Rabo getrouwheidspremiekalender
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rabo getrouwheidspremiekalender
Ik heb mijn getrouwheidspremiekalender bekeken en zie dat bedragen die na 2 juli zijn verlengd nog steeds een premie in 2022 laten zien.
Hebben andere mensen hetzelfde gevonden?
Wat dan?
Hebben andere mensen hetzelfde gevonden?
Wat dan?
Re: Rabo getrouwheidspremiekalender
Bedragen die na 2 juli verlengd zijn kunnen onmogelijk nog een getrouwheidspremie verwerven want Rabobank sluit alle spaarrekeningen af op 1 juli 2022. Ze vinden het waarschijnlijk de moeite niet meer om hun berekening aan te passen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zullen de nieuwe premies zijn voor de volgende periode van 12 maanden (die pas verworven zullen zijn indien de spaargelden nog eens 1 jaar blijven staan).
Voor zover ik weet, is dit vroeger altijd zó geweest, dat er onmiddellijk een nieuwe periode geteld wordt.
Voor zover ik weet, is dit vroeger altijd zó geweest, dat er onmiddellijk een nieuwe periode geteld wordt.
Bij de opvraging van de kalender getrouwheidspremies staat:
Bij mijn rekeningen kan ik dit niet meer nazien, want ik haal telkens onmiddellijk de vervallen bedragen op.Opgelet! De Rabobank Groep heeft besloten om de activiteiten van Rabobank.be te beëindigen. Als onderdeel hiervan worden alle gereglementeerde spaarrekeningen afgesloten op 1 juli 2022. Dat betekent dat bijkomende stortingen en bedragen die aan een nieuwe opbouw van getrouwheidspremie beginnen op of na 2 juli 2021 enkel recht geven op de basisrente. Meer informatie vindt u hier.
-
Scoorenspits13
- Newbie

- Contacteer:
Beste, vandaag in De Tijd een artikel opgelet voor spaarders die spaargeld terug naar België willen overzetten.
Is dat ook van toepassing voor spaargeld die op Rabobank staat aub?
Banken moeten mogelijke frauduleuze transacties signaleren.
Je zal waarschijnlijk niet in de problemen komen als je de oorsprong van het geld kan bewijzen en ook niet als het geld van een Belgische bank komt
Je zal waarschijnlijk niet in de problemen komen als je de oorsprong van het geld kan bewijzen en ook niet als het geld van een Belgische bank komt
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voor spaargeld dat op Rabobank.be staat is dit niet van toepassing, want dat is altijd in België gebleven.Scoorenspits13 schreef: ↑17 augustus 2021, 09:54 Beste, vandaag in De Tijd een artikel opgelet voor spaarders die spaargeld terug naar België willen overzetten.
(Hoewel hoofdbank Rabobank in Nederland is, wordt de Belgische online bank "Rabobank.be" niet als een buitenlandse bank aanzien.)
Hoe berekening ik het beste op waanneer ik geld overschrijf naar een andere bank van Rabobank
En dan bedoel ik afwegen tussen rabobank premie verliezen tegenover op de andere bank een hogere premie kunnen krijgen.
En dan bedoel ik afwegen tussen rabobank premie verliezen tegenover op de andere bank een hogere premie kunnen krijgen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Een exacte formule heb ik geen weet van.
Om het simpel te houden...
Stel dat je 1000 EUR op een spaarrekening hebt staan met 0,25% getrouwheidsintrest die verworven wordt na 9 maanden.
Na die 9 maanden verwerf je dan 1000 EUR * 0,25% = 2,50 EUR
Stel dat op een andere spaarrekening 0,65% getrouwheidsintrest krijgt.
Na 9 maanden heb daar dan 1000 EUR * 0,65% * 9 /12 = 4,87 EUR opgebouwd.
Je verliest echter je opgebouwde getrouwheidsintrest gedurende 3 maanden van die andere rekening, zijnde 1000 EUR * 0,25% * 3 / 12 = 0,62 EUR, dus dat verlies moet je in mindering brengen.
