Rente daalt , waar beleggen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rente daalt , waar beleggen?
Ik 'dacht' dat goud kopen enkel interessant is voor speculanten op korte termijn, maar dat de goudwaarde op langere termijn gewoon zijn waarde behoudt. Goed dus voor mensen met behoorlijk kapitaal om een deel zekerheid in hun vermogen te steken.
Wat zilver betreft 'hoorde' ik dat dat op lange termijn beter zou zijn, omdat zilver gebruikt wordt in industriële toepassingen en dus schaars kan worden (in tegenstelling tot goud.
Wat de aankoop van zilver betreft kan je btw vermijden door te beleggen in zilvermunten. Een goede optie daar zou kilostaven en 5 kilostaven van The Cook Islands zijn, omdat die staven daar functioneren als legaal betaalmiddel. Bestellen kan via https://www.thesilvermountain.nl/cook-i ... 8c875650e5
Je ziet mijn verhaal bevat veel 'dacht' 'hoorde', ...veel duidelijke info vind je niet echt over edelmetalen vind ik
Wat zilver betreft 'hoorde' ik dat dat op lange termijn beter zou zijn, omdat zilver gebruikt wordt in industriële toepassingen en dus schaars kan worden (in tegenstelling tot goud.
Wat de aankoop van zilver betreft kan je btw vermijden door te beleggen in zilvermunten. Een goede optie daar zou kilostaven en 5 kilostaven van The Cook Islands zijn, omdat die staven daar functioneren als legaal betaalmiddel. Bestellen kan via https://www.thesilvermountain.nl/cook-i ... 8c875650e5
Je ziet mijn verhaal bevat veel 'dacht' 'hoorde', ...veel duidelijke info vind je niet echt over edelmetalen vind ik
op het eerste zicht zijn goudstaafjes voordeliger : geen 6 % btw.Pieterjan schreef: Ik heb krugerrands gekocht via de bank. Duurt even vooraleer je ze hebt.
Ineens goudstaven van 12,5 kg kopen ( grapje ) wegens de dichtheid van het goud is zo een staaf van 12,5 kg ongeveer zo groot als een pakje koffie.
Uit de tijd :
"
En de fiscus?
Sinds 1 januari 2000 moet u geen btw betalen op transacties van beleggingsgoud (levering, invoer, aankoop binnen de Europese Unie of de dienstverlening door een gemandateerd tussenpersoon). Voor transacties waarbij het niet gaat om beleggingsgoud, is het gebruikelijke btw-tarief van 21 procent van toepassing. Voor muntstukken met een oudheidswaarde geldt een btw-tarief van 6 procent.
De meer- of minwaarde die voortvloeit uit de verkoop van beleggingsgoud, is overigens niet belastbaar of aftrekbaar. Voor aandelen van goudmijnen geldt overigens hetzelfde belastingstelsel als dat voor andere aandelen"
-
XXL66
31.580 € / kg.
Het is nu een interessant moment om bij te kopen. Van de obligaties heeft m'n nu ook de buik al vol, wat blijft er over ? Juist ja...
Het is nu een interessant moment om bij te kopen. Van de obligaties heeft m'n nu ook de buik al vol, wat blijft er over ? Juist ja...
-
JurgenG
Met een beetje drummen krijg je er toch 2 of 3 in een koffertje in de bankpaul schreef:Ineens goudstaven van 12,5 kg kopen ( grapje ) wegens de dichtheid van het goud is zo een staaf van 12,5 kg ongeveer zo groot als een pakje koffie.
-
XXL66
Au 34.000 € / kg
25% rendement op 1 jaar, zilver 65% !
GOUD kopen is niet speculeren, het is net het omgekeerde !
Als je echter wil speculeren op goud kan je goud/zilver mijnaandelen kopen.
Ik heb mijnaandelen in de port die 300 tot 400% hoger staan !
Ben nu ook in via een ETF in natural gas gestapt, staat historisch laag, nu gewoon wat geduld oefenen.
http://www.sharelynx.com/chartstemp/fre ... cker=FUTNG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben nu ook in via een ETF in natural gas gestapt, staat historisch laag, nu gewoon wat geduld oefenen.
http://www.sharelynx.com/chartstemp/fre ... cker=FUTNG" onclick="window.open(this.href);return false;
Eum, juist ja. Goud is nu niet direct de ideale belegging voor de goede huisvader die zijn geld liefst niet als sneeuw voor de zon ziet smelten. Ik zou dan ook niet direct adviseren om alles In goud te steken ...XXL66 schreef:GOUD kopen is niet speculeren, het is net het omgekeerde !
