rendement roompot vakantiehuis
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: rendement roompot vakantiehuis
Bezin u voor u er mee start.
Kijk maar eens rond hoeveel er heden te koop staan (verkoop van eigenaar)
Neem contact me zo iemand (verkoop kantoor) en vraag 3 laatste jaar verslagen onkosten of syndic op.
Gaat u direct al inzage geven in het reilen en zeilen van iets bestaand.
Estate Guru believer.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Schieten doe ik niet. Zeker niet op gewaardeerde Spaargidsers, Nuyttie. Het verrast me wel dat je verwacht dat Spaargidsers in zo'n verhaal stappen. Jaren geleden genoeg over het onderwerp gepalaverd hier op SG, ik verwacht nog steeds niet dat Spaargidsers zich laten vangen aan zoiets - je bent zelf deel van het product. Zelf ken ik dus niemand die vakantiehuis "heeft" in zo'n park want Friends don't let friends buy vakantieparkchaletjes. Vakantiewoningen in eigen beheer is een totaal ander verhaal.
Wel een tijd geleden op dit verhaal gebotst:
https://www.thinkingbig.nl/investeren-i ... -verhuren/
NL dus o.a. de paragraaf over personenbelasting doet niet terzake maar zeker relevant om een algemeen idee te geven. Ook interessante commentaren op het artikel.
Wel een tijd geleden op dit verhaal gebotst:
https://www.thinkingbig.nl/investeren-i ... -verhuren/
NL dus o.a. de paragraaf over personenbelasting doet niet terzake maar zeker relevant om een algemeen idee te geven. Ook interessante commentaren op het artikel.
Ik weet dat er een paar jaar geleden hier op geschreven is. Ik dacht dat na die paar jaar er misschien toch een paar waren ingestapt, die nu konden zeggen hoe dit loopt...
Echte ervaringen met zo'n investeringen zijn er blijkbaar niet te vinden op internet.
Echte ervaringen met zo'n investeringen zijn er blijkbaar niet te vinden op internet.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, van vakantiehuizen en hotelkamers zijn er bijna geen ervaringen te vinden. Als er echt zo'n problemen mee zouden zijn, zou er toch zeker na een jaar corona wat boven water moeten gekomen zijn.
Het wordt alleen maar afgebroken door wie er niet in is ingestapt.
Waar vindt je die dan? Op Immoweb en Zimmo vind ik er toch maar weinig terug.
Winsten zijn hier altijd te lezen op forum.
Over miskleunen zwijgt men altijd in alle talen.
Moest het fantastisch zijn het zou er hier vol van staan.
En benieuwd of iemand toch met zijn vuile was naar buiten komt.
Zou toch moeten lukken dat geen enkele spaargidser een flat of vakantie huisje heeft gekocht.
Zelf een stacaravan aankoop 45000 € , 3000 € jaarlijkse kosten all in.
Estate Guru believer.
Loop gewoon de immo kantoren aan de kust eens af.Roger_de_klusman schreef: ↑8 juni 2021, 16:41 Inderdaad, van vakantiehuizen en hotelkamers zijn er bijna geen ervaringen te vinden. Als er echt zo'n problemen mee zouden zijn, zou er toch zeker na een jaar corona wat boven water moeten gekomen zijn.
Zal wel een reden zijn, weinig te vinden op het web.
Estate Guru believer.
Loop gewoon de immo kantoren aan de kust eens af.Roger_de_klusman schreef: ↑8 juni 2021, 16:41 Inderdaad, van vakantiehuizen en hotelkamers zijn er bijna geen ervaringen te vinden. Als er echt zo'n problemen mee zouden zijn, zou er toch zeker na een jaar corona wat boven water moeten gekomen zijn.
En liefst in een gemeente waar er massa's staan. (De Haan, Bredene, Blankenberge)
Zal wel een reden zijn, weinig te vinden op het web.
Diegenen die van bvb camping naar flat zijn gegaan , had ik het geweten....
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Of men verzwijgt zedig zijn mislukkingen.Roger_de_klusman schreef: ↑8 juni 2021, 16:41 Het wordt alleen maar afgebroken door wie er niet in is ingestapt.
Ik lees overwegend ook alleen maar succesverhalen over de beurs, bitcoins,.... enz.
Maar volgens de logica kan dat niet. Voor iedere winnaar zijn er verliezers.
Roofpot?
Vroeger verkochten onze Noorderburen Timesharing in het zuiden van Europa.
Nu verkopen ze Roompot huisjes, lijkt wat sjieker.
Nu in Bredene staan zo een Roompotjes, de franchise nemer of vroegere camping eigenaar kwam men niet binnen
voor een te betalen waarborg van 5000 € voor de aanwezige beton sokkel. (renteloos natuurlijk)
Ja die sokkel moest men eens uitbreken of meenemen.
Staan heden op zijn campings zo een minimum 2000 of meer stacaravans op beton sokkel dit maal 5000 € renteloos.
Zijn heden moraal, verdien meer aan chaletjes, dus hoepel maar op naar een andere plaats op onze camping.
En leest men daar iets over, heeft camping verblijfsparken in Bredene en Wenduine Blankenberge).
De kust maffia ten voeten uit.
Estate Guru believer.
Hier spreekt iemand met (nog steeds) ervaring.
Onze eigendom ligt in een vakantiepark (geen VME) op eigen volle grond, dus geen erfpacht o.a.
Wij hebben wel de eigendom uit ons privaat bezit moeten verkopen/verschuiven aan de vennootschap omdat de huurinkomsten als werkelijke inkomsten worden belast (door de belastingdienst op de vingers getikt door foute aangiftes), en dus niet het gekende KI wordt belast. Pas dus op als jij je eigendom uit handen geeft aan een verhuurbemiddelingsorganisatie.
De variabele rendementen (in de vennootschap) zijn goed, zelfs meer dan 6 procent bruto en de verhuur gebeurt degelijk.
Maar ik zou er nooit één bijkopen. Hoge rendementen = hoog risico, bv. Corona, verhuurbemiddelingsorganisatie onvoldoende, schade door kortverblijvers,... Net zoals bij aandelen spreiden in type vastgoed.
Indien iemand meer informatie wenst, kan dit steeds via PB.
Onze eigendom ligt in een vakantiepark (geen VME) op eigen volle grond, dus geen erfpacht o.a.
Wij hebben wel de eigendom uit ons privaat bezit moeten verkopen/verschuiven aan de vennootschap omdat de huurinkomsten als werkelijke inkomsten worden belast (door de belastingdienst op de vingers getikt door foute aangiftes), en dus niet het gekende KI wordt belast. Pas dus op als jij je eigendom uit handen geeft aan een verhuurbemiddelingsorganisatie.
De variabele rendementen (in de vennootschap) zijn goed, zelfs meer dan 6 procent bruto en de verhuur gebeurt degelijk.
Maar ik zou er nooit één bijkopen. Hoge rendementen = hoog risico, bv. Corona, verhuurbemiddelingsorganisatie onvoldoende, schade door kortverblijvers,... Net zoals bij aandelen spreiden in type vastgoed.
Indien iemand meer informatie wenst, kan dit steeds via PB.