Rekening leeggehaald voor overlijden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Rekening leeggehaald voor overlijden
Ik zou graag willen helpen om je wat meer inzicht te kunnen geven over deze situatie, maar dan in de 'juridische wereld' Ik heb een groep op facebook waar ik mensen help met juridische kwesties. Ik ben namelijk rechtenstudent aan de Erasmus Universiteit. Als je behoefte hebt aan iemand die je helpt met je probleem ben ik niet te beroerd om mn hulp aan te bieden. Zoek op facebook op de groep ' Juridisch Advies'. Ik ben gister pas begonnen met deze groep, en ben eens rond gaan kijken of ik mensen kon helpen. Anders mag u mij op dit forum berichten.
Bastiaan
Bastiaan
-
- Newbie
weer typisch nen ollander, direct proberen ergens munt uit te slaan
Juridisch advies op Facebook? In een groep die gisteren is aangemaakt?Bastiaan2001 schreef: ↑30 november 2020, 10:55 Ik zou graag willen helpen om je wat meer inzicht te kunnen geven over deze situatie, maar dan in de 'juridische wereld' Ik heb een groep op facebook waar ik mensen help met juridische kwesties. Ik ben namelijk rechtenstudent aan de Erasmus Universiteit. Als je behoefte hebt aan iemand die je helpt met je probleem ben ik niet te beroerd om mn hulp aan te bieden. Zoek op facebook op de groep ' Juridisch Advies'. Ik ben gister pas begonnen met deze groep, en ben eens rond gaan kijken of ik mensen kon helpen. Anders mag u mij op dit forum berichten.
Bastiaan
Door een persoon die vandaag een account gemaakt heeft op Spaargids om hiervoor reclame te maken.
Something smells phishy

Ik denk dat de originele poster de nodige stappen ondernomen heeft. Politie en gerecht zijn reeds betrokken, al wat hier verder nog gepost wordt zal weinig tot geen invloed hebben op het verloop van de zaak.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nee, slechts iemand die zijn kennis in de praktijk wil brengen. Ik kan er verder ook niks aan doen dat ik gister die groep heb aangemaakt en dat ik dit verhaal vandaag tegenkom. Ik heb voldoende kennis om de topicmaker te kunnen helpen, ik heb er verder ook geen profijt van ofzo dus ik weet niet hoe dit 'phishy' over kan komen. Ik snap ook niet zo goed dat je mijn bedoelingen denkt te weten, daar kan je immers geen oordeel over geven.
Groet
Groet
Laatst gewijzigd door Bastiaan2001 op 30 november 2020, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niks persoonlijks hoor maar in mijn ogen als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal ook.
PersoonA post groot persoonlijk probleem, plots duikt er een nieuwe facebook groep op aangemaakt door persoonB die onbaatzuchtig wil helpen. Zo ken ik op 2dehands ook wat nieuw aangemaakte profielen die me allemaal meer willen betalen voor mijn goederen dan de vraagprijs.
Als jij dan toevallig toch de ridder op het witte paard bent is dat geweldig maar ik geloof het niet.
Maar zoals gezegd niks persoonlijks tegen jou, als iemand hier met jou in zee wil gaan is dat zijn/haar beslissing, niet de mijne. Ik verkonding gewoon mijn mening, niks meer niks minder
PersoonA post groot persoonlijk probleem, plots duikt er een nieuwe facebook groep op aangemaakt door persoonB die onbaatzuchtig wil helpen. Zo ken ik op 2dehands ook wat nieuw aangemaakte profielen die me allemaal meer willen betalen voor mijn goederen dan de vraagprijs.
Als jij dan toevallig toch de ridder op het witte paard bent is dat geweldig maar ik geloof het niet.
Maar zoals gezegd niks persoonlijks tegen jou, als iemand hier met jou in zee wil gaan is dat zijn/haar beslissing, niet de mijne. Ik verkonding gewoon mijn mening, niks meer niks minder
Als de persoon geen volmacht had over de rekeningen en alles cash heeft weggehaald mag je op uw kop gaan staan niks kun je terug eisen , tenzij die persoon openlijk toegeeft dat ze fraude opzettelijk of onopzettelijk heeft gepleegd. De fiscus zal hun deel eisen van de wettelijke erfgenamen . Waarmee je nog dubbel bent gestraft
Het gerecht kan niks doen het is namelijk woord tegen woord en in Belgie ben je nog steeds onschuldig indien het tegendeel bewezen is . Geen enkele notaris of advocaat kan hier iets aan veranderen het is een handeling van de overleden persoon !
