rendementen op aandelen
TIP
rendementen op aandelen
Ik had een vraagje, helaas niet echt te vinden op internet.
De rendementen op aandelen kan dit veranderen per jaar?
In 2015 bv betere rendementen dan 2014..
Als ik zou antwoorden zou ik zeggen van wel maar ik ben een twijfelgeval vandaar toch mijn vraag
voor de zekerheid
Bedankt
De rendementen op aandelen kan dit veranderen per jaar?
In 2015 bv betere rendementen dan 2014..
Als ik zou antwoorden zou ik zeggen van wel maar ik ben een twijfelgeval vandaar toch mijn vraag

Bedankt
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: rendementen op aandelen
Natuurlijk kunnen rendementen van aandelen veranderen per jaar, anders zou het makkelijk zijn rijk te worden. Die 6% rendement per jaar die je vaak hoort is een gemiddelde over vele jaren. Als je nu instapt kan je rendement voor dit jaar ook -40% zijn, of even goed +20%. in 2015 kan je ook 0% hebben, of -15%, ......
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ruwweg gecorreleerd met de rendementen van de firma waarin je belegt.
Maar wijkt van dat gemiddelde af door de waan van de dag / bull of bear markt enz...
Bij sommige bedrijven is de perceptie van toekomstige mogelijkheden het grootste deel van de waardering. Erg moeilijk in te schatten. (zie bijvoorbeeld Twitter).
Maar wijkt van dat gemiddelde af door de waan van de dag / bull of bear markt enz...
Bij sommige bedrijven is de perceptie van toekomstige mogelijkheden het grootste deel van de waardering. Erg moeilijk in te schatten. (zie bijvoorbeeld Twitter).
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bedoel je rendement of dividend?phineke17 schreef: De rendementen op aandelen kan dit veranderen per jaar?
sintorama schreef:Bedoel je rendement of dividend?phineke17 schreef: De rendementen op aandelen kan dit veranderen per jaar?
Rendement ( aandelen )
Investor86 schreef:Natuurlijk kunnen rendementen van aandelen veranderen per jaar, anders zou het makkelijk zijn rijk te worden. Die 6% rendement per jaar die je vaak hoort is een gemiddelde over vele jaren. Als je nu instapt kan je rendement voor dit jaar ook -40% zijn, of even goed +20%. in 2015 kan je ook 0% hebben, of -15%, ......
oké dank je wel!
Een overzicht van hoe elke Europese aandelensector gepresteerd heeft jaar per paar sinds 1987 of 1992 (dividenden herbelegd):
beleggen-in-de-best-presterende-sectore ... 15690.html" onclick="window.open(this.href);return false;
beleggen-in-de-best-presterende-sectore ... 15690.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Voor de echte zaagtandbelegger: http://dshort.com/charts/SP-returns-rol ... -dividends" onclick="window.open(this.href);return false;
En de tanden over 5 jaar: http://dshort.com/charts/SP-returns-rol ... -dividends" onclick="window.open(this.href);return false;
De tandjes van 10 jaar zijn "mooier" dan die van 5 jaar...
En de tanden over 5 jaar: http://dshort.com/charts/SP-returns-rol ... -dividends" onclick="window.open(this.href);return false;
De tandjes van 10 jaar zijn "mooier" dan die van 5 jaar...

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Rendement op aandelen. We hebben de magere jaren en de vette jaren.
Het is mijn bedoeling om in de vette jaren in aandelen te zitten en in de magere jaren aan de zijkant te staan.
Vandaag zitten we nog steeds in de vette jaren en mijn inziens zal ook 2014 een goed en vet beursjaar zijn.
Resultaten in Europa zijn wel gemengd terwijl de meeste Amerikaanse bedrijven met sterke cijfers komen.
Het is mijn bedoeling om in de vette jaren in aandelen te zitten en in de magere jaren aan de zijkant te staan.
Vandaag zitten we nog steeds in de vette jaren en mijn inziens zal ook 2014 een goed en vet beursjaar zijn.
Resultaten in Europa zijn wel gemengd terwijl de meeste Amerikaanse bedrijven met sterke cijfers komen.
Tot heden is 2014 verre van een grand-cru-jaar voor de aandelenmarkten. Hopelijk komt herstel na de zomercorrectie en kunnen we toch nog mooi positief afsluiten.
De ontvangen dividenden pakken ze mij in elk geval niet meer af.
De ontvangen dividenden pakken ze mij in elk geval niet meer af.
bel20 5 % koerswinst + 3 % dividend op 7 maanden zal iets boven het langjarig gemiddelde zijn.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zomercorrectie gaat in elk geval verder.
Positief is wel dat de euro dalende is.
Wellicht bieden zich deze zomer nog mooie koopjes aan. In feite zelfs reeds vandaag, maar ik vrees dat de zomercorrectie nog niet ten einde zijn.
Positief is wel dat de euro dalende is.
Wellicht bieden zich deze zomer nog mooie koopjes aan. In feite zelfs reeds vandaag, maar ik vrees dat de zomercorrectie nog niet ten einde zijn.
Zoals gevreest en hier diverse malen gemeld, gaat de correctie in aller ijl verder.
Ik denk ook niet dat we vandaag reeds op de bodem zitten, hoewel altijd moeilijk te zeggen op de beurs. De correctie kan gerust nog een tijdje aanhouden.
Misschien de beurzen wat minder volgen en bij eerste tekenen van herstel of op het juiste momentum proberen wat interessante aandelen in te slaan.
Mijn lijstje met mogelijke aankoopkandidaten is klaar. Niet zozeer de koers zal bepalend zijn voor mij maar wel het momentum.
Ik denk ook niet dat we vandaag reeds op de bodem zitten, hoewel altijd moeilijk te zeggen op de beurs. De correctie kan gerust nog een tijdje aanhouden.
Misschien de beurzen wat minder volgen en bij eerste tekenen van herstel of op het juiste momentum proberen wat interessante aandelen in te slaan.
Mijn lijstje met mogelijke aankoopkandidaten is klaar. Niet zozeer de koers zal bepalend zijn voor mij maar wel het momentum.
http://www.beursduivel.be/column/265397 ... arket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals aangegeven gaat de correctie gewoon verder. Augustus en september zullen allicht geen goede beursmaanden worden.
Ik zie alvast nog geen optimaal momentum. Cfr. mijn vorige reactie hier.
Alleen af en toe eens een ééndagsvlieg zoals vandaag Boskalis.
Ik zie alvast nog geen optimaal momentum. Cfr. mijn vorige reactie hier.
Alleen af en toe eens een ééndagsvlieg zoals vandaag Boskalis.