Reizen
Reizen
Wij kijken rond om eventueel een reis te boeken in het najaar. Voorlopig zijn de vliegtickets van Brussels Airlines goedkoop, zouden jullie het risico nemen om via hen een vlucht te boeken? Of is het risico (te) groot dat dit bedrijf failliet gaat en dat we onze centjes/tickets kunnen kwijt spelen?
Re: Reizen
Wat betreft faillissement:
Je bent in principe beschermd dacht ik door het reis garantie fonds https://www.gfg.be/
Hoe snel je je geld zal terugzien is nog maar de vraag.
Wat ik mij vooral de vraag stel is of je vlucht zal doorgaan
Het is een beetje bang afwachten of we met zen allen mogen reizen tegen dan.
Maar de wereld is aan de durvers natuurlijk. In het beste geval gaat alles gewoon door en heb je een goedkope reis kunnen boeken. In het slechtste geval krijg je een voucher om te gebruiken volgend jaar.
Je bent in principe beschermd dacht ik door het reis garantie fonds https://www.gfg.be/
Hoe snel je je geld zal terugzien is nog maar de vraag.
Wat ik mij vooral de vraag stel is of je vlucht zal doorgaan

Maar de wereld is aan de durvers natuurlijk. In het beste geval gaat alles gewoon door en heb je een goedkope reis kunnen boeken. In het slechtste geval krijg je een voucher om te gebruiken volgend jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat de economische belangen mogelijks gaan primeren, bepaalde regio's / landen zijn quasi 100% afhankelijk van toerisme, deze situatie maanden aanhouden .... geen idee wat dat zou impliceren eigenlijk.
Garantiefonds komt enkel tussen indien uw reis als een pakketreis is geboekt via een touroperator.. Rechtstreeks boeken op Brussels airlines valt niet onder de dekking van het garantiefonds
bertVW schreef: ↑18 mei 2020, 15:35 Wij kijken rond om eventueel een reis te boeken in het najaar. Voorlopig zijn de vliegtickets van Brussels Airlines goedkoop, zouden jullie het risico nemen om via hen een vlucht te boeken? Of is het risico (te) groot dat dit bedrijf failliet gaat en dat we onze centjes/tickets kunnen kwijt spelen?

ben wel benieuwd, wordt het na de crisis business-as-usual, of zal er iets veranderen?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Blijft de vraag wat het genieten hiervan zal zijn.
Vooraf bang afwachten of het zal doorgaan.
Gedurende de reis maatregelen;
Ter plaatse gemoeds rust ?
En dan nog het milieu.
Je kan bv ook goed genieten op de BV de Veluwe in met een arrangement dat je zelfs nog de dag van aankomst kan afzeggen.
Gedurende de reis maatregelen;
Ter plaatse gemoeds rust ?
En dan nog het milieu.
Je kan bv ook goed genieten op de BV de Veluwe in met een arrangement dat je zelfs nog de dag van aankomst kan afzeggen.
Inderdaad.JulusCesar schreef: ↑18 mei 2020, 17:26 Blijft de vraag wat het genieten hiervan zal zijn.
- Zul je België mogen verlaten?
- Zul je dat ander land binnen mogen?
- Zul je dat ander land mogen verlaten?
- Zul je België terug binnen mogen?
- Hoe lang ga je in quarantaine moeten, ginder of bij terugkomst hier?
- Zal er dan niet een tweede golf zijn met nog strengere maatregelen?
Eigenlijk is er hier een vrij eenvoudige oplossing voor. Vooraf verplicht te laten testen en met dit "corona-vrij attest" mag je dan reizen. Na de reis 14 dagen vrijwillige quarantaine. En wie kan reizen mag uiteraard zijn eigen test betalen.
Om binnen Europa te reizen zal je wel terug thuis geraken, voor verweg-vliegbestemmingen zou ik nu het risico niet nemen. Als je in Kenia of Ecuador komt vast te zitten ...
Om binnen Europa te reizen zal je wel terug thuis geraken, voor verweg-vliegbestemmingen zou ik nu het risico niet nemen. Als je in Kenia of Ecuador komt vast te zitten ...
Komt er een tweede Coronagolf? Een ezel. .
Te voet de grens over en daar op een vliegtuig stappen , denk heden de enige oplossing.bertVW schreef: ↑18 mei 2020, 15:35 Wij kijken rond om eventueel een reis te boeken in het najaar. Voorlopig zijn de vliegtickets van Brussels Airlines goedkoop, zouden jullie het risico nemen om via hen een vlucht te boeken? Of is het risico (te) groot dat dit bedrijf failliet gaat en dat we onze centjes/tickets kunnen kwijt spelen?
Estate Guru believer.
Beelden vandaag op het journaal van 19h30 uit Italië. De terrasjes zijn weer open en ze zaten daar genoeglijk te aperitieven.
Hier ? Zelfs de datum is nog niet bekend !
Dus inderdaad... in het ontvangstland ben je waarschijnlijk welkom. Lufthansa zal Brussels Airlines niet direct de nek omdraaien
Maar België kan wél gewoon je vakantie om zeep helpen.
Hier ? Zelfs de datum is nog niet bekend !
Dus inderdaad... in het ontvangstland ben je waarschijnlijk welkom. Lufthansa zal Brussels Airlines niet direct de nek omdraaien
Maar België kan wél gewoon je vakantie om zeep helpen.
Het leven is aan de durvers!
Madame Zelda, vertel ons... mogen wij al een reis boeken?