Klopt, die investering doet het zeker niet slecht. Aan de andere kant doet geen enkele investering van het afgelopen jaar op de beurs, met uitzondering van obligaties, het slecht. Al mijn aandelen zijn goed omhoog, alle soorten grondstoffen herstellen zich, alternatieve investeringen doen het goed ... . Ik heb tegelijk nog nooit een investering gehad die zo erg schommelt. Verliezen in goud van 10% op een dag zijn echt wel geen uitzondering. Stalen zenuwen zijn dus wel wenselijk en je weet nooit wanneer goud nu duur of net goedkoop noteert. Jan met de pet blijft dan ook best ver weg van goud, met de uitzondering van een sporadische aankoop voor een klein bedrag om zijn geld wat te spreiden.XXL66 schreef:Als je echter wil speculeren op goud kan je goud/zilver mijnaandelen kopen.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Wow, een hoop originele uitspraken in één postingXXL66 schreef:Au 34.000 € / kg
Dus , als ik het goed begrijp is goud kopen GEEN speculatie (het omgekeerde zelfs ! LOL), maar goudmijnaandelen wel. De correlatie tussen beide prijzen is nochtans redelijk dicht bij 1.
En die goudstaven kan je toch ook niet opstoven met een ajuintje ?
En natural gas zou historisch laag staan ? Toch niet op mijn grafiek, staat bijna dubbel zo hoog als een dik jaar geleden.
-
JurgenG
Oeps, iemand zijn grafiekje ondersteboven gehouden?disterminator schreef:En natural gas zou historisch laag staan ? Toch niet op mijn grafiek, staat bijna dubbel zo hoog als een dik jaar geleden.
(sorry, kon 't nie laten
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Neen, absoluut niet. Nu moet ik wel toegeven dat ik enkel naar de gasprijzen in Rotterdam kijk (want die bepalen wat ik aan Lampiris betaal, doch dit terzijde) terwijl topicstarter naar gasfutures in NY kijkt. Maar ook op de door hem geposte grafiek zie je dat prijs een jaar geleden ongeveer de helft was van huidige prijs. Historisch laag is dus rekbaar begrip.JurgenG schreef:Oeps, iemand zijn grafiekje ondersteboven gehouden?disterminator schreef:En natural gas zou historisch laag staan ? Toch niet op mijn grafiek, staat bijna dubbel zo hoog als een dik jaar geleden.![]()
(sorry, kon 't nie laten![]()
![]()
)
-
XXL66
Veel daytraders (of bank vertegenwoordigers) hier precies.
Typisch, de uitspraken van goud kan je niet eten of brengt niks op. Trouwens bladgoud ken je wel degelijk eten. Of het lekker is is een andere vraag, maar zijn de eurobiljetten dan zo lekker ? Je kan er je gat zelfs niet mee afvegen.
Goud is het ultieme geld en koop je om je koopkracht te beveiligen of je te beschermen tegen de corruptie van het huidige financiële systeem.
Het kan nog 50% lager natuurlijk, maar denk je nu werkelijk dat met het tempo dat m'n nu geld bijcreëert je de volgende 10 jaar minder gaat betalen ?
Typisch, de uitspraken van goud kan je niet eten of brengt niks op. Trouwens bladgoud ken je wel degelijk eten. Of het lekker is is een andere vraag, maar zijn de eurobiljetten dan zo lekker ? Je kan er je gat zelfs niet mee afvegen.
Goud is het ultieme geld en koop je om je koopkracht te beveiligen of je te beschermen tegen de corruptie van het huidige financiële systeem.
Het kan nog 50% lager natuurlijk, maar denk je nu werkelijk dat met het tempo dat m'n nu geld bijcreëert je de volgende 10 jaar minder gaat betalen ?
-
XXL66
Maar natuurlijk heeft iedereen het recht om te geloven dat de politiek het wel zal oplossen. Met de ene creditcard (europese obligaties ?) wil men de put gaan vullen van de andere creditcard (staatsobligaties). Goe bezig toch !