recordbank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
freddyfish
recordbank
nu de intrest van argenta wat magertjes is dacht ik over te stappen naar een recordbank max rekening. 2,4%+0.6% lijkt erg 'mooi' (vandaag toch) maar wat denken jullie hiervan? De actie loopt tot 30 september, maar wat gebeurt er daarna? Kan je de rekening voordien hebt aangevraagt nog onder dezelfde voorwaarden blijven voortstorten? Annuleren ze de rekening als de voorwaarden die gegeven zijn niet meer overeenkomen met de huidige intrestvoeten? En wordt dit dan automatisch omgezet naar een gewoon spaarboekje met lage intrest?
Heeft er iemand ervaring met deze MAX rekening, of aanverwante rekeningen en met recordbank in het algemeen?
Heeft er iemand ervaring met deze MAX rekening, of aanverwante rekeningen en met recordbank in het algemeen?
Re: recordbank
ik heb zo'n max spaarrekening. Voorwaarde voor de 2,4 + 0,6 is dat dit een nieuwe storting is. Gelukkig heb ik een kantoorhouder die weet dat ik een shopper ben.
Hij heeft me gegarandeerd dat zelfs mijn bestaande sommen van die hoge rentevoeten kunnen genieten (hij doet dat op zijn eigen promotiebudget vermoed ik).
Dus onderhandelen helpt bij recordbank
de basisrente is niet gegarandeerd dus die kan altijd naar omlaag
annuleren zullen ze wel niet doen
record heeft wel al de gewoonte ondertussen om regelmatig nieuwe spaarrekeningen uit te brengen. Tegelijk wordt dan de oude spaarrekeningen in rente verminderd. Dat was reeds zo met de topspaarrekeningen. Dus altijd in de gaten houden.
Heb ook een gratis visakaart van record en zichtrekening. Opletten bij de zichtrekening: geld afhalen bij niet ing of record kost 70 cent, wat duur is. In eigen geldautomaat is gratis.
Over het algemeen ben ik tevreden van recordbank.
Hij heeft me gegarandeerd dat zelfs mijn bestaande sommen van die hoge rentevoeten kunnen genieten (hij doet dat op zijn eigen promotiebudget vermoed ik).
Dus onderhandelen helpt bij recordbank
de basisrente is niet gegarandeerd dus die kan altijd naar omlaag
annuleren zullen ze wel niet doen
record heeft wel al de gewoonte ondertussen om regelmatig nieuwe spaarrekeningen uit te brengen. Tegelijk wordt dan de oude spaarrekeningen in rente verminderd. Dat was reeds zo met de topspaarrekeningen. Dus altijd in de gaten houden.
Heb ook een gratis visakaart van record en zichtrekening. Opletten bij de zichtrekening: geld afhalen bij niet ing of record kost 70 cent, wat duur is. In eigen geldautomaat is gratis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook ik ben van Argenta overgestapt naar Recordbank. Gelukkig deed ik dat al eind april waardoor ik al enkele maanden geniet van de 2,4%+0,6% dus veel beter dan Argenta met hun 1%+1%
En als recordbank morgen verlaagt, vertrekken we toch gewoon op een ander... het zijn de banken die het ons geleerd hebben om te gaan shoppen mee hun tarieven die om de haverklap veranderen.
Gewoon doen...!
En als recordbank morgen verlaagt, vertrekken we toch gewoon op een ander... het zijn de banken die het ons geleerd hebben om te gaan shoppen mee hun tarieven die om de haverklap veranderen.
Gewoon doen...!
bwa, een tijdje geleden was ik ook van plan om naar record bank te gaan. Maar ik hou niet van die praktijken daar. Ze werken altijd met acties, dus tijdelijk voordelige intresten. Als die actie voorbij is val je op een lagere intrest en komt er kort nadien wel een of andere nieuwe actie (op een andere rekening). Echter moet je voor elke actie vers geld aanbrengen. Ik had al een afsrpaak om een rekening te gaan openen, maar toen ik dit te weten kwam ben ik er toch maar weggebleven.
