Resilux
TIP
Re: Resilux
Dat hangt af van vraag en aanbod. Ik zie dat bedrag er niet integraal afgaan. Het geld wordt uitgekeerd omdat Resilux sinds de verkoop van haar belang in de JV Airolux op een aanzienlijke berg cash zit. Resilux zal niet meteen een bestemming zien voor dit geld en geeft het dus terug aan de aandeelhouders. Daar zouden veel bedrijven wat van kunnen leren. Groeiprojecten en kleine overnames kan Resilux trouwens gewoon financieren uit de operationele kasstroom, zoals het al jaren doet. Daar is geen grote nettokaspositie voor nodig.
leuk aandeel, openingskoers morgen?
Bedankt voor de info, Jens.
@ Obby: geen kosten met de kapitaalsvermindering. Het is voor jou zoals een dividend maar dan zonder roerende voorheffing te betalen. Voor het bedrijf daalt wel het eigen vermogen en dat heeft zijn invloed op solvabiliteit, al zie ik daar voor Resilux niet direct een probleem. En er kan natuurlijk alleen maar kapitaal verminderd worden dat ooit effectief gestort is geweest.
Het moet dus zijn dat Resilux niet direct nog andere opportuniteiten ziet. Maar goed, liever kapitaal uitkeren dan een domme overname.
@ Obby: geen kosten met de kapitaalsvermindering. Het is voor jou zoals een dividend maar dan zonder roerende voorheffing te betalen. Voor het bedrijf daalt wel het eigen vermogen en dat heeft zijn invloed op solvabiliteit, al zie ik daar voor Resilux niet direct een probleem. En er kan natuurlijk alleen maar kapitaal verminderd worden dat ooit effectief gestort is geweest.
Het moet dus zijn dat Resilux niet direct nog andere opportuniteiten ziet. Maar goed, liever kapitaal uitkeren dan een domme overname.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Pakketje van 27 aandelen gekocht vandaag. De faire waarde ligt een stuk hoger naar mijn mening.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
hier vorige week ook ingestapt met een klein pakket <€150 
Vandaag een tweede pakketje Resilux gekocht aan 148. Eerste pakketje gekocht aan 103 in maart 2014. Nu hopen op de bekendmaking van goede halfjaarresultaten volgende week en half september de kapitaalvermindering meepikken...
-
anonymous9
Oei, als ik u was zou ik niet teveel verwachten van de H1 resultaten. ik denk dat de kapitaalverlaging het enige 'exciting' zal zijn wat dit jaar gebeurt
-
anonymous9
Afgaande op wat er tussen de lijnen te lezen viel op de algemene vergadering (ikzelf was niet aanwezig, mijn bron wel). Ik hoop dat hij helemaal geen fluit kent van interpretaties en dat Resilux een blowout-semester voorschotelt 
Wat viel er dan tussen de lijnen te lezen? Ik ben wel benieuwd, aangezien ik Resilux opvolg en toch wat positieve resultaten verwacht deze week.
-
anonymous9
Wat ik zeg, dat H1 niet denderend aan het verlopen was en er een (tijdelijke?) slowdown leek te zijn. Maar goed, dat is al een tijdje geleden, dus wie weet was er na april een remonte. We zullen het deze week weten!
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Afhankelijk van het resultaat zou ik mij er nog wel wat van bijkopen.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
-
anonymous9
Zie, gene vetten. 6.9M EUR adjusted FCF op het eerste gezicht. Zal eens doornemen hoeveel non-recurring expenses erin zaten.