M.a.w.: 4,87 - 0,62 = 4,25 wat meer is dan 2,50 dus in dit geval is het interessant om te verhuizen.
Edit: en eigenlijk moet je ook rekening houden met de basisintrest, maar als dat bij rabobank 0,01% is, zal dat niet veel uitmaken
Edit 2:
Zelfde oefening met nog 6 maanden te gaan...
Na 6 maanden verwerf je dan 1000 EUR * 0,25% = 2,50 EUR
Stel dat op een andere spaarrekening 0,65% getrouwheidsintrest krijgt.
Na 6 maanden heb daar dan 1000 EUR * 0,65% * 6 /12 = 3,25 EUR opgebouwd.
Je verliest echter je opgebouwde getrouwheidsintrest gedurende 6 maanden van die andere rekening, zijnde 1000 EUR * 0,25% * 6 / 12 = 1,25 EUR, dus dat verlies moet je in mindering brengen.
M.a.w.: 3,25 - 1,25 = 2,00 wat minder is dan 2,50 dus in dit geval is het niet interessant om te verhuizen.
Edit 3:
Los van bovenstaande simplistische berekeningen, verhuis ik gewoon al dan niet kapitaal naar een andere rekening wanneer de getrouwheidsperiode voorbij is, ook rekening houdend met spreiding over meerdere banken.
Daardoor (in combinatie met mijn "beperkt" totaal spaargeld) zijn mijn rabobank.be spaarrekeningen reeds opgedoekt, want ik had daar al enige tijd niets noemenswaardig meer staan
Ik dacht dat de getrouwheidspremie volledig verdween als het geld weg was
Dus ik snap niet de berekening dat je x maanden deeld door 12
Die premie bij rabobank,is dan toch nul euro indien te vroeg is afgehaald
Wil weten of het vb lonend is om bvb nog 30 dagen te wachten op de premie van rabobank
Of bvb 60 dagen voor een andere storting
Zo is er vb ook 15 euro getrouwheidspremie in aantocht, maar die verwerven we pas binnen 87 dagen
Nuttig om te wachten?
Degene die sowieso niet voor het eind van de rekening vallen heb ik al overgeschreven
Maar voor het rest zijn we niet zo mobiel met ons spaargeld bezig
Dus ik snap niet de berekening dat je x maanden deeld door 12
Die premie bij rabobank,is dan toch nul euro indien te vroeg is afgehaald
Wil weten of het vb lonend is om bvb nog 30 dagen te wachten op de premie van rabobank
Of bvb 60 dagen voor een andere storting
Zo is er vb ook 15 euro getrouwheidspremie in aantocht, maar die verwerven we pas binnen 87 dagen
Nuttig om te wachten?
Degene die sowieso niet voor het eind van de rekening vallen heb ik al overgeschreven
Maar voor het rest zijn we niet zo mobiel met ons spaargeld bezig
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ja.
Ik heb maanden genomen omdat dat wat makkelijker rekent, maar je kan ook met dagen rekenen.
Er zijn 2 scenario's:
- ofwel laat je het geld staan tot het einde van de getrouwheidsperiode => dan verwerf je de getrouwheidspremie na x dagen
- ofwel verhuis je het geld x dagen voor het einde van de getrouwheidsperiode => dan verlies je de getrouwheidspremie over de dagen die je al had opgebouwd, maar dan bouw je getrouwheidsintrest op gedurende x dagen op de andere rekening
Ja, dat zal allemaal beter zijn om te wachten tot de getrouwheidsintrest verworven is.
Het bedrag op zich speelt geen rol, alles hangt af van:
- wat is de getrouwheidsintrest van de rekening waar het geld nu staat
- hoe lang duurt het nog eer de getrouwheidsintrest verworven wordt
- wat is de getrouwheidsintrest van de rekening waar het geld naar verhuisd zou worden