rabobank of deutsche bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: rabobank of deutsche bank
Deutsche Bank heeft de valutadatum van mijn overschrijving aangepast naar 1/1/2011 na boze mail.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Proficiat Deutsche Bank, doe zo verder.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Proficiat Deutsche Bank, doe zo verder.
Ik heb al een drietal jaar een db max gemeenschappelijk met mijn vrouw. Bij de lancering van de e-savings heb ik vanuit mijn db max ook een e-savings op mijn eigen naam geopend (was bedoeld om wat spaargeld voor de kinderen op te parkeren). Bij de afrekening eind 2010 had ik voor 3,85 euro portkosten op deze rekening. Ik heb DB gecontacteerd en zij zeggen dat de e-savings op mijn eigen naam geen db-max is en dat er dus portkosten aangerekend worden. Dus ook als je vanuit je db-max een extra rekening opent is deze nieuwe rekening geen db-max. Ik vind dat ze hier toch wat duidelijker over mogen zijn. Ik heb alvast per direct deze rekening afgesloten.
Wij hebben op vrijdag 31 december geld van de e-saving account getransfereerd naar de e-fidelity. Toen we de week erna nakeken of alles in orde was, bleek dat het geld inderdaad met valutadatum 31/12 van onze e-saving account is gegaan, maar wel pas met valutadatum 03/01 op de e-fidelity is gestort. En dat voor een interne transfer. Is dat wel correct?
Ik had in de loop van december nog een bedrag getransfereerd van de e-saving naar de e-fidelity en toen was de valutadatum dat het geld van de ene rekening verdween hetzelfde als die waarop het op de andere rekening gestort werd. Vrijdag 31 december was toch een gewone werkdag en als het geld dan van de rekening gehaald kan worden, dan mag je toch ook verachten dat het dan ook op die dag gestort kan worden.
Bovendien staat in de voorwaarden van beide spaarrekeningen het volgende: storting -> kalenderdag waarop de verrichting plaatsvindt; afhaling -> kalenderdag waarop de verrichting plaatsvindt (in tegenstelling tot de zichtrekening waar er expliciet 'bankwerkdag' staat).
Ik zie er een beetje tegenop om te klagen bij DB (dat gedoe met die telefoontjes altijd), maar dit lijkt me toch niet correct te zijn, of kan dit wel zomaar?
Ik had in de loop van december nog een bedrag getransfereerd van de e-saving naar de e-fidelity en toen was de valutadatum dat het geld van de ene rekening verdween hetzelfde als die waarop het op de andere rekening gestort werd. Vrijdag 31 december was toch een gewone werkdag en als het geld dan van de rekening gehaald kan worden, dan mag je toch ook verachten dat het dan ook op die dag gestort kan worden.
Bovendien staat in de voorwaarden van beide spaarrekeningen het volgende: storting -> kalenderdag waarop de verrichting plaatsvindt; afhaling -> kalenderdag waarop de verrichting plaatsvindt (in tegenstelling tot de zichtrekening waar er expliciet 'bankwerkdag' staat).
Ik zie er een beetje tegenop om te klagen bij DB (dat gedoe met die telefoontjes altijd), maar dit lijkt me toch niet correct te zijn, of kan dit wel zomaar?
http://staatsbladclip.zita.be/staatsbla ... 11260.htmlpenny schreef: Ik zie er een beetje tegenop om te klagen bij DB (dat gedoe met die telefoontjes altijd), maar dit lijkt me toch niet correct te zijn, of kan dit wel zomaar?
Dus als ik het goed begrijp, is het beste tijdstip om te storten (bij banken die grote getrouwheidspremie bieden), net voor nieuwjaar (rond Kerstmis). Op die manier ben je zeker van het daadwerkelijk verwerven van je getrouwheidspremie iets meer dan 1 jaar later?
Die storting dient natuurlijk te gebeuren van een rekening waar de getrouwheidspremie ondertussen niet volop aan het lopen is, of beter nog van een rekening met een zeer lage getrouwheidspremie?
Ik wou nu ook een storting doen bij Rabobank, maar gelet op voorgaande commentaren, lijkt dit misschien niet de meest ideale oplossing?
Die storting dient natuurlijk te gebeuren van een rekening waar de getrouwheidspremie ondertussen niet volop aan het lopen is, of beter nog van een rekening met een zeer lage getrouwheidspremie?
Ik wou nu ook een storting doen bij Rabobank, maar gelet op voorgaande commentaren, lijkt dit misschien niet de meest ideale oplossing?
Ideaal niet maar toch blijft bvb bij Rabobank de Plus spaarrekening de beste oplossing. Na 12 maanden brengt een bedrag van 10.000 euro op de gewone spaarrekening 220 euro (180+40 getr) op en op de plus rekening 250 (100+150 getr).
De getrouwheidspremie wordt wel pas eind van 2012 op je rekening gezet en brengt ondertussen op zich geen intrest op maar dat gaat in dit voorbeeld en met de huidige basisntresten over max 2 euro (1,80% op 110 euro verschil), dus echt niet om over wakker te liggen. Desnoods kun je uw plus spaarrekening volgend jaar in januari voortijdig afsluiten maar dat vind ik persoonlijk onzin voor zo'n klein bedrag.
edit: foutje aangepast, 100+150 is naar het schijnt 250 en niet 270
De getrouwheidspremie wordt wel pas eind van 2012 op je rekening gezet en brengt ondertussen op zich geen intrest op maar dat gaat in dit voorbeeld en met de huidige basisntresten over max 2 euro (1,80% op 110 euro verschil), dus echt niet om over wakker te liggen. Desnoods kun je uw plus spaarrekening volgend jaar in januari voortijdig afsluiten maar dat vind ik persoonlijk onzin voor zo'n klein bedrag.
edit: foutje aangepast, 100+150 is naar het schijnt 250 en niet 270

