rabobank of deutsche bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
rabobank of deutsche bank
mijn e-saving account is 1 jaar bestaande dus ga ik opnieuw zoeken naar een betere rekening.
Zo te zien is de E-fidelity (2,7 % totaal) momenteel de beste keus op de markt, al biedt die geen waarborgen betreffende de intrest
mijn 2e keuze gaat uit naar de internetrekening van rabobank (2,5 % totaal), die echter wel een beperkte waarborg biedt
het geld ga ik gedurende 1 jaar zeker niet nodig hebben.
Welk van de 2 rekeningen raden jullie mij aan?
Zo te zien is de E-fidelity (2,7 % totaal) momenteel de beste keus op de markt, al biedt die geen waarborgen betreffende de intrest
mijn 2e keuze gaat uit naar de internetrekening van rabobank (2,5 % totaal), die echter wel een beperkte waarborg biedt
het geld ga ik gedurende 1 jaar zeker niet nodig hebben.
Welk van de 2 rekeningen raden jullie mij aan?
Re: rabobank of deutsche bank
Ben klant bij beide banken, DB geeft 0,2% meer (2 euro per schijf van 1000 euro inleg) maar Rabobank is wel heel wat betrouwbaarder wat betreft schommelingen van de intresten. Ben van plan zowat 2/3° bij Rabobank te zetten en 1/3° bij DB van het geld dat ik zeker 1 jaar kan missen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ge geld er maar 1 jaar laat staan is u rendement hoger met de gewone Rabobank spaarrek dan de Plus.
toch niet, inclus getr.prem. DB Fidelity 2,70%, Rabo Plus 2,50% en de gewone Rabo Spaarrek. 2,20% tenminste indien de basisintrest niet wijzigt.336 schreef:Als ge geld er maar 1 jaar laat staan is u rendement hoger met de gewone Rabobank spaarrek dan de Plus.
Laatst gewijzigd door Peet op 12 december 2010, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe komt u tot die conclusie?336 schreef:Als ge geld er maar 1 jaar laat staan is u rendement hoger met de gewone Rabobank spaarrek dan de Plus.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Rabobank maar niemand heeft een glazen bol helaas
Ik vermoed dat Deutsche Bank langer zal wachten dan Rabo om rentes opwaarts aan te passen eens de marktrentes verhogen.
Ik vermoed dat Deutsche Bank langer zal wachten dan Rabo om rentes opwaarts aan te passen eens de marktrentes verhogen.
zou ik ook wel eens willen wetenVaganzza schreef:Hoe komt u tot die conclusie?336 schreef:Als ge geld er maar 1 jaar laat staan is u rendement hoger met de gewone Rabobank spaarrek dan de Plus.
+4Stijn1234 schreef:Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Rabobank maar niemand heeft een glazen bol helaas![]()
of sneller de basisrente laten dalen als de centjes op de rekeningen staat ...tZetZefLy schreef:+4Stijn1234 schreef:Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Rabobank maar niemand heeft een glazen bol helaas![]()
En dan kan je niet meer weg omdat je je getrouwheidspremie dan kwijt bent... ze zijn niet aan hun proefstuk toe op dat vlak bij Deutsche Bank.Peet schreef:of sneller de basisrente laten dalen als de centjes op de rekeningen staat ...tZetZefLy schreef:
+4
idd, ben helaas ervaringsdeskundige ...Stijn1234 schreef: En dan kan je niet meer weg omdat je je getrouwheidspremie dan kwijt bent... ze zijn niet aan hun proefstuk toe op dat vlak bij Deutsche Bank.
Omdat ge de eerste 6 maand alleen maar de lage basisrente krijgt. Snappen ze op dit forum nu nog niet hoe die rekeningen werken?Nightwolf schreef:zou ik ook wel eens willen wetenVaganzza schreef:
Hoe komt u tot die conclusie?
Dat is gewoon omdat je fout bent. Het rendement ligt niet lager op een plusspaarrekening als je geld dat je nu stort een jaar laat staan. Je krijgt op het einde van dit jaar minder uitgekeerd, maar wanneer je je geld een jaar laat staan krijgt je eind dit jaar + eind volgend jaar meer bij de plusspaarrekening dan bij de gewone spaarrekening. Maw een groter rendement bij de plusspaarrekening wanneer je je geld een jaar laat staan.336 schreef: Omdat ge de eerste 6 maand alleen maar de lage basisrente krijgt. Snappen ze op dit forum nu nog niet hoe die rekeningen werken?
Kortom, de eerste 6 maanden krijg je geen getrouwheidspremie. Enkel de aangroeipremie (die 0 is) en de lagere basisrente. Vandaar het verschil, endus de lagere netto rente als je u geld er 1 jaar laat staan.
Als je je geld dan nogis een jaar laat staan, krijg je wel over het volledige jaar getrouwheidspremie. Maar dan nog is dat meestal net niet genoeg om die eerste 6 maand van het eerste jaar aan alleen basisrente te compenseren.
Dit is juist de truk vd banken. Met de getrouwheidspremie kunnen ze klanten sterker binden aan hun rekening. Is overstappen minder interessant, en oogt het mooi, maar moet je je geld langer laten staan om een optimaal rendement te behalen.
Als je je geld dan nogis een jaar laat staan, krijg je wel over het volledige jaar getrouwheidspremie. Maar dan nog is dat meestal net niet genoeg om die eerste 6 maand van het eerste jaar aan alleen basisrente te compenseren.
Dit is juist de truk vd banken. Met de getrouwheidspremie kunnen ze klanten sterker binden aan hun rekening. Is overstappen minder interessant, en oogt het mooi, maar moet je je geld langer laten staan om een optimaal rendement te behalen.
doet me denken aan een spookrijder, die denkt ook dat hij in de juiste richting rijd en al de rest verkeerd ....
trouwens de aangroeirente is al enkele jaren afgeschaft door de nieuwe wetgeving