Leve Belgie
Het gerecht kan niks doen het is namelijk woord tegen woord en in Belgie ben je nog steeds onschuldig indien het tegendeel bewezen is . Geen enkele notaris of advocaat kan hier iets aan veranderen het is een handeling van de overleden persoon !
Leve Belgie
Dit is complete onzin. Er klopt niets van alles wat je zegt.lop schreef: ↑30 november 2020, 16:57 Als de persoon geen volmacht had over de rekeningen en alles cash heeft weggehaald mag je op uw kop gaan staan niks kun je terug eisen , tenzij die persoon openlijk toegeeft dat ze fraude opzettelijk of onopzettelijk heeft gepleegd. De fiscus zal hun deel eisen van de wettelijke erfgenamen . Waarmee je nog dubbel bent gestraft
Leve Belgie
Zelfs wie een volmacht heeft (ik neem aan dat je dit bedoelt) heeft niet het recht om rekeningen leeg te halen. Ben jij echt zo onwetend dat je dit gelooft?
Iemand met een volmacht mag zelfs geen beheersdaden stellen (bijvoorbeeld een obligatie die op vervaldag gekomen is, herbeleggen).
Zelfs iemand met een zorgvolmacht mag niet zomaar alles doen. Die persoon mag wel beheersdaden stellen, maar steeds met het belang van de volmachtgever voor ogen.
Waar heb jij je dwaze inzichten opgedaan? Jouw "Leve Belgie" laat alvast vermoeden dat je door jouw onwetendheid en naieviteit en jouw simpele inzichten een gemakkelijk slachtoffer bent van de propaganda-machine van NVA.
GEEN volmacht staat er !!!
Ben hier 100% zeker van geen bewijs is geen misdaad . Als je rekening cash afhaalt zijn er geen sporen en wordt dit gesteld als een daad die de rekeninghouder deed zodoende is er geen misdaad , Bij een vermoeden moet je bewijs kunnen leveren wat onmogelijk is als de persoon dit geld onder zijn matras steekt of gebruikt voor dagelijkse uitgaven . Welk bewijs kun je namelijk aanbrengen ?
Cash afhalen en er zijn geen sporen !!!????!!!????lop schreef: ↑30 november 2020, 17:34 Ben hier 100% zeker van geen bewijs is geen misdaad . Als je rekening cash afhaalt zijn er geen sporen en wordt dit gesteld als een daad die de rekeninghouder deed zodoende is er geen misdaad , Bij een vermoeden moet je bewijs kunnen leveren wat onmogelijk is als de persoon dit geld onder zijn matras steekt of gebruikt voor dagelijkse uitgaven . Welk bewijs kun je namelijk aanbrengen ?
Neen, tegen zulke dwaasheden helpt geen argument

Maar ik voeg dit toe voor degenen die wel een beetje kunnen nadenken:
Het is niet moeilijk om het gewone uitgavenpatroon te zien. Als er plots 1000 euro per week verdwijnt, kun je dat moeilijk dagelijkse uitgaven noemen.
En nu weer voor jou: ken je wel het verschil tussen een doos met hopen cash onder een bed, en een rekening bij de bank?
uit de OP:
Dus dit is niet cash!zijn er grote geldsommen verzet van zijn rekening naar die van zijn vriendin.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
welk bewijs zal jij leveren als bijvoorbeeld de buurvrouw elke week voor 1000€ cash afhaalt de voorbije 10 jaar terwijl ze geen volmacht had ? GEEN !!!
Het is genoeg mogelijk om te frauderen in erfeniskwesties als je het maar slim genoeg aanpakt .
Het is genoeg mogelijk om te frauderen in erfeniskwesties als je het maar slim genoeg aanpakt .
Als de vrouw de codes kende voor Internet Banking kan ze toch gewoon ongecontroleerd geld overschrijven naar haar rekening? Het valt toch onmogelijk te bewijzen dat zij dit deed en niet haar partner, de rekeninghouder zelf?