Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Rentenieren

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
mickeymouse
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer mickeymouse
Verstuur privébericht

Re: Rentenieren

• Citeer

Bericht door mickeymouse » Gisteren 14:50

tuinder666 schreef: ↑Gisteren 13:35 >Heeft iemand ervaring of heeft één van de leden hier de overweging recent nog gemaakt ?
Elke werkdag.

Na het volledig benutten van de beschikbare wettelijke regelingen (zoals tijdskrediet en ouderschapsverlof) heb ik ervoor gekozen mijn arbeidstijd te verminderen en een 4/5-contract aan te vragen. In theorie zou ik zelfs zonder tewerkstelling kunnen rondkomen, maar met deze regeling blijf ik volledig in orde met alle administratieve verplichtingen, waaronder die van de mutualiteit, de pensioendienst, onderwijsinstellingen, de kinderbijslag en andere bevoegde instanties voor mijn gezin. Op mijn huidige werk wordt een tewerkstellingspercentage van minder dan 80% bovendien niet aanvaard.

Mijn vrouw is volledig ter mijne laste en gaat niet uit werken. Die "renteniert" op zich al.

De bescheiden woning is volledig afbetaald en ik beschik over een vermogen van ongeveer één miljoen euro, al dan niet geïnvesteerd. Tegelijkertijd ben ik enigszins uitgekeken op mijn huidige functie wegens gebrekkig management, waardoor ik — weliswaar eerder passief — uitkijk naar een nieuwe professionele uitdaging. Ik heb andere tijden gekend waarin elke euro hard moest worden bijeengebracht, maar het leven is op dat vlak aanzienlijk verbeterd.

Gelukkig heb ik aangename collega’s met wie ik goed kan samenwerken. Indien ik alleenstaand was geweest — al besef ik dat ik in dat geval waarschijnlijk ook niet uit mijn eerdere moeilijke situatie was geraakt — zou ik inmiddels mijn huidige werkgever verlaten hebben.

Er doen zich echter diverse gevallen van slecht management voor, die zelfs bij sterke en competente collega’s tot burn-out/ontslag hebben geleid. Bovendien wordt daar door bepaalde personen binnen de organisatie zelfs nog de spot mee gedreven.

Om je leven zinvol in te vullen, is het geenszins noodzakelijk om betaalde arbeid te verrichten.
Het hangt er natuurlijk van een aantal factoren af of je van die één miljoen euro kan rentenieren. Wat is je leeftijd? Is die 1milj inclusief of exclusief de gezinswoning en wat is die woning ongeveer waard? Is die 1milj het gezinsvermogen of je persoonlijk vermogen? Heb je kinderen die je eventueel nog financieel wil ondersteunen in de toekomst?

Lelleken
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Lelleken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lelleken » Gisteren 14:59

patrick4 schreef: ↑Gisteren 14:32 Voor mij is rentenieren iets helemaal anders, namelijk dat je je volledig terugtrekt uit de arbeidsmarkt en leeft van kapitaalopbrengsten.
Het glas half vol of half leeg ?
Dat is op jouw manier bekeken misschien wel zo.
In mijn geval zou het betekenen dat ik langzaam mijn kapitaal opleef, geniet van mijn leven en probeer om die situatie tot mijn pensioenleeftijd vol te houden. Nog 19 jaar.
tuinder666 schreef: ↑Gisteren 13:35 Om je leven zinvol in te vullen, is het geenszins noodzakelijk om betaalde arbeid te verrichten.
Zo denk ik er ook over.
patrick4 schreef: ↑Gisteren 14:34 Normaal betekent voor mij "volgens de norm".
Volgens de norm hoeft mijn leven niet te zijn.
De norm is ook maar een concensus van wat veel mensen voor zichzelf het beste vinden.
Mijn idee daaromtrent mag gerust anders zijn. Wie het niet hebben kan doet zelf ook wat hij liefst wil.