De online spaarrek van argenta bracht die periode 2% + 0.50% op hoor. Maar deze is nu recent gezakt, zou moeten opzoeken naar hoeveel.SvenV schreef: Ook ik ben van Argenta overgestapt naar Recordbank. Gelukkig deed ik dat al eind april waardoor ik al enkele maanden geniet van de 2,4%+0,6% dus veel beter dan Argenta met hun 1%+1%
Gewoon doen...!
En dat shoppen was vroeger goed mogelijk toen er bij bepaalde banken een heel mooie basisrente was en nauwelijks aangroei. Maar tegenwoordig ga ik toch niet meer voor een paar maand een wat betere intrest bij een andere bank gaan veranderen. Uiteindelijk hou je toch maar even veel over met het verliezen van de getrouwheidspremie iedere keer. Maar da's mijn mening maar.
Recordbank (BKCP ook) werkt met een netwerk van "kleine zelfstandigen".
Afhankelijk van welke agentschap je kiest kan de "service" verschillend zijn.
De voorwaarden van het spaarrekening zijn trouwens NIET gegarandeerd tot 30/09.
en de "fles wijn" actie (bij een storting van min. 4.000 EUR voor 30/09) is "zolang de voorraad strekt"
"Record Bank behoudt zich het recht voor om de voorwaarden te wijzigen en/of de wijnspaaractie vervroegd af te sluiten."
Bij een spaarrekening geld nu eenmaal dat de basisrente kan veranderen op elk moment. (de getrouwheidspremie wordt wel vastgelegd op moment van storting voor 12 maanden).
Als je zeker wilt zijn van je rente hebben ze voor het ogenblik bij dezelfde Record een Sterbon op 3J à 3.50% bruto een klein 3% NET (er is ook een op 5J à 4% bruto).
Afhankelijk van welke agentschap je kiest kan de "service" verschillend zijn.
De voorwaarden van het spaarrekening zijn trouwens NIET gegarandeerd tot 30/09.
en de "fles wijn" actie (bij een storting van min. 4.000 EUR voor 30/09) is "zolang de voorraad strekt"
"Record Bank behoudt zich het recht voor om de voorwaarden te wijzigen en/of de wijnspaaractie vervroegd af te sluiten."
Bij een spaarrekening geld nu eenmaal dat de basisrente kan veranderen op elk moment. (de getrouwheidspremie wordt wel vastgelegd op moment van storting voor 12 maanden).
Als je zeker wilt zijn van je rente hebben ze voor het ogenblik bij dezelfde Record een Sterbon op 3J à 3.50% bruto een klein 3% NET (er is ook een op 5J à 4% bruto).
Laatst gewijzigd door ted op 28 augustus 2009, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Maken ze een verschil tussen "selfbank" en "Bancontact/mister cash" automatengerd schreef:
Zijn er (porto)kosten voor de uittreksels?
bij mij heeft de kantoordirecteur geregeld dat ik ook met mijn niet-vers geld toch kon deelnemen aan de actieNightwolf schreef: Echter moet je voor elke actie vers geld aanbrengen. Ik had al een afsrpaak om een rekening te gaan openen, maar toen ik dit te weten kwam ben ik er toch maar weggebleven.
Dit gaat toch maar 1 of 2 keer lukken. Ze moeten zowiezo al toestemming aan de hoofdzetel vragen en als ze door hebben dat je binnen een jaar als de actie gedaan is terug bij hen op de vloer staat voor de nieuwe voorwaarden laten ze je toch vallen. Ik heb het zelf in de familie meegemaakt en het ging hier toch om behoorlijke bedragen die daar op een spaarrekening geparkeerd stonden.
zou kunnen, is inderdaad nog maar de eerste keer dat dit gebeurtpeter schreef: Dit gaat toch maar 1 of 2 keer lukken.
nu goed, zodra hij dit niet meer wil doen ben ik weg
-
freddyfish
tis gedaan met 2.4%... ik had net de rekening geopend, maar nog nix gestort... zal zo blijven denk ik