Rentewijziging online spaarrekening Fintro?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rentewijziging online spaarrekening Fintro?
Bij het bekijken van mijn rekeningafschriften staat de nieuwe rentewijziging, die inging op 01/01/10, voor de online spaarrekening. In tegenstelling tot wat op dit forum en de site van fintro staat, lees ik in mijn afschriften:
- basisrentevoet: 1,30%
- getrouwheidspremie: 0,50%
Op dit forum en ook op de site van fintro staat basis 1,50% en getrouwheid 0,30%.
Foutje op de afschriften? Laat ons hopen. Anders is dit percentage wel heel laag.
Mvg,
Dieter.
Op dit forum en ook op de site van fintro staat basis 1,50% en getrouwheid 0,30%.
Foutje op de afschriften? Laat ons hopen. Anders is dit percentage wel heel laag.
Mvg,
Dieter.
Re: Rentewijziging online spaarrekening Fintro?
op de site fintro staat 1.5 + 0.30 (veel te laag mijn gedacht
)

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit klopt inderdaad, maar op de afschriften van mijn online spaarrekening zelf staat 1,30 + 0,50 en als je enkel kijkt naar de basisrentevoet is dat wel heel triestig.Toone schreef: op de site fintro staat 1.5 + 0.30 (veel te laag mijn gedacht)
toch eens navragen en uitrekenen! Weet het ons te zeggen.
Tja Fintro is van Fortis en we kennen Fortis hé 

Het is volgens mij 1,5 + 0,30 . Waarschijnlijk fout op uittreksels. Normaal moet dat dezelfde rente zijn als de online van BNPPF.Dieter schreef: Bij het bekijken van mijn rekeningafschriften staat de nieuwe rentewijziging, die inging op 01/01/10, voor de online spaarrekening. In tegenstelling tot wat op dit forum en de site van fintro staat, lees ik in mijn afschriften:
Mvg,
Dieter.
@Toone @ Campzie : 1,8% is nog steeds pak meer dan de inflatie (die er niet is) en meer dan een aantal andere grootbanken, waaronder KBC...
Misterv schreef:Het is volgens mij 1,5 + 0,30 . Waarschijnlijk fout op uittreksels. Normaal moet dat dezelfde rente zijn als de online van BNPPF.Dieter schreef: Bij het bekijken van mijn rekeningafschriften staat de nieuwe rentewijziging, die inging op 01/01/10, voor de online spaarrekening. In tegenstelling tot wat op dit forum en de site van fintro staat, lees ik in mijn afschriften:
Mvg,
Dieter.
@Toone @ Campzie : 1,8% is nog steeds pak meer dan de inflatie (die er niet is) en meer dan een aantal andere grootbanken, waaronder KBC...
Dexia en ING geven 1,85 + 0,40 % op hun internet spaarrekening. En dit vanaf de eerste euro!
Damn ... dus toch 1,30 + 0.50 ...
Zie de nieuwslink https://www.spaargids.be/sparen/fintro- ... ing-2.html
Zie de nieuwslink https://www.spaargids.be/sparen/fintro- ... ing-2.html
EN wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking?Toone schreef: Machtig! En volgende week nog lager! ;D
Voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het zijn altijd dezelfde fortis-mannekes die de mensen om de tuin leiden!Misterv schreef:EN wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking?Toone schreef: Machtig! En volgende week nog lager! ;D
+1Toone schreef:Voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het zijn altijd dezelfde fortis-mannekes die de mensen om de tuin leiden!Misterv schreef:
EN wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking?
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Zoals reeds gezegd, Fortis heeft voor mij afgedaan. Nochtans altijd mijn basisbank geweest. Ze zijn trouwens eigenlijk nooit geinteresseerd geweest in mensen met minder dan 500.000 € op hun spaarrekening. Dus bye, bye
Ik begin ook meer en meer het gevoel te krijgen dat ze het weer laten opvallen dat het "back to business" is bij Fortis. Niet dat ik er anders over dacht voor de rentedaling, maar het valt nu gewoon meer op. Zij verlagen de basisrente op de ene dag met 0,5%, bij Fintro zelfs 0,7%! De dag erna verhoogt Rabo de rente... Heel raar (naar mijn mening)...
Volgens mij willen ze de mensen op de nieuwe Premium rekening lokken. Misschien verwachten ze dat de rente op spaarboekjes (zie Rabo) dit jaar nog zal stijgen, maar je zal wel al kunnen raden welke rente er niet zal stijgen dan? Juist. Ofwel gaan ze ook de weg op per half jaar een nieuwe rekening te lanceren, dat is ook nog een mogelijkheid.
Volgens mij willen ze de mensen op de nieuwe Premium rekening lokken. Misschien verwachten ze dat de rente op spaarboekjes (zie Rabo) dit jaar nog zal stijgen, maar je zal wel al kunnen raden welke rente er niet zal stijgen dan? Juist. Ofwel gaan ze ook de weg op per half jaar een nieuwe rekening te lanceren, dat is ook nog een mogelijkheid.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
rob schreef: Zoals reeds gezegd, Fortis heeft voor mij afgedaan. Nochtans altijd mijn basisbank geweest. Ze zijn trouwens eigenlijk nooit geinteresseerd geweest in mensen met minder dan 500.000 € op hun spaarrekening. Dus bye, bye
RaboBank is dan ook heel veel van de markt verspeeld... Het zijn enkel prijsbrekers die verhogen.Vaganzza schreef: Ik begin ook meer en meer het gevoel te krijgen dat ze het weer laten opvallen dat het "back to business" is bij Fortis. Niet dat ik er anders over dacht voor de rentedaling, maar het valt nu gewoon meer op. Zij verlagen de basisrente op de ene dag met 0,5%, bij Fintro zelfs 0,7%! De dag erna verhoogt Rabo de rente... Heel raar (naar mijn mening)...