Rente op sparen een stuk lager in België
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rente op sparen een stuk lager in België
Ik lees net het spaargids artikel over het feit dat de renten in België een stuk lager ligt dan in NL of LU.
Spijtig dat er dan niet op ingegaan wordt of het kan om dan in die landen een spaarrekening te openen als Belg, en dat er ook geen verwijzingen zijn naar de interessantse spaarrekeningen aldaar.
Met de EU, zou het toch mogelijk moeten zijn om een rekening in een ander EU land te openen, of zie ik dat verkeerd ?
Heeft er iemand daar ervaring mee
Spijtig dat er dan niet op ingegaan wordt of het kan om dan in die landen een spaarrekening te openen als Belg, en dat er ook geen verwijzingen zijn naar de interessantse spaarrekeningen aldaar.
Met de EU, zou het toch mogelijk moeten zijn om een rekening in een ander EU land te openen, of zie ik dat verkeerd ?
Heeft er iemand daar ervaring mee
Re: Rente op sparen een stuk lager in België
Kan je enkele voorbeelden geven van Nederlandse banken die meer interest geven ? Bij Rabo bank zie ik bijvoorbeeld 1,40 %….
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Bij buitenlandse (spaar)rekeningen moet ge wel nog 30% Belgische RV (vanaf de 1ste € intrest) aftellen. Soms ook zelf aan te geven via belastingaangifte.
Europa zou dat moeten harmoniseren, ja.
Artikels bekijken zelden het volledige plaatje.
Europa zou dat moeten harmoniseren, ja.
Artikels bekijken zelden het volledige plaatje.
Ik had dat gelezen in een artikel van spaargids.be dat ik per mail kreeg, maar nog niet verder gaan zoeken.
Ondertussen heb ik wel 2 NL banken gevonden die boven de 2% zitten, Garanti en Bigbank, wat nu ook geen groot verschil is met BE, vooral als je daar dan nog 30% belastingen moet aftrekken, terwijl het artikel liet uitschijnen dat er toch een wezenlijk verschil zou zijn.
In die optiek, lijkt het artikel dan eerder een soort clickbait, om spaargids.be nog eens onder de aandacht te brengen.
Ik gebruik spaargids wel 1 maal per jaar om te kijken welke Belgische bank de beste basis + getrouwheidsrente geeft, en indien nodig verplaats ik mijn spaargeld dan daarnaartoe voor een jaar.
Ondertussen heb ik wel 2 NL banken gevonden die boven de 2% zitten, Garanti en Bigbank, wat nu ook geen groot verschil is met BE, vooral als je daar dan nog 30% belastingen moet aftrekken, terwijl het artikel liet uitschijnen dat er toch een wezenlijk verschil zou zijn.
In die optiek, lijkt het artikel dan eerder een soort clickbait, om spaargids.be nog eens onder de aandacht te brengen.
Ik gebruik spaargids wel 1 maal per jaar om te kijken welke Belgische bank de beste basis + getrouwheidsrente geeft, en indien nodig verplaats ik mijn spaargeld dan daarnaartoe voor een jaar.
Obligaties kopen is een oplossing en een signaal naar de banken.
Buy bitcoin