Madame Zelda, vertel ons... mogen wij al een reis boeken?

Ik citeer Jan Jambon. ... Dat gaat gij niet bepalen

Gaat iedereen nog zo ver op reis? Kans is niet onbestaande dat prijzen vh vliegtuig de lucht ingaan

En dan gaat iedereen zijn gedrag misschin héél snel wijzigen
Je moet wel lezen wat ik schreef: "Hoe het er op een ander aan toe zal gaan weet ik niet", dus wat ieder ander gaat doen weet ik niet en heb ik ook geen zaken mee. Dat bepalen ze best voor zichzelf.
Net zoals Jan Jambon er geen zaken mee heeft wat ik doe en al heel zeker niet gaat bepalen wat ik voor en na corona doe.
Hij zou beter zelf zijn gedrag veranderen (ongezonde levenswijze, onafgebroken op en neer gerij, zich ongevraagd moeien met het leven van een ander...) maar spijtig genoeg ga ik dat dan weer niet kunnen bepalen. Voor mij mag hij het leven van zijn kiezers en vooral in en rond Brasschaat gaan bepalen. Ze hebben er immers zelf voor gekozen. Ik behoor daar niet toe.

Voor alle duidelijkheid: ook door de coronacrisis of welke crisis dan ook moet ik op een paar details na mijn gedrag niet wijzigen. Dat had ik al uit mezelf gedaan.

Ik functioneer nl. het best vanuit mijn eigen koten.

Onze terrassen zijn nooit gesloten geweest en de kelders steeds goed gevuld.

Aperitieven en digestieven zijn dus gewoon doorgegaan. Met ingrediënten die ik zelf bepaal en keur en niet een of andere onbestemde mix op een of ander verontreinigd strand vol dikke zwetende lijven.
Niet iedereen zijn levensstijl voldeed en voldoet aan de gemene deler.
Mijn reis ligt trouwens al vast en zal doorgaan zoals gepland.
Het was niet de eerste crisis en het zal niet de laatste zijn. En in het licht wat ons te wachten staat was dit eigenlijk een opgeblazen crisis van twee keer niks.
Gezien ik daar zo goed mogelijk op voorbereid ben zal ik dus bij een echte crisis wel degelijk zelf bepalen hoe en waar ik leef. Nl. bijna net hetzelfde zoals de afgelopen twee jaar.
Maar inderdaad diegenen die hun leven zoals voorheen gaan laten blijven bepalen door de marketeers en het economisch rad gaan nog voor verrassingen komen te staan. Ik hoop echt van niet. Ben ik daar verkeerd in, zoveel te beter voor ons allemaal en voor mezelf niets verloren. Maar ik vrees ervoor.
Kortom, hier business as usual.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 19 mei 2020, 09:05, 7 keer totaal gewijzigd.