Laatst gewijzigd door Peet op 21 januari 2011, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zover ik nog goed kan rekenen is 100+150 nog altijd gelijk aan 250Peet schreef:...bedrag van 10.000 euro op de gewone spaarrekening 220 euro (180+40 getr) op en op de plus rekening 270 (100+150 getr).

Zal nog wel niet niet goed wakker geweest zijn of al te slaperig, hoe je het maar bekiijkt, maar tnx aangepastJoBe schreef:Voor zover ik nog goed kan rekenen is 100+150 nog altijd gelijk aan 250Peet schreef:...bedrag van 10.000 euro op de gewone spaarrekening 220 euro (180+40 getr) op en op de plus rekening 270 (100+150 getr).

Eerst en vooral moet je een onderscheid maken tussen het verwerven van de getrouwheid en het uitgekeerd krijgen van de getrouwheid. Het verwerven van de getrouwheid duurt altijd 1 jaar (we houden eventjes geen rekening met de 11-maanden regel). Het is gewoon het uitbetalen waar je iets langer op moet wachten.beginner schreef:Dus als ik het goed begrijp, is het beste tijdstip om te storten (bij banken die grote getrouwheidspremie bieden), net voor nieuwjaar (rond Kerstmis). Op die manier ben je zeker van het daadwerkelijk verwerven van je getrouwheidspremie iets meer dan 1 jaar later?
Maar ik heb het gevoel dat iedereen zich daarop fixeert, Als je geld hebt, stort het gewoon op je rekening. Het tijdelijk placeren op een hoge basisrente rekening om het dan door te storten naar een hoge getrouwheidsrekening doet je meer verliezen ipv winnen.
viewtopic.php?f=16&t=9572&start=75#p83490" onclick="window.open(this.href);return false;
M.a.w. wil je geld storten op de getrouwheidsrekening, doe het dan gewoon, al dat wachten gaat je niets meer opleveren.
Ik ben afgelopen week een rekening aangegaan bij Rabobank, de bedoeling is dat het geld dat tot nu toe op mijn Fortis spaarrekening staat, wordt overgezet naar de rekeningen bij Rabo. Kan ik het volledige bedrag in 1 keer overschrijven of doe ik dit best niet? Alvast bedankt voor de tips!
wat ik sowieso doe bij nieuwe rekeningen, is eerst eens proberen met een heel klein bedrag (10 euro) bijvoorbeeld, om te zien of het werkt,
en zelfs als ik rekeningen al lang heb, zou ik nooit gigantische bedragen in 1 keer durven doen, liever 3 x 10.000 dan 1 x 30.000, je weet maar nooit dat het geld ergens in cyberspace iets overkomt,
maar ja, ik ben nogal voorzichtig en wantrouwig ingesteld, misschien wel te
en zelfs als ik rekeningen al lang heb, zou ik nooit gigantische bedragen in 1 keer durven doen, liever 3 x 10.000 dan 1 x 30.000, je weet maar nooit dat het geld ergens in cyberspace iets overkomt,
maar ja, ik ben nogal voorzichtig en wantrouwig ingesteld, misschien wel te

