Real Dolmen
TIP
-
anonymous9
Re: Real Dolmen
Brasil, je kan voor de totale schuldenlast best kijken naar RD's laatste financieel verslag (weet het niet exact vanbuiten). Met de overname van Traviata zal die balans mee moetne geconcolideerd worden, maar ik weet niet hoe die balans eruit zag.Brasil_2014 schreef:Goeie middagPoldermol schreef:
FCF is voor mij belangrijker dan P/E en bestaat uit operational cash flow - capital expenditures. Kijken we naar vorig boekjaar, dan had RealDolmen een operating cash flow van 9M en spendeerde het 1.1M in capital expenditures (de acquisition van een subsidiary tel ik niet mee omdat dat niet echt capex is). Zo was er 7.9M free cash flow (ofte 6.4M als je de acquisitie wél meetelt), waarmee men onder andere een acquisitie deed, en 46M aan schulden terugbetaalde. Nu zijn de schulden serieus gezakt en zijn de current assets zelfs > TOTAL liabilities.
Voor dit jaar reken ik op een FCF van 9M en volgend jaar 10.5M. Dit betekent dat aan de huidige marketcap van 100M, RD een FCF yield zal hebben van 10.5%. Ik gebruik 7.5% meestal als uitgangspunt, maar dan wil ik wel zien dat de cash goed gespendeerd wordt (dividend en share buyback).
Als RealDolmen 40% van de FCF spendeert aan een dividend, is dat 80ct/aandeel. Als het daarnaast behalve 20% oppotten ook nog eens 40% spendeert aan een buyback, kan het 400.000 aandelen per jaar terugkopen en vernietigen (ongeveer 4% per jaar).
Als ik me even mag mengen en als ik het goed begrijp? Is hiermee voorlopig nog geen rekening gehouden met de overname van Travi@ta, die sedert gisteren definitief is? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat RealDolmen nagenoeg schuldenvrij is? Heb jij eventueel een idee over de (resterende) schuldenlast?
Bedankt
-
anonymous9
Enige voorkeur voor sectoren?Piper schreef:Poldermol, in België en in het buitenland graag.Poldermol schreef:
In Belgie of in het buitenland? Want ik heb niet zo heel erg veel Belgische bedrijven in mn portefeuille.
Enige voorkeur voor sectoren?[/quote]Poldermol schreef:Poldermol, in België en in het buitenland graag.Piper schreef: In Belgie of in het buitenland? Want ik heb niet zo heel erg veel Belgische bedrijven in mn portefeuille.
Poldermol, in België, in het buitenland en in alle mogelijke sectoren.
Ik zoek gewoon nog wat koopwaardige aandelen.
-
anonymous9
Eens denken hé. EVS is goed, maar ik zou liever hebben dat ze ook wat aandelen terugkopen nu ipv 100% uit te keren als dividend.
In de US moet je eens kijken naar AAR Corp en Smith and Wesson. De eerste bracht gisteren resultaten uit, en zou 10% FCF yield hebben dit jaar (H1 was wat minder met 'slechts' 51M FCF). Merendeel wordt gebruikt voor debt reductie (met $125M gereduceerd in een jaar tijd...). Smith&Wesson zit op 8% en koopt veel aandelen terug.
Ook Denny's vind ik nog steeds leuk, FCF van 7.1%, maar best wat wachten op een pullback. 100% van de free cash flow wordt gebruikt om aandelen terug te kopen, in 1 jaar tijd meer dan 5M aandelen teruggekocht en vernietigd, en dat zal zo blijven
In de US moet je eens kijken naar AAR Corp en Smith and Wesson. De eerste bracht gisteren resultaten uit, en zou 10% FCF yield hebben dit jaar (H1 was wat minder met 'slechts' 51M FCF). Merendeel wordt gebruikt voor debt reductie (met $125M gereduceerd in een jaar tijd...). Smith&Wesson zit op 8% en koopt veel aandelen terug.
Ook Denny's vind ik nog steeds leuk, FCF van 7.1%, maar best wat wachten op een pullback. 100% van de free cash flow wordt gebruikt om aandelen terug te kopen, in 1 jaar tijd meer dan 5M aandelen teruggekocht en vernietigd, en dat zal zo blijven
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Smith&Wesson, is dat de revolver en pistool fabrikant ?
-
anonymous9
Dat is het inderdaad. Ticker SWHCnicknamesucks schreef:Smith&Wesson, is dat de revolver en pistool fabrikant ?
euh ... mannekes ... het onderwerp is hier Real Dolmen, ja ...
Nu je het zegt, was me niet opgevallen.fedspaar schreef:euh ... mannekes ... het onderwerp is hier Real Dolmen, ja ...
joepie; 100 posts & full member
fedspaar schreef:euh ... mannekes ... het onderwerp is hier Real Dolmen, ja ...
Fedspaar, hebt u zelf RealDolmen in port?
Ze zullen wellicht niet gemakkelijk de 20 euro-grens overschrijven, maar januari is traditioneel wel bijna altijd een zeer goede beursmaand.
Real Dolmen of Econocom wil ik toevoegen aan m'n portefeuille, maar ik ben er nog niet uit dewelke.
Dus informatie over het onderwerp lees ik wel aandachtig.
Dus informatie over het onderwerp lees ik wel aandachtig.
@fedspaar
Ik persoonlijk zou voor Econocom gaan, ook al hebben ze er al een serieuze rit opzitten.
Als men de synergies met Osiatis kan laten werken, zit er nog serieus wat potentieel in denk ik.
Ik persoonlijk zou voor Econocom gaan, ook al hebben ze er al een serieuze rit opzitten.
Als men de synergies met Osiatis kan laten werken, zit er nog serieus wat potentieel in denk ik.
Micha3, hebt u zelf Econocom in portefeuille?
Ik heb alvast Econocom en RealDolmen in port.
Ik heb alvast Econocom en RealDolmen in port.
@piper
Ik heb econocom gehad maar heb verkocht om extra ageas in te slaan
Ik heb econocom gehad maar heb verkocht om extra ageas in te slaan
Misschien een aankoop waard als ze door de grens van 20 euro kunnen breken?
Volgens Gert De Mesure een verwachte koers-winst van 10,5.
Volgens Gert De Mesure een verwachte koers-winst van 10,5.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Het juiste antwoord was "ja", +8% vandaag.Eggman schreef:Misschien een aankoop waard als ze door de grens van 20 euro kunnen breken?
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf