rating argenta bank ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
rating argenta bank ?
als ik verschillende banken vergelijk zie ik dat er bij verschillende banken geen rating beschikbaar is ? Vb argenta , hoe komt dit ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: rating argenta bank ?
Bedrijven of banken die een beleggingsproduct zoals bv. aandelen of obligaties willen verkopen zullen vaak een rating aanvragen. Ze zijn daar nochtans niet toe verplicht. De 3 bekendste bedrijven die dergelijke ratings geven zijn Standard & Poor’s, Moody’s en Fitch.
Ratingbureaus zijn commerciële ondernemingen die worden betaald door de ondernemingen die om een rating vragen.
Sommige banken die spaarrekeningen aanbieden, hebben geen rating. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet kredietwaardig zijn. Het betekent enkel dat zij geen rating hebben aangevraagd bij een ratingbureau.
Bron : wikifin
Ratingbureaus zijn commerciële ondernemingen die worden betaald door de ondernemingen die om een rating vragen.
Sommige banken die spaarrekeningen aanbieden, hebben geen rating. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet kredietwaardig zijn. Het betekent enkel dat zij geen rating hebben aangevraagd bij een ratingbureau.
Bron : wikifin
Dit heb ik hier, in het verleden, al meerdere keren laten weten en ik blijf bij mijn mening:
Sinds de bankencrisis van 2008 is, volgens mij, bewezen dat die ratings totaal geen realistisch beeld geven.
Alle Belgische banken die achteraf moesten gered worden door de Staat, hadden voordien de hoogst mogelijke ratings.
Sinds de bankencrisis van 2008 is, volgens mij, bewezen dat die ratings totaal geen realistisch beeld geven.
Alle Belgische banken die achteraf moesten gered worden door de Staat, hadden voordien de hoogst mogelijke ratings.
Klopt, is zoals het garantiefonds,, een lege doos. Je behoudt een vordering op de staat, maar als er geen geld is, kunnen ze je niet betalen.. Als er één bank valt, sleuren ze de andere mee..Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 10:26 Dit heb ik hier, in het verleden, al meerdere keren laten weten en ik blijf bij mijn mening:
Dexia had zelfs van alle banken hier de hoogst mogelijke rating, evenveel als de staat België. Hun redding heeft de staat het meest geld gekost van alle virtueel failliet banken. Ik weet niet exact hoe het nu zit maar na de splitsing in Belfius en de resterende bad bank Dexia werd jarenlang gezegd dat die laatste nog vele jaren lang als een molensteen rond onze nek zou hangen, bovenop de zo al reeds catastrofale toestand van onze overheidsfinanciën.Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 10:26 Dit heb ik hier, in het verleden, al meerdere keren laten weten en ik blijf bij mijn mening:
Wie interesse heeft in de financiële toestand van Argenta kan hier lectuur vinden;
https://www.argenta.be/nl/over-argenta/ ... lagen.html
https://www.argenta.be/nl/over-argenta/ ... lagen.html
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Leuke geschiedenis les;MoreOrLess schreef: ↑30 mei 2020, 16:37Dexia had zelfs van alle banken hier de hoogst mogelijke rating, evenveel als de staat België. Hun redding heeft de staat het meest geld gekost van alle virtueel failliet banken. Ik weet niet exact hoe het nu zit maar na de splitsing in Belfius en de resterende bad bank Dexia werd jarenlang gezegd dat die laatste nog vele jaren lang als een molensteen rond onze nek zou hangen, bovenop de zo al reeds catastrofale toestand van onze overheidsfinanciën.Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 10:26 Dit heb ik hier, in het verleden, al meerdere keren laten weten en ik blijf bij mijn mening:
wat velen niet weten is dat de val van Dexia voornamelijk was omdat zij het grootste deel van hun passieva vonden op de interbanken markt, wat labiel geld bleek te zijn.(lenen bij banken onderling.) Andere banken financierden hun uitstaande leningen vooral met deposito's van klanten, die hardnekkig geld lieten staan en doorspaarden. Hierdoor was de ratio labiel/stabiel geld veel hoger bij Dexia/belfius, dan bij andere banken. Na de val van de eerste bank was er grote wantrouw binnen de interbanke markt en geraakte Dexia dus niet meer aan middelen. Met andere woorden, het is eigenlijk door good-will van de burgers dat de andere banken het hebben overleefd en juist Dexia niet. Denk dat geen enkele rating dit kon voorspellen. Los hiervan ben ik van mening dat je die ratings met een grote korrelzout moet nemen.