Rijden met EV vs ICE
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Zeg, dat is een grapje he. Als dat al niet meer kan...
En je moet mij helemaal niet aanspreken met "meneer", dat is maar een nickname. Je mag mij aanspreken zoals je wilt.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja natuurlijk. Waarom ben jij eigenlijk niet de CEO van BMW Group?chesini schreef: ↑Gisteren 16:13 Dat moet ook niet in een weekend gebeuren hoor. Maar de Neue Klasse is gestart in 2022 met in Jan 23 onthulling van de BMW i Vision Dee op de CES in Las Vegas en in Sep 23 wereldpremière van de BMW Vision Neue Klasse op de IAA in München.
Men heeft dus 4 jaar nodig om tot een productie te komen. De Chinese constructeurs doen er 2 tot 2,5 jaar over. Maar los daarvan heb ik de indruk dat het masterplan voor München 6 maand te laat is opgestart. Ik denk dat BMW de productie van de brandstofmodellen zo lang mogelijk heeft laten doorgaan (owv van cashinstroom oa), om nu met een toch wat late overschakeling te starten. En om hun BMW Operating System 10 software op punt te stellen.
Het is wel zo dat een product ruim vooraf aankondigen altijd al wat wind uit de zeilen van de concurrentie haalt.
BMW kon m.i. de productie wel 6 maand eerder laten starten:
- door de verplaatsing van de verbrandingsmotorenproductie van München naar Engeland en Oostenrijk 6 maand eerder te starten
- door de bouw van de nieuwe hallen voor de EV in München ook 6 maand vroeger te starten
Maar bon, ze zullen wel hun interne reden hebben. Maar de Chinezen en ook Tesla gaan geen 6 maand stilzitten.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Wat grappig is, is dat de vele studio filmpjes (waaronder ook die van Autogefühl), al in oktober '25 opgenomen zijn onder embargo. Het filmpje waarin met de gecamoufleerde wagen gereden werd in Zweden is dus recenter dan de filmpjes van de productvoorstelling.
Omdat ze er al een hebben tjiens.MeneerParmentier schreef: ↑18 minuten geledenJa natuurlijk. Waarom ben jij eigenlijk niet de CEO van BMW Group?chesini schreef: ↑Gisteren 16:13 Dat moet ook niet in een weekend gebeuren hoor. Maar de Neue Klasse is gestart in 2022 met in Jan 23 onthulling van de BMW i Vision Dee op de CES in Las Vegas en in Sep 23 wereldpremière van de BMW Vision Neue Klasse op de IAA in München.
Men heeft dus 4 jaar nodig om tot een productie te komen. De Chinese constructeurs doen er 2 tot 2,5 jaar over. Maar los daarvan heb ik de indruk dat het masterplan voor München 6 maand te laat is opgestart. Ik denk dat BMW de productie van de brandstofmodellen zo lang mogelijk heeft laten doorgaan (owv van cashinstroom oa), om nu met een toch wat late overschakeling te starten. En om hun BMW Operating System 10 software op punt te stellen.
Het is wel zo dat een product ruim vooraf aankondigen altijd al wat wind uit de zeilen van de concurrentie haalt.
BMW kon m.i. de productie wel 6 maand eerder laten starten:
- door de verplaatsing van de verbrandingsmotorenproductie van München naar Engeland en Oostenrijk 6 maand eerder te starten
- door de bouw van de nieuwe hallen voor de EV in München ook 6 maand vroeger te starten
Maar bon, ze zullen wel hun interne reden hebben. Maar de Chinezen en ook Tesla gaan geen 6 maand stilzitten.