Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld
TIP
Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld
Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld, zijn hier (ervarings)deskundigen die hier iets kunnen over zeggen?
Staat in de Rabo "hotest" list, die curve gaat alleen maar omhoog!

Staat in de Rabo "hotest" list, die curve gaat alleen maar omhoog!
Re: Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld
Volgens Morningstar :
"Lux-o-rente is beslist een goed obligatiefonds, maar niet perfect. De prestaties van het fonds zijn goed, maar gaan gepaard met een wat bovengemiddeld risico. De kosten van dit grote fonds zijn gemiddeld en het is afhankelijk van een performancedriver. We geven het fonds een Bronze-rating"
"Lux-o-rente is beslist een goed obligatiefonds, maar niet perfect. De prestaties van het fonds zijn goed, maar gaan gepaard met een wat bovengemiddeld risico. De kosten van dit grote fonds zijn gemiddeld en het is afhankelijk van een performancedriver. We geven het fonds een Bronze-rating"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb het in mijn portefeuille en heb er nog geen spijt van gehad. Het is een kwaliteitsfonds dat wereldwijd belegt in staatsobligaties. Je zou verwachten dat de waarde zou dalen door de schuldencrisis maar het fonds blijft goed presteren. Wat mij betreft een aanrader.
Inderdaad, het is eentje om mee te nemen, ik ga deze zeker volgen.
Die continue stijging over al die jaren is knap, loopt eigenlijk gelijk met de barometer (volgens de rabosite toch)
Die continue stijging over al die jaren is knap, loopt eigenlijk gelijk met de barometer (volgens de rabosite toch)
Ook ik had deze al even in het oog. Zeker daar er enkel de kost is bij uistap van 0,65%. Dat is wel bijzonder weinig, niet?
Ik heb wel altijd wat angst om in fondsen te stappen waar iedereen enthousiast is. :-)
Een beetje het gedacht van de beurs: als iedereen begint te kopen, maak dan dat ge weg bent! Wil niemand nog iets op de beurs, koop dan veel aan!
Risicoklasse 1 is natuurlijk interessant om je port wat defensiever te maken.
Ik heb wel altijd wat angst om in fondsen te stappen waar iedereen enthousiast is. :-)
Een beetje het gedacht van de beurs: als iedereen begint te kopen, maak dan dat ge weg bent! Wil niemand nog iets op de beurs, koop dan veel aan!
Risicoklasse 1 is natuurlijk interessant om je port wat defensiever te maken.
-
anonymous6
Spreken we over hetzelfde...?!
Als ik naar de grafiek kijk, zie ik een snelle stijging eind 2008.
Vervolgens is het bijna anderhalf jaar ter plaatse blijven trappelen.
Dan een stijging, maar snel terug een daling, bijna terug tot op datzelfde peil.
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 6IR&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk je de grafiek op 3 jaar (hierboven) , dan blijven deze zelfs achter op de index.
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 66IR&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Redenement op 3 jaar geannualiseerd is 3.06 %. Dat vind ik mager. Op 5 jaar is het 5%, omdat je dan die ene steile piek meegenomen hebt. Behalve die ene piek (2de helft 2008) is het voor de rest een mager beestje.
Als ik naar de grafiek kijk, zie ik een snelle stijging eind 2008.
Vervolgens is het bijna anderhalf jaar ter plaatse blijven trappelen.
Dan een stijging, maar snel terug een daling, bijna terug tot op datzelfde peil.
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 6IR&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk je de grafiek op 3 jaar (hierboven) , dan blijven deze zelfs achter op de index.
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 66IR&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Redenement op 3 jaar geannualiseerd is 3.06 %. Dat vind ik mager. Op 5 jaar is het 5%, omdat je dan die ene steile piek meegenomen hebt. Behalve die ene piek (2de helft 2008) is het voor de rest een mager beestje.
http://www.rabobank.be/nl/producten/var ... rente.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarom sprak ik ook over een uitbreiding van de defensieve port...
Daarom sprak ik ook over een uitbreiding van de defensieve port...
Is zeker een fonds om in een portefeuille te hebben
In 2011: 6,86 %
Op 337 periodes van 3 jaar allemaal positief en gemiddeld 6,12 % per jaar
Op 289 periodes van 5 jaar allemaal positief en gemiddeld 5,67 % per jaar
Een fonds dat zo'n gemiddeld rendement levert, past in elke portefeuille.
Kijk nooit naar grafieken om een fonds te beoordelen: met een grafiek kan je alles bewijzen ( en ook velen op het verkeerde been zetten.)
Lux-o-rente is iets volatieler dan Carmignac Securité maar geeft ook een iets hoger rendement
In 2011: 6,86 %
Op 337 periodes van 3 jaar allemaal positief en gemiddeld 6,12 % per jaar
Op 289 periodes van 5 jaar allemaal positief en gemiddeld 5,67 % per jaar
Een fonds dat zo'n gemiddeld rendement levert, past in elke portefeuille.
Kijk nooit naar grafieken om een fonds te beoordelen: met een grafiek kan je alles bewijzen ( en ook velen op het verkeerde been zetten.)
Lux-o-rente is iets volatieler dan Carmignac Securité maar geeft ook een iets hoger rendement
-
anonymous6
Ik weet niet. Een zuivere grafiek toont wat hij toont. En dan zie ik dat van 1994 tot 1999 het fonds achterbleef op de index, idem vanaf 2007, en dat het tussenin ongeveer op de index presteerde.
Het is maw in mijn ogen toch geen fonds dat de rest ter plaatse laat...
(Rabo schrijft het ook: Rendement over de laatste 3 jaar: bij de slechte 25% )
Toegegeven, het is niet het type fonds dat opeens 10% naar beneden duikt, wat qua "kapitaalsbescherming" ook z'n waarde heeft natuurlijk.
Het is maw in mijn ogen toch geen fonds dat de rest ter plaatse laat...
(Rabo schrijft het ook: Rendement over de laatste 3 jaar: bij de slechte 25% )
Toegegeven, het is niet het type fonds dat opeens 10% naar beneden duikt, wat qua "kapitaalsbescherming" ook z'n waarde heeft natuurlijk.
Rendement op 10 jaar geannualiseerd: 4,97% (Morningstar).
Meer moet dat niet zijn.
Meer moet dat niet zijn.
@djtw: dit fonds gaat je inderdaad nooit +50% op één jaar geven. Maar ook nooit verliezen van - 30%.
Een fonds dat gemiddeld elk jaar 5 % geeft daar zullen wel veel kandidaten voor zijn als je weet dat er hier een massa tevreden zijn met 2 à 3 % op een spaarboekje.
Welk fonds vind jij dan een goed fonds ?
Een fonds dat gemiddeld elk jaar 5 % geeft daar zullen wel veel kandidaten voor zijn als je weet dat er hier een massa tevreden zijn met 2 à 3 % op een spaarboekje.
Welk fonds vind jij dan een goed fonds ?
-
anonymous6
Don't get me wrong - ik zeg niet dat het een slecht fonds is. Ik zeg alleen dat het een vlak verloop heeft, afgezien van enkele pieken. Qua kapitaals'zekere' belegging scoort dit inderdaad beter dan een termijnrekening, maar je moet wél een voldoende lange beleggingshorizon hebben.
Dtjw: heb je een tip voor ons!
Wat is een goed fonds voor op korte termijn mee te scoren?
Wat is een goed fonds voor op korte termijn mee te scoren?
Waarvoor staat die DH EUR achter ROBECO LUX -O-RENTE ?
En kiezen jullie hier voor een distributie- of een kapitalisatiefonds?