Om maar te illustreren dat ik niet echt overdadig leef :
Elke maand doe ik ongeveer 500 euro op aan bezoekjes aan de supermarkt. Met 400 euro per maand kom ik er ruim voor de vaste kosten.
Met nog wat extra er bovenop zou ik met 1200 euro per maand moeten toekomen.
Inkomsten ga ik blijven houden van garages die ik verhuur. Zolang de poorten niet versleten zijn of het dak zijn daar ook geen kosten aan.
Een eigendom (klein huisje 1,2 km van het strand) aan de kust die erg versleten is, zou ik verkopen.
Mijn huis heb ik in eigendom en blijf ik bewonen.
Ik zou het moeten doen met 500.000 euro spaargeld, verhuur van de garages, en verder leven zoals ik nu doe. Zeker niet verkwisten maar ook niet de broeksriem erg strak aanhalen.

Ik dacht aan een klein bedrijfje opstarten om wat dingen te doen die weinig investering vergen maar om die beroepskosten eruit te halen moet ik misschien al iets teveel werken naar mijn zin. Ik woon alleen en kan niet meerijden op de sociale kostentrip van een partner. Dat wordt volledige sociale lasten afdragen, boekhouder huren, hogere en extra belastingen betalen en wellicht nog enkele nadelen.
Als het enige nut van dat bedrijfje moet zijn om er alleen de onkosten van te betalen : dan hoeft het voor mij ook niet.
Er bestaat geen statuut dat gelijkaardig is aan ZZP'er in Nederland, denk ik.

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » Gisteren 15:05

Gestopt op 49. Genoeg gewerkt, vooral als expat dus dat is én keikeihard werken en veel (fiscaal vriendelijk) verdienen + slim genoeg geweest om te sparen / beleggen die grotendeels goed uitgedraaid zijn. En ja, ik heb materieel wel veel, maar hecht daar eigenlijk niet zoveel aan.
Geen vervangingsinkomen. 1 kind, maar die woont 2/3de bij zijn moeder en 1/3de hier. Partner werkt, maar we wonen niet samen tijdens de week.
Ik verveel me letterlijk nooit, maar en dat is een hele dikke maar, ik mis wel de interactie met collega’s.

Lelleken
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Lelleken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lelleken » Gisteren 15:10

platin schreef: ↑Gisteren 11:03 als niet werkende kom je er ook met een van 20.000 € uw imago naar de buitenwereld trek u er niks van aan.
En met een flatje veel minder onkosten dan met een grote villa.
Ik woon al niet al te groot. Imago : kan me niet schelen. Mijn auto kost nu al minder dan 20.000 euro. ;D
vortex schreef: ↑Gisteren 13:20 Zorg voor je jezelf als financieel onafhankelijk uitroept dat er geen grote kosten in het verschiet liggen, dat de woning in orde is voor de volgende 25 jaar, dat je eventueel een aanvullende ziektekosten verzekering hebt en dat je geen schulden of huur meer hoeft te betalen.
Alle vastgoed in orde voor de komende 25 jaar ? Dat wordt een moeilijke.
Geen schulden of huishuur : Dat is nu al zo.
tuinder666 schreef: ↑Gisteren 13:35 Er doen zich echter diverse gevallen van slecht management voor, die zelfs bij sterke en competente collega’s tot burn-out/ontslag hebben geleid. Bovendien wordt daar door bepaalde personen binnen de organisatie zelfs nog de spot mee gedreven.
Van die managementverhaaltjes zoals : "onderlinge competitie is plezant en motiverend" ?
Dat is ook een stuk dat ik beu ben.
Het zegt me wel iets om, als ik eens niet goed geslapen heb, gewoon in mijn bed te blijven liggen in plaats van naar hetzelfde dagelijkse gezaag te gaan luisteren en de "het is nooit goed genoeg" preek over me te zien komen.

patrick4
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer patrick4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick4 » Gisteren 15:40

Lelleken schreef: ↑Gisteren 14:59 Volgens de norm hoeft mijn leven niet te zijn.
De norm is ook maar een concensus van wat veel mensen voor zichzelf het beste vinden.
Mijn idee daaromtrent mag gerust anders zijn.
Tuurlijk. Willen afwijken van de norm is net een heel mooie ambitie, in welke richting dan ook.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.

patrick4
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer patrick4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick4 » Gisteren 15:59

VTEC schreef: ↑Gisteren 15:05 Gestopt op 49. Genoeg gewerkt, vooral als expat dus dat is én keikeihard werken en veel (fiscaal vriendelijk) verdienen + slim genoeg geweest om te sparen / beleggen die grotendeels goed uitgedraaid zijn. En ja, ik heb materieel wel veel, maar hecht daar eigenlijk niet zoveel aan.
Geen vervangingsinkomen. 1 kind, maar die woont 2/3de bij zijn moeder en 1/3de hier. Partner werkt, maar we wonen niet samen tijdens de week.
Ik verveel me letterlijk nooit, maar en dat is een hele dikke maar, ik mis wel de interactie met collega’s.
Da's een hele mooie getuigenis. Wellicht heb je een goeie invulling gevonden voor de vrijgekomen tijd (wat niet voor iedereen evident is), en dan nog zie je dat het een genuanceerd verhaal is. Je mist het concrete werk misschien niet, maar wel de (al dan niet formele) interactie met collega's.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » Gisteren 16:59

patrick4 schreef: ↑Gisteren 15:59 Wellicht heb je een goeie invulling gevonden voor de vrijgekomen tijd (wat niet voor iedereen evident is), en dan nog zie je dat het een genuanceerd verhaal is. Je mist het concrete werk misschien niet, maar wel de (al dan niet formele) interactie met collega's.
Ja die invulling heb ik wel degelijk & het is niet (uit)slapen of Netflixen. Aan het 1ste heb ik een rothekel en het 2de hebben we niet.
Ik ben geen voetbalkijker, ken er niks van, maar dat verhaal rond het plotse overlijden van Glenn De Boeck (54) van afgelopen weekend raakt me & stemt tot denken.
Je geboortedatum is bekend, wanneer je komt te gaan niet.

Hoe ik mijn tijd invul? Veel lezen & nadenken over economie, wereldpolitiek en edelmetalen. Dat laatste is mijn dada en ook vrij lucratief so to say. Kinderen (ik 1, mijn partner 2) helpen met hun huiswerk / examens, huisman zijn, met onze tijgerkatten spelen, koken, bij mooi weer met een cabrio of moto op zwier. Wij zijn beide feitelijk en wettelijk gebonden aan België wegens de kinderen of ik zat al lang en breed in de Algarve.

Destereir
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Destereir
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Destereir » Gisteren 18:04

patrick4 schreef: ↑Gisteren 15:59 Je mist het concrete werk misschien niet, maar wel de (al dan niet formele) interactie met collega's.
Neem het van me aan dat, als je werk iets betekende voor de gemeenschap, dat je na enige tijd gaat missen om iets voor de wereld te betekenen.
En ook het tussen de mensen komen is iets dat ik zelf het meeste mis.
Net zoals je na een maand in een ander land al eens een gewone stomme boterham met kaas (of iets dergelijks) gaat missen.

Maar ... Ben ik mis of wil Lelleken vooral cijfermateriaal lezen ?

Daarover zou ik zeggen : als je thuis bent elke dag doet de factor verveling je wel al eens meer geld uitgeven dan voordien.
De voordelen die je voordien misschien kreeg van je werkgever vervallen.

Geen maaltijdcheques meer. Geen auto of tankkaart van het werk. Geen laptop of internetabonnement, geen gsm met abonnement.. die dingen.
Je gaat dat zeker missen imho.
Maar wat moet moet, zeker he.
Of het moet kies jij zelf, Lelleken.

Als je nog bv. een jaar of meer kan voorbereiden : begin met een rekening te openen om je facturen mee te betalen van alles. Dan krijg je een beter inzicht.

Bepaal hoeveel zakgeld je jezelf echt wil geven.
500 euro per maand om mee te winkelen is 125 per week. Niet weinig maar van dat budget kan je bv. niet elke week op restaurant gaan.

Als je zonnepanelen hebt en genoeg stroom: overweeg een elektrische auto. Dan valt het budget brandstof al grotendeels weg, ... of toch een maand of 7-8 per jaar.

Verwarm een deel van je huis en niet heel je huis in de winter.

Zoek voor alles de goedkoopste leverancier.

Die dingen helpen je vast.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Gisteren 18:35

Waarom zou je al dan niet gaan rentenieren ? De grootouders deden het niet, de ouders deden het niet, waarom zouden wij dat dan doen ?

