Rijden op aardgas (CNG)
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
De V60 en V70 zijn leverbaar in Belgie
http://www.aardgasrijder.be/aanbieders- ... g-bi-fuel/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aardgasrijder.be/aanbieders- ... g-bi-fuel/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar is de tijd van de V1 en de V2. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Inderdaad, ondermeer via deze dealer: http://www.sterckx.be/nl/VOLVO" onclick="window.open(this.href);return false;funnyplace schreef:De V60 en V70 zijn leverbaar in Belgie
(Verder geen ervaring mee)
De omschreven Volvo V60 versie zal vanaf januari bestelbaar zijn... basisprijs 46 550 euro
Een V60-momentum start aan 32 000 eur... toch best wel een kloofje om door te slikken
Een V60-momentum start aan 32 000 eur... toch best wel een kloofje om door te slikken
Heb je ook opgemerkt wat voor een pk-monster het wel is? Basisprijs van een gewone V60 (Momentum uitvoering) met dezelfde T5 benzinemotor is 42.000 EUR.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan er mij dan iemand uitleggen waar het voordeel zit bij die V60 en V70?
Als je kan kiezen tussen een basismodel met benzine of diesel of een CNG-topmodel dat nog eens meer dan 4.000€ kost dan de soortgelijke versie in diesel of benzine.
Als je kan kiezen tussen een basismodel met benzine of diesel of een CNG-topmodel dat nog eens meer dan 4.000€ kost dan de soortgelijke versie in diesel of benzine.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Fenomeen dat je nu eenmaal hebt bij premiummerken, me dunkt. Waarom anders wil iemand een BMW of een Mercedes met > 200 pk onder z'n gat?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan valt de parameter 'kostprijs' hier totaal in het water?
Waarom zou je een CNG-instapmodel moeten kiezen van 245 pk (met nog een vrij hoge uitstoot CO tov zelfs gewoon diesel-model) als je een diesel kan kopen met een CO-uitstoot die lager is dan 100g of zelfs een benzine-model dat dan bijna 50% goedkoper is.
Waarom zou je een CNG-instapmodel moeten kiezen van 245 pk (met nog een vrij hoge uitstoot CO tov zelfs gewoon diesel-model) als je een diesel kan kopen met een CO-uitstoot die lager is dan 100g of zelfs een benzine-model dat dan bijna 50% goedkoper is.
Nog steeds veel goedkoper vol te tanken dan het equivalent benzinemodel, vrijstelling BIV, korting op verkeersbelasting en een premie. CO-uitstoot zou ik nu echt niet durven aanhalen als argument. De CO-uitstoot zal de koper van zo'n krachtige wagen waarschijnlijk worst wezen. Het VW-schandaal heeft bovendien ook duidelijk aangetoond wat die uitstootcijfers eigenlijk waard zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
goedkoper om te tanken dan het equivalent benzinemodel, daarin kan ik je volgen.
Maar waarom zou je een CNG-model moeten kiezen van 46K€ (-2K€ premie) = 44K€ als je net hetzelfde 'model' (met normale motor) kan kiezen voor 22,5K€ minder. Na hoeveel jaar ben je break-even? 13-14 jaar?
Maar waarom zou je een CNG-model moeten kiezen van 46K€ (-2K€ premie) = 44K€ als je net hetzelfde 'model' (met normale motor) kan kiezen voor 22,5K€ minder. Na hoeveel jaar ben je break-even? 13-14 jaar?
Tjah, waarom koopt iemand een BMW 340i aan 47k als een BMW 318i van 29k je even goed van A naar B brengt?
Heb toch vandaag (kerstdag!) mijn aanslagbiljet inzake Verkeersbelasting voor mijn CNG wagen ontvangen (Zoomit).
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... teit.dhtml
Belastbare periode : 12 maanden van 01−11−2015 tot 31−10−2016
9 PK: 244,80 € + opdeciem gemeente: 24,48= 269,28 €
Begint dit pas vanaf volgend jaar te tellen?
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... teit.dhtml
Belastbare periode : 12 maanden van 01−11−2015 tot 31−10−2016
9 PK: 244,80 € + opdeciem gemeente: 24,48= 269,28 €
Begint dit pas vanaf volgend jaar te tellen?
De vrijstelling van vekeersbelasting voor cng voertuigen start inderdaad maar vanaf 2016 tot 2020 (4 jaar).
Ik veronderstel dat je een laatste keer vrijstelling zult krijgen in 2019 voor de periode 1-11-2019 tot 31-10-2020.
Ik veronderstel dat je een laatste keer vrijstelling zult krijgen in 2019 voor de periode 1-11-2019 tot 31-10-2020.
Hey,
Ik ben blij om zo'n een forum te vinden over "rijden op de aardgas". Ik ben grote voorstander voor rijden op aardgas. Alleen.... ik weet er niet zoveel van en ook maar weinig mensen rijden al op cng. Heb enkel naar Plnkgas (plankgas) docu/film gekeken en was verkocht. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die hun (positieve) ervaringen willen delen met de rest van de wereld. Ik heb dan ook een facebook-pagina "wij rijden op aardgas" aangemaakt, met de bedoeling om mensen warm te maken.
* Tankstation in Brecht: er is een nieuwe dats24 in het nieuwe industrieparkje. Misschien dat ze daar dan ook CNG zullen gaan aanbieden.
Bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes
Ik ben blij om zo'n een forum te vinden over "rijden op de aardgas". Ik ben grote voorstander voor rijden op aardgas. Alleen.... ik weet er niet zoveel van en ook maar weinig mensen rijden al op cng. Heb enkel naar Plnkgas (plankgas) docu/film gekeken en was verkocht. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die hun (positieve) ervaringen willen delen met de rest van de wereld. Ik heb dan ook een facebook-pagina "wij rijden op aardgas" aangemaakt, met de bedoeling om mensen warm te maken.
* Tankstation in Brecht: er is een nieuwe dats24 in het nieuwe industrieparkje. Misschien dat ze daar dan ook CNG zullen gaan aanbieden.
Bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes
Milieuvergunning voor cng is aangevraagd voor Dats24 brecht! (Schreef dfrog op 15/11 in deze thread)
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk