rechtsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: rechtsbijstand
Hoop dat ik nu mensen aan het denken heb gezet.
Is zeker niet illegaal.
Is zeker niet illegaal.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zit iets in ... of het sop de kolen waard is, is nog wat anders, maar goed.odbc schreef: ↑19 november 2021, 13:21 @ BP nummerke zoveel
Iemand die zijn huis verkoopt en de dit belegt in een fonds, en stapt naar een rusthuis van 2100 euro maand maar krijgt van staat een fut pensioen van 1500 euro, waar zit daar de rechtvaardigheid beste?
Dan mag ik toch onderhoudgeld betalen van 600 euro. Er voor de rest heeft daar overheid en niemand geen zaken over.
Ik berg dit in als aftrekpost en mijn moeder als inkomsten. Tot daar alles volgens boekje.
Haar geld dat weg staat heeft totaal geen invloed om het mogen betalen van onderhoudgeld, het mag volgens belastings systeem.
De rijkste van de wereld mogen van u dit wel.
Ik raad iedereen aan die dit kan, waarom elk jaar 5000 euro belastingen betalen als het legaal veel minder kan.
Beste aftrek post ooit. En is zeker niet illegaal.
Heb je toevallig een link naar enige documentatie daaromtrent ?
Ben wel geïnteresseerd, zou dit misschien ook kunnen toepassen...

Is zeker frauduleus, een schema opzetten zogezegd onderhoudsgeld dat er geen is,want u zegt dat u dat cash terug krijgt van uw moeder en bovendien nu ook zelfs anderen aansporen om te frauderen. Zal ik een officieel standpunt vragen aan de FOD financiën?
Laatst gewijzigd door anonymous op 19 november 2021, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb een simulatie gemaakt met koppel dat 35000 euro verdiend in 1250 en 2250 met 0 bedrijfsvoorheffing en jaarlijks 6000 euro betaald aan onderhoudsplicht voor beide ouders die in rusthuis verblijven .
Ouders hebben jaarlijks 18000 euro pensioen en ontvangen onderhoudsbijdrage van 6000 euro
Ouders betalen 0 euro belastingen in berekening en koppel dat 6000 euro betaald heeft een mooi belastingvoordeel van +- 1600 euro , (van +- 2500 euro naar +- 900 nog te betalen ) wat ze kunnen uitgeven aan 4 weekendjes weg
Elk jaar krijgt koppel een nieuwjaar van 6000 euro via ....
Waar is fraude?
Is een hiaat in belastingaangifte, maar dit kan wettelijk geregeld worden.
Allee vuurtje is aan ,wie gaat als eerste olie op gieten

Ouders hebben jaarlijks 18000 euro pensioen en ontvangen onderhoudsbijdrage van 6000 euro
Ouders betalen 0 euro belastingen in berekening en koppel dat 6000 euro betaald heeft een mooi belastingvoordeel van +- 1600 euro , (van +- 2500 euro naar +- 900 nog te betalen ) wat ze kunnen uitgeven aan 4 weekendjes weg

Elk jaar krijgt koppel een nieuwjaar van 6000 euro via ....

Waar is fraude?
Is een hiaat in belastingaangifte, maar dit kan wettelijk geregeld worden.
Allee vuurtje is aan ,wie gaat als eerste olie op gieten

Al eens gehoord van het inkomensonderzoek dat het OCMW sowieso doet en waar U zich blijkbaar onttrekt door te liegen over de bestaansmiddelen (o.a. spaargelden e.a.) van de ouders. Want daaruit zou dan moeten blijken dat het ten opzichte van ouders niet noodzakelijk is om tot onderhoudsplicht over te gaan. Dat dan toch doen is bijgevolg belastingontwijking.
Door te liegen hierover verzeilt U dus in de illegaliteit.
Door te liegen hierover verzeilt U dus in de illegaliteit.
U mag zichzelf niet verarmen,maar hoeveel banken en holdings hebben dat voor die mensen zelf gedaan!!!
U mag alles verkopen en als daar 10 jaar tussen is ,is er geen vuiltje aan de lucht betreft voorwaarden.
Wees zeker overheid komt tegen mij altijd een stap tekort.
U mag alles verkopen en als daar 10 jaar tussen is ,is er geen vuiltje aan de lucht betreft voorwaarden.
Wees zeker overheid komt tegen mij altijd een stap tekort.
odbc schreef: ↑18 november 2021, 09:50odbc schreef: ↑19 november 2021, 13:21 @ BP nummerke zoveel
Iemand die zijn huis verkoopt en de dit belegt in een fonds, en stapt naar een rusthuis van 2100 euro maand maar krijgt van staat een fut pensioen van 1500 euro, waar zit daar de rechtvaardigheid beste?
Dan mag ik toch onderhoudgeld betalen van 600 euro. Er voor de rest heeft daar overheid en niemand geen zaken over.
Ik berg dit in als aftrekpost en mijn moeder als inkomsten. Tot daar alles volgens boekje.
Haar geld dat weg staat heeft totaal geen invloed om het mogen betalen van onderhoudgeld, het mag volgens belastings systeem.
De rijkste van de wereld mogen van u dit wel.
Ik raad iedereen aan die dit kan, waarom elk jaar 5000 euro belastingen betalen als het legaal veel minder kan.
Beste aftrek post ooit. En is zeker niet illegaal.
De beste aftrekpost is onderhouds geld betalen voor ouders.
Stort dit via bankregeling elke maand VB. 500 euro
Word wel voor hen inkomsten.
U hebt zo'n lieve ouders dat die u elke maand 500 euro cash geven.
Dan kan u 6000 euro per jaar inbrengen als onderhoudskosten.
Is dit fraude? Neen, ouders mogen toch geld geven aan kinderen.
Is op de grens, maar is legaal.
De meerkost die ouders mogelijk zouden betalen legt u wel zelf bij.
In kering is dit minstens 20 % voordeel voor u.
Toch een goede "accountant"
Met datamining kan de fiscus wel nagaan of de betrokkenen hier correct bezig zijn. Sinds enige tijd dient toch op de aangifte aangeduid worden of er effectenrekeningen zijn(fondsen worden daar toch bijgehouden) en dus makkelijk te onderzoeken bij vermoeden of er een gefingeerde onderhoudsplicht is
https://www.mijntipsenadvies.be/2010-05 ... R_EU201005
Laatst gewijzigd door anonymous op 20 november 2021, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Enkel bij domme mensen.
Na 10 jaar is het verjaard bij OCMW.
En Geld dat voor die datum, is uitgedeeld ook.
Daar is al belastingen op betaald destijds bij belastingaangifte.
Als ouders veel geld hebben uitgedeeld, mogen kinderen toch bijleggen als nu te kort hebben voor hun oude dag.
Daar is niks mee en het belastingsvoordeel is toch mooi meegenomen
Na 10 jaar is het verjaard bij OCMW.
En Geld dat voor die datum, is uitgedeeld ook.
Daar is al belastingen op betaald destijds bij belastingaangifte.
Als ouders veel geld hebben uitgedeeld, mogen kinderen toch bijleggen als nu te kort hebben voor hun oude dag.
Daar is niks mee en het belastingsvoordeel is toch mooi meegenomen

De discussie gaat over wat u op 18 november als stelling poneerde, zet een schema op waarbij je elke maand 500 euro overschrijft en dat je cash terugbetaald wordt door u moeder en dus een gefingeerde onderhoudsplicht is en doe daarbij een zoals jij zegt een bonus van minstens 20%
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://financien.belgium.be/nl/particu ... betaald#q4
U moet het onderhoudsgeld betalen in uitvoering van een onderhoudsverplichting op grond van het Burgerlijk of het Gerechtelijk Wetboek of van een gelijkaardige wettelijke verplichting in een buitenlandse wet.
Er moet dus sprake zijn van een verplichting en een behoeftigheid.Voor uw minderjarige kinderen of studerende meerderjarige kinderen hebt u altijd een onderhoudsplicht. Voor andere personen hebt u alleen een onderhoudsplicht als ze zich in een staat van ‘behoeftigheid’ bevinden.
"U hebt zo'n lieve ouders dat die u elke maand 500 euro cash geven." komt dus niet in aanmerking.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 november 2021, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed hé, dat je daar zelf niet bent opgekomen.
Elk jaar 6000 euro veilig beleggen aan +-25%
Ge moet er maar opkomen.
En dat is dus fraude, die jij dus hier aanraadt.
Lees best al de Posts hiervoor, gezien obdc er steeds een draai aan probeert te geven door er andere situaties bij te sleuren
Lees best al de Posts hiervoor, gezien obdc er steeds een draai aan probeert te geven door er andere situaties bij te sleuren
Laatst gewijzigd door anonymous op 20 november 2021, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Jongens, dit is al nagevraagd bij OCMW.
Is er geld te kort en ouders hebben dit uitgedeeld binnen 10 jaar moeten kinderen bijleggen, buiten 10 jaar legt OCMW bij, is er sprake van verarming ten voordele van kinderen betalen kinderen onderhoudsbijdrage.
Teksten op internet is voor de fun om te zwaaien hier lees dit maar eens!
Is er geld te kort en ouders hebben dit uitgedeeld binnen 10 jaar moeten kinderen bijleggen, buiten 10 jaar legt OCMW bij, is er sprake van verarming ten voordele van kinderen betalen kinderen onderhoudsbijdrage.
Teksten op internet is voor de fun om te zwaaien hier lees dit maar eens!