Nee dan liever gaan werken en een mooie bankgift doen aan de volgende generatie.

Door te gaan werken leert men ook veel meer bij dan door thuis te zitten. Als het wat minder uitdagend wordt, verander je eens van werk. Weer nieuwe paden, weer nieuwe kennis, weer nieuwe bazen.

Thuis zitten en elke dag op café en elk weekend op restaurant en de ene citytrip na de andere. Dat kost stukken van mensen en gaat op den duur vervelen.

Nee, geef mij maar een actief bestaan, rentenieren kan je genoeg zodra op pensioen.

Lelleken
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Lelleken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lelleken » Gisteren 19:36

Kunnen we er even van uit gaan dat ik zelf ga kiezen of ik ga rentenieren of niet ? 8)
En heeft er dan nog iemand een mening of een idee hoe dat mogelijk of onmogelijk kan blijken ?

malcolm
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer malcolm
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door malcolm » Gisteren 19:49

Lol echt eh... er is heus wel wat meer te doen dan gewoon heel de dag op café te hangen 😁😁.

bryanv
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bryanv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bryanv » Vandaag 10:39

Lelleken schreef: ↑Gisteren 10:12 Er is heel veel informatie te vinden over hoe je tot het punt kan geraken (beleggen, enzovoort) om te gaan rentenieren.

Ik vind echter heel weinig informatie terug over wat je moet doen eens je zover bent.

Het moet zo ongeveer toch wel iets zijn als een huis bouwen.
Je denkt met een bepaald bedrag toe te komen maar in de werkelijkheid gaat dat bedrag altijd hoger uitvallen.
Er is de inflatie, de onzekerheid over de leeftijd waarop je echt met pensioen kan, onverwachte grote kosten zoals bv. je auto die minder lang meegaat, je woning waar je grote kosten moet aan doen, inflatie, hogere belasting op wat je bezit en dergelijke meer.

Heeft iemand ervaring of heeft één van de leden hier de overweging recent nog gemaakt ?
Ik zit in hetzelfde schuitje als Tuinder666, behalve dat ik aan de start sta om eerst alle wettelijke regelingen uit te putten om dan een 4/5 contract aan te vragen en mijn vrouw wel full time gaat werken. Maar die zou ook perfect kunnen rentenieren. Die staat er financieel veel beter voor. We verwachten nog een kindje binnenkort, dus dat veranderd de situatie toch enigzins. Ik kan wel zeggen dat ik hoop niet tot mijn wettelijk pensioen te moeten werken en wat sneller te rentenieren in de verre verre toekomst.. maar om een concreet antwoord te bieden.. moeilijk hé. Ik heb geen glazen bol en zit nog niet in die situatie. Zover ben ik nog niet. Misschien maar goed. Gewoon doen wat je momenteel doet. Probeer naast het sparen en beleggen ook nog te genieten van het leven. Dat word vaak vergeten.

MeneerParmentier
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer MeneerParmentier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeneerParmentier » 27 minuten geleden

chesini schreef: ↑Gisteren 18:35 Waarom zou je al dan niet gaan rentenieren ? De grootouders deden het niet, de ouders deden het niet, waarom zouden wij dat dan doen ?
Dat vind ik nu wel een gekke redenering.

Waarom zou je op een internetforum zitten, mijn grootouders deden het niet.
Waarom zou je op vliegvakantie gaan, mijn grootouders deden het niet.
Waarom zou je op een ETF kopen, mijn grootouders deden het niet.
Waarom zou je een gsm kopen, mijn grootouders deden het niet.
Waarom zou je naar de dermatoloog gaan, mijn grootouders deden het niet.
...

Dat noemen ze vooruitgang. En het is niet omdat niet elke vooruitgang goed is, dat we een status quo moeten verdedigen.

MeneerParmentier
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer MeneerParmentier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeneerParmentier » 26 minuten geleden

chesini schreef: ↑Gisteren 18:35 Thuis zitten en elke dag op café en elk weekend op restaurant en de ene citytrip na de andere. Dat kost stukken van mensen en gaat op den duur vervelen.
Dat denk ik nu ook wel. Plezant voor een tijdje, maar nadien een zeer leeg bestaan.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy