Rechtsbijstands verzekering, prijs fors omhoog
Rechtsbijstands verzekering, prijs fors omhoog
Vandaag mijn nieuwe premie voor mijn Belfius Home&Family verzekering gekregen. Verleden jaar was dat 877.86€, vandaag 1019.70€. Grootste stijging zit hem in de Rechtsbijstand Family, van 74.29€ naar 194.64€.
Komt dit bedrag nu in aanmerking om op uw belastingaangifte af te trekken?
Ik vraag me nu ook af of de brandverzekering nog marktconform is. Iemand enig idee?
Kapitaal Gebouw : 302.379€
Kapitaal inhoud:90.713€ (inclusief diefstal)
Ik vraag me nu ook af of de brandverzekering nog marktconform is. Iemand enig idee?
Re: Rechtsbijstands verzekering, prijs fors omhoog
Mijn ervaring is dat wanneer je een dergelijke uitgebreide/dure rechtsbijstandverzekering bezit, het mijns inziens best is om te verhuizen naar ARAG of EUROMEX. Deze zijn écht onafhankelijk. DAS raad ik af : zie mijn eerder post hieromtrent.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kijk eens na of je überhaupt 90.000 euro inhoud hebt. Vaak is het verzekerd kapitaal voor inhoud immers overschat en heb je met een lager bedrag meer dan voldoende. Diefstal is trouwens een dure post op je brandverzekering en hoe hoger je inhoud hoe meer je voor de dekking diefstal betaalt.eddyl schreef: ↑17 februari 2020, 13:17 Vandaag mijn nieuwe premie voor mijn Belfius Home&Family verzekering gekregen. Verleden jaar was dat 877.86€, vandaag 1019.70€. Grootste stijging zit hem in de Rechtsbijstand Family, van 74.29€ naar 194.64€.
Als je premie zoveel gestegen is dan hebben ze volgens mij jouw rechtsbijstand Family aangepast naar een "family comfort" of "family prestige". Heb je hier zelf naar gevraagd? Indien je een rechtsbijstand family prestige hebt dan is de premie wel aftrekbaar.
Ik heb zelf niets aangepast. Er staat tevens gewoon Rechtsbijstand Familie op mijn briefwisseling. Dus ik veronderstel dat deze niet fiscaal aftrekbaar is.
Ik zal het bedrag van de diefstalverzekering eens kritisch onder ogen nemen.
Ik zal het bedrag van de diefstalverzekering eens kritisch onder ogen nemen.
-
anonymous
Euromex is ondertussen ook vreselijk duur geworden. Het het jaren gehad met elk jaar een fikse premieverhoging. Ik heb er nu de brui aan gegeven en ben overgestapt naar Arces
Het probleem is dat rechtsbijstandsverzekeraars volgens de wet verplicht zijn om te procederen indien een verzekerde een positief advies heeft van een advocaat. Sommige advocaten geven dus voor elke zaak een positief advies ook al weten ze bij voorbaat dat ze geen schijn van kans hebben. De verzekeraar moet hun ereloon wettelijk gezien toch betalen, ongeacht de onzin die ze uitkramen. Dergelijke praktijken zorgen ervoor dat de premies sterk omhoog geduwd worden.
Dat is wel heeel duureddyl schreef: ↑17 februari 2020, 13:17 Vandaag mijn nieuwe premie voor mijn Belfius Home&Family verzekering gekregen. Verleden jaar was dat 877.86€, vandaag 1019.70€. Grootste stijging zit hem in de Rechtsbijstand Family, van 74.29€ naar 194.64€.
@nuyttie Kan je iets meer uitleg geven, een vergelijking of iets dergelijk?
brandverzekering met die kapitalen en diefstal (open bebouwing op meer dan 20m) : 605 euro
Dus zonder familiale
(postcode waregem)
Dus zonder familiale
(postcode waregem)
@nuyttie bij mij is dat 768.2€ inclusief Home Assistance (8.65€) en Rechtsbijstand home (22.63€). Ik vraag mij ook af in hoeverre die Rechtsbijstand Home geen dubbel gebruik is met Rechtsbijstand Family.
Bij welke maatschappij ben jij verzekerd?
Bij welke maatschappij ben jij verzekerd?
nuyttie werkt bij een verzekeringsmakelaar. 
Ikzelf heb geen diefstalverzekering
De premie die ik opgaf is bij de maatschappij pnp gewoon omdat ze het gemakkelijkste en snelste offerteprogramma hebben. Het is maar een indicatie, postcode kan in een brandverzekering ook een effect hebben op de prijs.
Rechtsbijstand home zal eerder voor een tegenexpert zijn in de brandverzekering, denk ik. Rechtsbijstand Family over het privéleven. Misschien zit daar inderdaad wel een overlapping in, ik zou dat moeten checken in hun algemene voorwaarden.
De rechtsbijstand home zal alleszins niet tussenkomen als een wagen u aanrijdt op het zebrapad.
De premie die ik opgaf is bij de maatschappij pnp gewoon omdat ze het gemakkelijkste en snelste offerteprogramma hebben. Het is maar een indicatie, postcode kan in een brandverzekering ook een effect hebben op de prijs.
Rechtsbijstand home zal eerder voor een tegenexpert zijn in de brandverzekering, denk ik. Rechtsbijstand Family over het privéleven. Misschien zit daar inderdaad wel een overlapping in, ik zou dat moeten checken in hun algemene voorwaarden.
De rechtsbijstand home zal alleszins niet tussenkomen als een wagen u aanrijdt op het zebrapad.
Zijn die bedragen echt realistisch?
Wij kregen een offerte bij DVV, huis verzekerd in volledige heropbouw via plaatsenstelsel, inhoud tot 53.000 euro + alle voertuigen voor €360. Diefstal erbij op die 53.000 euro is plus 83 euro premie.
Ons huis kostte 1 maand geleden €315.000 en is op 563 vierkante meter grond, halfopen bebouwing.
Ik heb de polis doorlezen, dit is met rechtsbijstand en zo goed als alles die andere maatschappijen ook aanbieden. Waarom is dit zo goedkoop bij mij/duur bij jullie?
Wij kregen een offerte bij DVV, huis verzekerd in volledige heropbouw via plaatsenstelsel, inhoud tot 53.000 euro + alle voertuigen voor €360. Diefstal erbij op die 53.000 euro is plus 83 euro premie.
Ons huis kostte 1 maand geleden €315.000 en is op 563 vierkante meter grond, halfopen bebouwing.
Ik heb de polis doorlezen, dit is met rechtsbijstand en zo goed als alles die andere maatschappijen ook aanbieden. Waarom is dit zo goedkoop bij mij/duur bij jullie?
Omdat uw huis kleiner is
In die 315000 euro zit ook de prijs van de grond. Trek van die prijs 563 vierkante meter van af ...
Een woning met herbouwwaarde 302.000 euro zal al een kleine villa zijn of een ruime HOB.
Daarenboven kan het zijn dat het plaatsenstelsel voordelig uitkomt (weinig maar grote kamers bvb)
In die 315000 euro zit ook de prijs van de grond. Trek van die prijs 563 vierkante meter van af ...
Een woning met herbouwwaarde 302.000 euro zal al een kleine villa zijn of een ruime HOB.
Daarenboven kan het zijn dat het plaatsenstelsel voordelig uitkomt (weinig maar grote kamers bvb)