Real Dolmen
TIP
Re: Real Dolmen
Als langetermijnbelegger volg ik het principe "cut your losses" niet. Als je een aandeel koopt omdat je het koopwaardig vindt aan prijs A, is het niet logisch dat vervolgens te verkopen omdat de prijs met bv. 10% gezakt is, zonder dat de fundamenten veranderd zijn. Laat je niet vangen aan het manische gedrag van Mr Market.
Bijkopen kan dan zelfs eventueel, al moet je dan wel opletten dat je positie in dat aandeel niet te groot wordt, zoals reteiP reeds zei.
Bijkopen kan dan zelfs eventueel, al moet je dan wel opletten dat je positie in dat aandeel niet te groot wordt, zoals reteiP reeds zei.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Neen, het zouden mijn domste verkopen zijn geweest.ycam schreef:Volgen jullie dan geen regel à la " cut your losses"?
+1Eggman schreef:Als langetermijnbelegger volg ik het principe "cut your losses" niet. Als je een aandeel koopt omdat je het koopwaardig vindt aan prijs A, is het niet logisch dat vervolgens te verkopen omdat de prijs met bv. 10% gezakt is, zonder dat de fundamenten veranderd zijn. Laat je niet vangen aan het manische gedrag van Mr Market.
Ondertussen nog geen pakket gekocht?jens_dev schreef:Ik had nog een ordertje staan net boven de €20, maar deze morgen weggehaald omdat het orderboekje er dun bijlag en iemand relatief grote pakketjes blijft dumpen. Zelf nog altijd overtuigd van het potentieel.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Nog niet, maar orderboekje staat open op Marketviewer en dat doe ik effectief alleen als ik een transactie wil doen. Geen haast aangezien ik al 2 pakketjes heb. Nu zien of ze stabiliseren op dit niveau.
Gisteren uiteindelijk een pakketje gekocht à 20,5. Iets meer moeten betalen dan maandag, maar koers leek uit te bodemen rond de €20 en staat nu zelfs iets hoger. Gewicht nu tegen het maximum, dus ik kan enkel nog bijkopen als de koers fel gezakt is.reteiP schreef:Ondertussen nog geen pakket gekocht?jens_dev schreef:Ik had nog een ordertje staan net boven de €20, maar deze morgen weggehaald omdat het orderboekje er dun bijlag en iemand relatief grote pakketjes blijft dumpen. Zelf nog altijd overtuigd van het potentieel.
Ik zit er dan iets duurder in aan €21,1.
We zien wel binnen een jaar
We zien wel binnen een jaar
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
In de draad van Sofina kun je ook info lezen over real dolmen.
Uiteindelijk ben ik iets te laat ingestapt rond € 22. Ik blijf echter geloven in het potentieel van RealDolmen.Eggman schreef:Misschien een aankoop waard als ze door de grens van 20 euro kunnen breken?
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Wat insider selling door Colruyt-vehikels gemeld dd. 26 & 27 maart. Iemand die weet of die aandelen dan op Euronext BXL worden verkocht zoals aangegeven door FSMA? Dat zou betekenen dat bijna 90% van de op 27/3 verkochte aandelen van hen kwam. Wat zie ik over het hoofd?
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... 927dc193df" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... f8008c7f6c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... ca22223469" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... 927dc193df" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... f8008c7f6c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... ca22223469" onclick="window.open(this.href);return false;
Krijgt koopadvies mee van KBC Securities. Koerspotentieel 25%.
KBC probeert deze wel erg hard te pushen. Mij niet gelaten.
Vandaag een pakketje RealDolmen gekocht aan 19.98€. Mijn 2e aankoop als beginner op de beurs na Sofina in januari.
Waarschijnlijk zal ik RealDolmen wel iets meer in de gaten moeten houden dan Sofina. Ziet het er volgens jullie naar uit dat RealDolmen in de toekomst een dividend zal uitkeren?
De koers lijkt mij uit te bodemen rond de 20, waar het de laatste maand toch (steeds minder fluctuerend) naartoe gaat. Ook bij het tekenen van een negatieve trendlijn stel ik vast dat deze de laatste dagen doorbroken werd waardoor dit mij het ideale instapmoment leek.
Graag jullie mening over het instappen in RealDolmen als beginnende belegger en het moment van instappen.
Waarschijnlijk zal ik RealDolmen wel iets meer in de gaten moeten houden dan Sofina. Ziet het er volgens jullie naar uit dat RealDolmen in de toekomst een dividend zal uitkeren?
De koers lijkt mij uit te bodemen rond de 20, waar het de laatste maand toch (steeds minder fluctuerend) naartoe gaat. Ook bij het tekenen van een negatieve trendlijn stel ik vast dat deze de laatste dagen doorbroken werd waardoor dit mij het ideale instapmoment leek.
Graag jullie mening over het instappen in RealDolmen als beginnende belegger en het moment van instappen.
Peach, ik verwacht ook dat RealDolmen vroeg of laat met dividenduitkering zal starten.
Mijn koersdoel staat op 25 euro.
Ideale aandelen voor de beginnende belegger vind ik vandaag aandelen zoals Ageas, Socfinasia, GBL en KBC Ancora.
Mijn koersdoel staat op 25 euro.
Ideale aandelen voor de beginnende belegger vind ik vandaag aandelen zoals Ageas, Socfinasia, GBL en KBC Ancora.
25 lijkt me nog conservatief. Eenmaal de eenmalige lasten zullen verdwenen zijn, maken die mannen 1.75-2.2/aandeel in free cash flow, wat inderdaad een mooi dividend én een share buyback kan ondersteunen. Ik gok op een dividendbetaling in 2016 over boekjaar 2014-2015.
Ik durf zelfs een kleine gok wagen op een interimdividend als de resultaten de goeie richting op gaan. Volgens mij gaan we dus zelfs niet zo lang meer moeten wachten op een dividend.