Rabobank verhoogt de getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rabobank verhoogt de getrouwheidspremie
Het is lang geleden, maar er is nog eens een verhoging van de rente :-)
https://www.rabobank.be/rente?utm_sourc ... JGING2018_
https://www.rabobank.be/rente?utm_sourc ... JGING2018_
Re: Rabobank verhoogt de getrouwheidspremie
Ik denk dat hun rekeningen stilaan leeglopen omdat ze te lage voorwaarden aanbieden tov andere prijsbrekers. Bovendien hebben ze hun aanbod zwaar beperkt door geen fondsen meer aan te bieden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Te weinig en te laat.
Heb er ook alles afgesloten ... van rentekampioen naar kneusje van de banksector. Ze zullen fors steviger uit hun rentepijp moeten komen als ze de verloren gegane klanten willen terugverdienen.
Ik heb er enkel nog een gift account voor de kleine. Ik weet niet meteen een betere keuze.
De rest is ook weg. Niet dat ik veel spaargeld heb, maar het zit bij Moneyou voorlopig. Aangezien alles toch laag staat, dan maar eentje genomen zonder getrouwheidspremie zodat ik snel kan veranderen.
Maar het is misschien hoopgevend dat rabobank stijgt in rente. Wie weet volgt de rest ;-)
De rest is ook weg. Niet dat ik veel spaargeld heb, maar het zit bij Moneyou voorlopig. Aangezien alles toch laag staat, dan maar eentje genomen zonder getrouwheidspremie zodat ik snel kan veranderen.
Maar het is misschien hoopgevend dat rabobank stijgt in rente. Wie weet volgt de rest ;-)
't Is wel jammer at het alleen maar de getrouwheidspremie is. Dat effect zie je pas over een dik jaar.
Beter hadden ze de rente verhoogd.
Beter hadden ze de rente verhoogd.
Je moet al een aardig bedrag staan hebben om er echt iets van te zien over een jaar. Maar laat ons hopen dat er nog een aantal banken dit voorbeeld volgen.
too little too late 
Als ik me niet vergis kan u wel onmiddellijk van die hogere rente gaan genieten door gebruik te maken van de regel dat je maximaal 3 overschrijvingen per jaar mag doen tussen verschillende spaarrekeningen bij dezelfde instelling met behoud van premiedatum (op voorwaarde dat het minstens 500 euro is per keer)?
Rabobank laat u niet toe om 2 plus-spaarrekeningen te openen, maar de bank heeft wel 2 verschillende gereglementeerde deposito-formules die beide ondehevig zijn aan bovenstaande wettelijke bepaling, dus u kan (indien u dit nog niet zou hebben) ook zo'n gewone deposito-rekening openen en vervolgens via die rekening werken om vanaf 1 juni reeds de hogere getrouwheidspremie te genieten op uw spaargeld, weliswaar geprorateerd: even alles van uw plus-rekening naar de gewone spaarrekening zetten, en vervolgens alles netjes terug en voila: uw getrouwheidsrente op alle initiële vervaldata zal altijd hoger liggen dan voorheen...
Gewoon 2 online overschrijvingen, dus waarom niet?
Misschien even vragen aan Rabo?
Wat moet er gevraagd worden? Of het bovenstaande klopt? Het is gewoon de wet, toch?
Werkt perfect hoor, probeer het maar (vanaf 1 juni): u ziet nadien in de tabel met premies voor uw plusrekening een herberekende getrouwheidsrente die zal liggen tussen de initiele 0,25% en de nieuwe 0,30% voor nieuwe stortingen (bv ik zeg maar wat: 0,2825%), nog steeds uitbetaald de eerste werkdag van het kwartaal na de oorspronkelijke vervaldag...
Werkt perfect hoor, probeer het maar (vanaf 1 juni): u ziet nadien in de tabel met premies voor uw plusrekening een herberekende getrouwheidsrente die zal liggen tussen de initiele 0,25% en de nieuwe 0,30% voor nieuwe stortingen (bv ik zeg maar wat: 0,2825%), nog steeds uitbetaald de eerste werkdag van het kwartaal na de oorspronkelijke vervaldag...
belachlijke verhoging !!
Geen belachelijke verhoging. Het is een trendbreuk na jaren van renteverlagingen. Je kon niet verlangen dat ze er in één keer 0,50% zouden bijdoen.