Was in 't zelfde geval, wel zo verstooid geweest dat ik eerst geld op zicht heb laten staan (want spaar afgesloten), en toen ik even later in kantoor kwam om kleingeld te geven was het al van, oei zoveel geld op uw zichtrekening, da's toch ni gezond, wij kunnen u echt adviseren hoe dat te plaatsenMoerie schreef:Ik ben afgelopen week een rekening aangegaan bij Rabobank, de bedoeling is dat het geld dat tot nu toe op mijn Fortis spaarrekening staat, wordt overgezet naar de rekeningen bij Rabo. Kan ik het volledige bedrag in 1 keer overschrijven of doe ik dit best niet? Alvast bedankt voor de tips!

'k heb er maar korte metten van gemaakt en gezegd, nee ik ga het allemaal in goud omzetten -> het afgrijzen viel te lezen op gezicht van de bankbedienden; ze drongen wel nog aan dat ik is een afspraak moest maken, right
dus ik was al wat argwanend en snel rabo geopend, eerste test met 5000, en nadien probleemloos alles in een paar overschrijvingen op 2 dagen naar rabo
't was wel geen fenomenaal totaalbedrag he, heb hier op forum gelezen dat bij echt grote sommen het wel wat kan duren
Voor de Rabobank Plus Acount staat vermeld dat de basisrente gegarandeerd is tot 31 mei en de getrouwheidspremie tot 28 februari.
Met andere woorden, zou nu overstappen naar de Rabobank Plus Acount nog zinvol zijn?
Je loopt immers het risico dat het totaal van 2,50% aanzienlijk naar beneden wordt gehaald? Of is dit niet zo?
Met andere woorden, zou nu overstappen naar de Rabobank Plus Acount nog zinvol zijn?
Je loopt immers het risico dat het totaal van 2,50% aanzienlijk naar beneden wordt gehaald? Of is dit niet zo?
De getrouwheidspremie kan dan wel eventueel dalen na 28 februari maar dat heeft geen enkele invloed op het spaargeld dat reeds op de rekening staat, daarvoor blijft de getrouwheidspremie 1.5% totdat de getrouwheidspremie is verworven. De basisrente kan pas na 31 mei aangepast worden. Als je nu spaart zal je geld minstens tot 31 mei 1+1,5% opbrengen indien je het minstens een jaar laat staan. En Rabobank kennende zou ik mij niet te veel zorgen over die basisrente.beginner schreef:Voor de Rabobank Plus Acount staat vermeld dat de basisrente gegarandeerd is tot 31 mei en de getrouwheidspremie tot 28 februari.
Dat is zo grappig. Een bank garandeert gedurende enkele maanden de rente. Men heeft schrik dat die bank de rente gaat laten zakken.beginner schreef:Voor de Rabobank Plus Acount staat vermeld dat de basisrente gegarandeerd is tot 31 mei en de getrouwheidspremie tot 28 februari.
Wanneer een bank de rente niet garandeert heeft men die schrik niet. Nochtans, zonder garantie kan de rente zonder probleem morgen al zakken.
Is overstappen zinvol? Ik zou zeggen ja, tenzij je bv van de spaarrekening van ethias komt, dan is het niet zinvol, want de rente is niet beter.
En zoals Peet terecht opmerkte. De getrouwheidspremie wordt voor een jaar vastgeklikt bij een storting dus zelfs als ze die laten zaken merk jij er (het eerste jaar) niets van. Ook wat de basisrente betreft moet je je bij rabobank niet te veel zorgen maken, ze zorgen er altijd voor dat ze bij de top van de banken behoren.