Regering stopt gesjoemel met spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Regering stopt gesjoemel met spaarboekjes
De beste manier om rijk te blijven is zoveel mogelijk zwijgen over je rijkdom.patrick1 schreef:stier
Ik schrijf 80 % van het spaargeld op spaarboekjes komt uit Vlaanderen, maar, ik had moeten schrijven "ruim" 80 %.
Di Rupo zijn Waalse en Brusselse kiezers hebben toch geen geld, dus, wie gaat weer dokken, de spaarzame, hardwerkende Vlaming, die weer, voor de zoveelste maal maal mag afdokken, hoe harder je werkt, en spaart, hoe meer je gepluimd word.
De rekening volgt in 2014, bij de volgende verkiezingen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
En een zuinige vrouw te zoeken.
Heb al veel mannen geweten wiens spaargeld smolt als sneeuw voor de zon als ze een vrouw leerden kennen.
Heb al veel mannen geweten wiens spaargeld smolt als sneeuw voor de zon als ze een vrouw leerden kennen.
Frisse Freddy schreef:En een zuinige vrouw te zoeken.
Je weet waar een man 'zijn verstand begint, en waar het eindigt'.
Dat je geen rijke moeder hebt, kun je niets aan doen, dat je geen rijke schoonmoeder hebt, ligt aan jezelf.
Aanvulling.Dat je geen rijke moeder hebt, kun je niets aan doen, dat je geen rijke schoonmoeder hebt, ligt aan jezelf.
Het is niet omdat ge een rijke schoonmoeder hebt, dat ge zelf ook rijk zijt.
Reeds dikwijls gezegd tegen mijn jongste zoon.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Ze moet nie alleen rijk zijn, ze moet vooral ook stokoud zijn
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Verschuiving van belasting op arbeid naar vermogen? In ons land worden er geen lasten verschoven, er komen alleen lasten bij.
Je denkt toch niet dat je plots meer nettoloon zal overhouden als men de spaarboekjes gaat belasten?
Voor de rest akkoord.
Je denkt toch niet dat je plots meer nettoloon zal overhouden als men de spaarboekjes gaat belasten?
Voor de rest akkoord.
Heel juist ! In het beste geval lagere loonkosten voor de werkgever maar het nettoloon op het einde van de maand voor de werknemer zal wel het zelfde blijven. Dus 2x kassa voor de regering : eerste keer belasting op loon werknemer en nog een tweede keer extra meer belasting op het beetje dat hij nog kan sparen van zijn loon. Werknemers zijn natuurlijk weer de dupe door Dipipo !Frisse Freddy schreef:Verschuiving van belasting op arbeid naar vermogen? In ons land worden er geen lasten verschoven, er komen alleen lasten bij.
Voor de rest akkoord.
Ik denk dat Prof Degrauwe beweerde dat spaargeld, uit arbeid is ontstaan. Het is datgene wat je van je loon kon overhouden na aftrek van de consumptie- en woonkosten.
Dus na het belasten van de arbeid, zullen ze nog eens de opgespaarde looninkomsten belasten.
Ik zie soms mensen de revue passeren die een groot onroerend patrimonium hebben opgebouwd. Zeker ook in Wallonië, want dit is bijna 2 derden van de oppervlakte van België.
Soms als je de hectaren aan bouwgrond, weiden, bossen, huizen optelt, kom je bijna aan een klein dorpje. De kadastrale inkomens op bossen en landbouwgronden zijn belachelijk laag. Als ze 1 mooie eikeboom per jaar kappen en verkopen, dan hebben ze de taksen voor meerdere hectaren al betaald. Met het opkuisen van een klein bosje, kunnen ze al gratis hun woningen verwarmen. Voor een hard werkende kleine boer kan ik dat nog begrijpen, gezien zijn gering inkomen. Maar als die gronden in bezit zijn van een grootgrondbezitter ...dan heb ik toch wel vragen over ons belastingsysteem. Durven de Waalse partijen hier niks aan veranderen omdat dan zij dan het meest zouden betalen ?
Als iemand een appartementsblok van 60 appartementen met 60 garages verhuurt, wordt hij niet op de ontvangen huurgelden belast, enkel op het KI. Als ie dan nog eens in Monaco gaat wonen op zijn luxejacht, dan komen die KI's niet eens in zijn belastingbrief. Al dat ontvangen huurgeld is dan onbelast, want de onroerende voorheffing bevrijdt hem daarvan.
En jullie maar discussiëren over het punt of het belasten van het (Vlaamse) spaargeld vanaf 1870 euro intresten te verantwoorden is. Voor een zelfstandige gepensioneerde met zijn kleine pensioentje, is dat spaarpotje soms broodnodig .
Dus na het belasten van de arbeid, zullen ze nog eens de opgespaarde looninkomsten belasten.
Ik zie soms mensen de revue passeren die een groot onroerend patrimonium hebben opgebouwd. Zeker ook in Wallonië, want dit is bijna 2 derden van de oppervlakte van België.
Soms als je de hectaren aan bouwgrond, weiden, bossen, huizen optelt, kom je bijna aan een klein dorpje. De kadastrale inkomens op bossen en landbouwgronden zijn belachelijk laag. Als ze 1 mooie eikeboom per jaar kappen en verkopen, dan hebben ze de taksen voor meerdere hectaren al betaald. Met het opkuisen van een klein bosje, kunnen ze al gratis hun woningen verwarmen. Voor een hard werkende kleine boer kan ik dat nog begrijpen, gezien zijn gering inkomen. Maar als die gronden in bezit zijn van een grootgrondbezitter ...dan heb ik toch wel vragen over ons belastingsysteem. Durven de Waalse partijen hier niks aan veranderen omdat dan zij dan het meest zouden betalen ?
Als iemand een appartementsblok van 60 appartementen met 60 garages verhuurt, wordt hij niet op de ontvangen huurgelden belast, enkel op het KI. Als ie dan nog eens in Monaco gaat wonen op zijn luxejacht, dan komen die KI's niet eens in zijn belastingbrief. Al dat ontvangen huurgeld is dan onbelast, want de onroerende voorheffing bevrijdt hem daarvan.
En jullie maar discussiëren over het punt of het belasten van het (Vlaamse) spaargeld vanaf 1870 euro intresten te verantwoorden is. Voor een zelfstandige gepensioneerde met zijn kleine pensioentje, is dat spaarpotje soms broodnodig .
Laatst gewijzigd door criticus op 12 november 2012, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Goud nog het enige waar de fiscus geen zicht op heeft. Krugerrandje op tijd en stond kopen dus. Kan natuurlijk ook in waarde dalen.criticus schreef: Ik zie soms geld- en goudtransferten.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Bankenlobby of burgerplatform of vakbonden of vertegenwoordigers van andere belangengroepen, allemaal zullen ze nu wel druk aan het lobbyen zijn om zo weinig mogelijk schade te lijden bij de begrotingsopmaak. En de regering, als ze alle denkpistes één voor één ziet wegvallen en die toch de centen moet vinden zal dan tenslotte maar weer de brave burger en zijn spaarcenten gaan aanspreken. Zo hebben we het nog al gezien.