Rabobank verlaagt rente naar 3%!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank verlaagt rente naar 3%!
Bij Rabobank.be is de daglimiet voor externe overschrijving 500 000,00 euro. Men kan zelf geen hogere of lagere liemiet instellen of laten instellen.louise schreef:Ik heb verleden week van mijn rabobank verschillende bedragen naar verschillende banken overgeschreven, alle op dezelfde dag. (samen voor een vrij grote som)mouche schreef: Ik heb vandaag maar 5000 € kunnen overhevelen. Ik kreeg een bericht dat er onvoldoende saldo was telkens ik over het bedrag van 5000 € ging . Er staat nochtans veel meer op.
Ik dacht niet dat Rabobank beperkingen had wat betreft overschrijvingen....![]()
Eén ervan was meer dan 5000 euro en alles werd zonder problemen onmiddellijk uitgevoerd.
Je moet wél even kijken op hoeveel de bedragen staan afgesteld die je per overschrijving en per dag maximum kunt overschrijven.
Die kun je namelijk zélf eerst wijzigen (verhogen) indien je grote bedragen te betalen hebt, en nadien eventueel terug zélf lager zetten.
Mvg,
PS: dit wil in mijn geval niet zeggen dat ik alles leeghaalde bij rabobank . Ik laat daar ook een deel van mijn centjes opstaan.
(Het ging hier namelijk over "doorsluisgeld" dat vrijkwam van een andere bank die ik vaarwel zei.)
Voor interne transferts in er geen limiet.
Verdorie, nu wou ik toch net mijn 25 miljoen euro versluizen zeker, weer pech 

Keytrade geeft 3% op de zichtrekening, evenveel als Rabo op de spaarrekening.Vaganzza schreef:Moet ik bijtreden, het is en blijft wel een hoogrentende zichtrekening voor mij. Ik ben nog aan het twijfelen of ik daar nu een andere spaarrekening voor ga gebruiken of niet... Het blijft zeer handig dat het geld op 1 dag naar een zichtrekening geraakt van een andere bank...TK14 schreef: Ok, Vaganzza. Bedankt voor je reactie. Dit is dan wel echt snel... Zoals gezegd, Rabobank is goed, alleen hun intrestenpolitiek de laatste tijd niet meer...
**twijfel*twijfel*twijfel**
De 15% RV kan je goed maken met de 5cent-actie ;)
Waiting for the financial meltdown...
Ik heb vandaag opnieuw geprobeerd, dus 1 dag later en nog steeds krijg ik de boodschap van te weinig saldo.....Ik begrijp het niet! Ik heb vroeger nochtans ook al grotere bedragen overgeheveld van mijn spaar naar mijn zichtrekening.
Hier klopt iets niet en ik ben gehaast want ik wil nog voor het eiende van deze maand overschrijven ....
Hier klopt iets niet en ik ben gehaast want ik wil nog voor het eiende van deze maand overschrijven ....
@ mouche
Ik zou straks eens even bellen naar rabo. Dat is niet normaal.
Ik zou straks eens even bellen naar rabo. Dat is niet normaal.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar er loopt de laatste tijd wel wat meer mis daar met hun homebanking systeem.
Ik heb 2 dagen geleden iets gelijkaardigs meegemaakt.
Ben blij dat ik er weg ben.
Ik heb 2 dagen geleden iets gelijkaardigs meegemaakt.
Ben blij dat ik er weg ben.
Eigenlijk wel leep van Rabobank.
Eerst komen met een 'enquete' i.v.m. hoe goed ze staan met hun rentes voor de spaarrekening t.o.v. andere banken, hoeveel spaargeld wel opbrengt op een jaar bij hun, en enkele weken later de rente gewoon een 'beetje' laten zakken. De rest zal wel volgen.
Eerst komen met een 'enquete' i.v.m. hoe goed ze staan met hun rentes voor de spaarrekening t.o.v. andere banken, hoeveel spaargeld wel opbrengt op een jaar bij hun, en enkele weken later de rente gewoon een 'beetje' laten zakken. De rest zal wel volgen.

Ik kan dus geen overschrijving doen. Ik heb hen een paar maal gebeld maar omdat ik op mijn werk ben, kan ik niet zo maar vanaf mijn pc dit scherm openen en er over bellen met de klantendienst. Ze komen af met een uitleg die geen steek houdt in mijn geval....over een opdrachtmap die niet leeg is en die ik moet leegmaken, maar ik kan daar niet aan. De boodschap dat ik onvoldoende saldo heb blijft alles blokkeren. Ik moet dus wachten tot vanavond en het thuis vanaf mijn pc samen met hen doen.
Maar ik blijf erbij, er is technisch hier iets mis. Ik kan dus niet aan mijn geld!
Maar ik blijf erbij, er is technisch hier iets mis. Ik kan dus niet aan mijn geld!
Heb àlles weggehaald bij Rabo. Als ze niets béter te bieden hebben dan 3%, géén betaalkaarten....wat ben je er dan nog mee????
Mouche, er lijkt mij inderdaad iets fout te gaan... Gisteren, omstreeks 11:10 uur, heb ik immers het volledige bedrag van mijn spaarrekening op mijn zichtrekening overgeschreven en deze transactie gebeurde onmiddellijk. Heb vervolgens onmiddellijk hierna het volledige bedrag overgeschreven naar mijn e-spaar van Argenta. Het volledige bedrag ging onmiddellijk van mijn Rabo-zichtrekening af en om 16:00 uur stelde ik vast dat dit bedrag al geboekt was op mijn e-spaar. In jouw geval lijkt er mij inderdaad dus iets niet te kloppen...
1) Kijk dan misschien eerst eens onder je rekeningnummers in het blauwe vakje "Betaalagenda" of daar geen onuitgevoerde overschrijvingen meer blijven instaan zijn. Misschien staat daar nog iets in dat je eerst moet annuleren, omdat ze daar rekening mee houden voor je limiet.mouche schreef: Ik kan dus geen overschrijving doen. Ik heb hen een paar maal gebeld maar omdat ik op mijn werk ben, kan ik niet zo maar vanaf mijn pc dit scherm openen en er over bellen met de klantendienst. Ze komen af met een uitleg die geen steek houdt in mijn geval....over een opdrachtmap die niet leeg is en die ik moet leegmaken, maar ik kan daar niet aan. De boodschap dat ik onvoldoende saldo heb blijft alles blokkeren. Ik moet dus wachten tot vanavond en het thuis vanaf mijn pc samen met hen doen.
2) Je daglimieten kun je wel degelijk zélf wijzigen (in tegenstelling tot wat Paul schreef).
Kijk eventueel eens na of die niet te laag zijn ingesteld. Dit kun je zo :
-inloggen in beveiligde gedeelte
-links klikken op knop "Uw instellingen"
-dan links klikken op knop "Uw limieten".
-daar kun je je limiet per overschrijving én je daglimiet wijzigen naar keuze, tot een maximum van 500.000 EUR.
3) Hier op spaargids.be kun je indien nodig ook rechtstreeks aan Rabobank je vragen stellen. Zij zijn steeds zeer behulpzaam. (ook voor mensen die er weg willen)

Alles afgehaald en terug naar Dexia online spaarrekening die nu nog 3.5% geeft.
nog een klein weekje toch, daarna valt dexia ook terug naar 3% (wel met 0,5 aangroei en erna 0,1 getrouw, hoewel .. erna, tegen dan is nieuwe rezgeling van kracht)laain136 schreef: Alles afgehaald en terug naar Dexia online spaarrekening die nu nog 3.5% geeft.
zie https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... ang=nl#new
Laatst gewijzigd door Lanius op 28 januari 2009, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat was het dus allemaal niet maar toch bedankt voor jullie reacties. Het bleek een technisch probleem te zijn waaraan ik vanaf mijn pc niets kon doen. Ze gingen het zo snel mogelijk verhelpen....louise schreef:
1) Kijk dan misschien eerst eens onder je rekeningnummers in het blauwe vakje "Betaalagenda" of daar geen onuitgevoerde overschrijvingen meer blijven instaan zijn. Misschien staat daar nog iets in dat je eerst moet annuleren, omdat ze daar rekening mee houden voor je limiet.
2) Je daglimieten kun je wel degelijk zélf wijzigen (in tegenstelling tot wat Paul schreef).
Kijk eventueel eens na of die niet te laag zijn ingesteld. Dit kun je zo :
-inloggen in beveiligde gedeelte
-links klikken op knop "Uw instellingen"
-dan links klikken op knop "Uw limieten".
-daar kun je je limiet per overschrijving én je daglimiet wijzigen naar keuze, tot een maximum van 500.000 EUR.
3) Hier op spaargids.be kun je indien nodig ook rechtstreeks aan Rabobank je vragen stellen. Zij zijn steeds zeer behulpzaam. (ook voor mensen die er weg willen)
Rabobank zal nu snel slachtoffer worden van wat zij vroeger altijd hebben
aangeraden..."bankshoppen"
Bij deze heb ik dat gedaan
aangeraden..."bankshoppen"
Bij deze heb ik dat gedaan