon overdreven, ook ondanks de onzekerheid over de toekomstige groei.
Aan 61 euro staan ze nog aan een FCFyield van 9,3% (over 2017). & het ziet er voorlopig naar uit dat 2018 beter gaat worden...
Volume is toch zeker bovengemiddeld, gaat wss afsluiten aan bijna 3x gem. volume (volgens Binck)
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Koers van Omnicom steeg 1,2% nadat het een organische omzetgroei van 2,4% publiceerde terwijl het aandeel vóór de resultaten aan een p-to-fcf van 9,9 noteerde (gemiddelde fcf over 5 jaar). Publicis steeg tot 8,7% na organische omzetgroei van 1,6% terwijl het aandeel gisteren noteerde aan een p-to-fcf van 11,4x (dus duurder dan Omnicom). Daarom heb ik mijn twijfels of €61 op dit moment sustainable is. Natuurlijk staan we fors ondergewaardeerd en verwacht ik grote opwaartse correcties, maar m.i. is het daarvoor nog te vroeg. Enfin, maakt niet uit, we zien wel wat de toekomst brengt.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Sadoun: Traditional Holding Company Model 'Needs To Be Left Behind'
MediaPost - 19 april 2018
With the debate about the relevancy of big legacy holding companies in light of Sir Martin Sorrell's departure from WPP, Publicis Groupe's chairman/CEO Arthur Sadoun weighed in Thursday, telling MediaPost he believes that the traditional model is outdated and "needs to be left behind."
"Everything in the industry has changed — the media landscape, clients, consumers — but not holding companies,” Sadoun said.
As for Publicis Groupe, Sadoun said, the Groupe has been evolving away from the traditional model for several years, starting with his predecessor Maurice Levy's “Power of One” strategy. And when Sadoun ascended to the top job nearly a year ago, he outlined his future plans to leave behind the legacy holding company silos.
Today, "we are the only company in the world that can connect data, content and technology to deliver one-to-one consumer engagement at scale," asserts Sadoun. "No one [of our rivals] can bring all three." Deloitte and Accenture, for instance, specialize in technology and consulting, and Google and Facebook are strong with data. And while direct competitors Omnicom, WPP and IPG might disagree with Sadoun’s assessment, he says their strengths are mainly in the content and communications sectors.
The Groupe's transformation has enabled the company to win market share, largely as a result of account wins last year including McDonald’s, Diesel, Lionsgate, Bradesco and Southwest. Although Sadoun declines to identify any upcoming pitch reviews, specifically Volkswagen, he says the Groupe is involved in several "big ones."
Just as agencies are transforming themselves for future growth, Sadoun believes clients need to undergo similar makeovers. Rather than view agencies as an off-site provider of services, Sadoun believes there is no alternative other than to view the relationship as a true partnership. In fact, the recent scandals at Facebook underscore this evolving alliance as clients turn to their partners to guide them to effective and safe opportunities. "This just reinforces our role as curators of content."
Still, trust and transparency will be challenged with the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR) set to become law next month. Despite the fact that the standards for data collection and use in the EU will significantly differ from those in the United States, overall "the influence is a good thing," he says. "Clients need to take control of their own data. GDRP has been initiated by the EU and I hope it can be expanded to the rest of the world."
Looking forward, Sadoun will host 15 top Publicis leaders along with high-level Microsoft executives on May 24 in Paris to officially unveil the "unboxing of the platform Marcel," named after the founder of Publicis, Marcel Bleustein-Blanchet.
MediaPost - 19 april 2018
With the debate about the relevancy of big legacy holding companies in light of Sir Martin Sorrell's departure from WPP, Publicis Groupe's chairman/CEO Arthur Sadoun weighed in Thursday, telling MediaPost he believes that the traditional model is outdated and "needs to be left behind."
"Everything in the industry has changed — the media landscape, clients, consumers — but not holding companies,” Sadoun said.
As for Publicis Groupe, Sadoun said, the Groupe has been evolving away from the traditional model for several years, starting with his predecessor Maurice Levy's “Power of One” strategy. And when Sadoun ascended to the top job nearly a year ago, he outlined his future plans to leave behind the legacy holding company silos.
Today, "we are the only company in the world that can connect data, content and technology to deliver one-to-one consumer engagement at scale," asserts Sadoun. "No one [of our rivals] can bring all three." Deloitte and Accenture, for instance, specialize in technology and consulting, and Google and Facebook are strong with data. And while direct competitors Omnicom, WPP and IPG might disagree with Sadoun’s assessment, he says their strengths are mainly in the content and communications sectors.
The Groupe's transformation has enabled the company to win market share, largely as a result of account wins last year including McDonald’s, Diesel, Lionsgate, Bradesco and Southwest. Although Sadoun declines to identify any upcoming pitch reviews, specifically Volkswagen, he says the Groupe is involved in several "big ones."
Just as agencies are transforming themselves for future growth, Sadoun believes clients need to undergo similar makeovers. Rather than view agencies as an off-site provider of services, Sadoun believes there is no alternative other than to view the relationship as a true partnership. In fact, the recent scandals at Facebook underscore this evolving alliance as clients turn to their partners to guide them to effective and safe opportunities. "This just reinforces our role as curators of content."
Still, trust and transparency will be challenged with the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR) set to become law next month. Despite the fact that the standards for data collection and use in the EU will significantly differ from those in the United States, overall "the influence is a good thing," he says. "Clients need to take control of their own data. GDRP has been initiated by the EU and I hope it can be expanded to the rest of the world."
Looking forward, Sadoun will host 15 top Publicis leaders along with high-level Microsoft executives on May 24 in Paris to officially unveil the "unboxing of the platform Marcel," named after the founder of Publicis, Marcel Bleustein-Blanchet.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash

