Rode Duivels
Re: Rode Duivels
Ik zei midden november tegen een collega al lachend dat de finale Argentinië tegen Frankrijk wordt en dat Argentinië zal winnen en Messi de grote held zal worden. Daarna zal hij aankondigen dat hij stopt als international.
We zijn zover. De finale wordt gespeeld tussen Argentinië en Frankrijk. Wie de winnaar wordt, weten we nog niet maar mijn vermoeden is meer en meer dat die finale gekocht werd. Ik kan het niet hard maken en heb totaal geen bewijs maar het is een potje dat stinkt. Over enkele jaren gaan we her en der over matchfixing lezen op het WK in 2022.
(Collega feliciteerde me gisteren met mijn voorspelling)
We zijn zover. De finale wordt gespeeld tussen Argentinië en Frankrijk. Wie de winnaar wordt, weten we nog niet maar mijn vermoeden is meer en meer dat die finale gekocht werd. Ik kan het niet hard maken en heb totaal geen bewijs maar het is een potje dat stinkt. Over enkele jaren gaan we her en der over matchfixing lezen op het WK in 2022.
(Collega feliciteerde me gisteren met mijn voorspelling)
Het was een beetje afwachten met Tedesco maar hij maakt goeie keuzes, ook keuzes die ik gemaakt zou hebben. Ik zou Openda nog net iets meer laten spelen omdat je die moet voorbereiden om Lukaku op te volgen als (valse) 9.
Ziet er goed uit richting EK maar we moeten eerlijk zijn, Zweden was enorm zwak.
Nu op naar de volgende generatie spelers, er lopen er nog tientallen rond op de Belgische voetbalvelden (+ Europese velden) die ik zo kan aanduiden om eens mee te spelen. Speel je in de kijker als jonge gast en je komt in de nationale ploeg
Ziet er goed uit richting EK maar we moeten eerlijk zijn, Zweden was enorm zwak.
Nu op naar de volgende generatie spelers, er lopen er nog tientallen rond op de Belgische voetbalvelden (+ Europese velden) die ik zo kan aanduiden om eens mee te spelen. Speel je in de kijker als jonge gast en je komt in de nationale ploeg

Ik heb me zeer geergerd aan de berichtgeving op het VRT journaal over de rode duiveltjes. Tien minuten aandacht voor een rotverwend middelmatig voetballertje dat niet meer wil mee spelen omdat hij boos is op de andere spelertjes en omdat hij geen armbandje mag dragen….Echte wereldproblemen zoals de oorlog in Europa kregen minder aandacht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier treed ik je nu eens half bij zie.Brembos schreef: ↑19 juni 2023, 19:42 Ik heb me zeer geergerd aan de berichtgeving op het VRT journaal over de rode duiveltjes. Tien minuten aandacht voor een rotverwend middelmatig voetballertje dat niet meer wil mee spelen omdat hij boos is op de andere spelertjes en omdat hij geen armbandje mag dragen….Echte wereldproblemen zoals de oorlog in Europa kregen minder aandacht.
Voor mij hoeft dat evengoed niet voor een "top" voetballertje.

Maar ja ... "brood en spelen" weet je wel ?
Het heeft geen zin om je te ergeren Brembos. Zowel aan de oorlog als aan de verwende voetballertjes kun jij persoonlijk niets veranderen, dus laat het los. Zonde van je kostbare tijd. Ik kijk al lang geen nieuws meer. Ik lees liever een goed boek.Brembos schreef: ↑19 juni 2023, 19:42 Ik heb me zeer geergerd aan de berichtgeving op het VRT journaal over de rode duiveltjes. Tien minuten aandacht voor een rotverwend middelmatig voetballertje dat niet meer wil mee spelen omdat hij boos is op de andere spelertjes en omdat hij geen armbandje mag dragen….Echte wereldproblemen zoals de oorlog in Europa kregen minder aandacht.
Courtois is een klein kind! Hij moet niet teveel piepen hoor, er staan 2 andere keepers klaar 

2 ? Er zijn honderden keepertjes in dit land bij zowat elk plaatselijk voetbalploegje die spelen voor hun plezier en geen 1.000 euro per wedstrijdje eisen zoals deze kleuter.
-
- Full Member
- Contacteer:
Twee fouten :
- 1000 euro per wedstrijd ... euh, maak daar maar een VEELvoud van
- die keepertjes die spelen voor hun plezier duren niet lang in het voetbal, eens ze 15 jaar zijn spelen ze om premies (in het zwart) te krijgen van de plaatselijke ondernemer die graag in de belangstelling staat, en nog een paar jaar later spelen ze (uiteraard ook in het zwart) voor een extra (of twee ?) maandweddes ergens in het provinciale voetbal ... als er één sport is waar niet voor het plezier wordt gespeeld is het wel het voetbalspelletje.
Deze "sport" krijgt in onze streken in verhouding met de inspanningen/trainingen die ze moeten leveren veel te veel aandacht, er zijn veel sporters die gratis en voor niks veel meer inspanningen/trainingen moeten leveren om één keer in de vier jaar een paar seconden aandacht te krijgen. Nu, het lijkt dat ik jou niet moet overtuigen over de nutteloosheid van dat spelletje

De plaatselijke ondernemer , iemand zoals die man met het plastic aangezicht , voorzitter van dat Antwerps ploegje bedoelt u waarschijnlijk ?
Ik neem aanstoot aan jou post, Brembos. Weet jij waarom deze mijnheer 'iets' aan zijn gelaat heeft laten doen? Als je het toch weet, dan is je woordgebruik nog erger. Ik eis geen ban maar wel een verwijdering van jou 'bijdrage'.
Gevoelige teentjes? Niet echt, wel een minimum aan respect.
Gevoelige teentjes? Niet echt, wel een minimum aan respect.

Spelen er nog Belgen bij de rode duivels?
Toch meer dan bij Frankrijk Fransen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom mag er niks gezegd worden over een "plastic gezicht" ? Was me nooit opgevallen, maar nu hij het gezegd heeft is het wel duidelijk. Niet supergoed gelukt imho.
Exit Courtois, de kerel heeft een supergroot ego, met Mignolet zal het ook wel lukken.
Nu, met of zonder Courtois, de gouden generatie is weg en met deze kern gaan we geen potten breken.
Exit Courtois, de kerel heeft een supergroot ego, met Mignolet zal het ook wel lukken.
Nu, met of zonder Courtois, de gouden generatie is weg en met deze kern gaan we geen potten breken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ach ja, als zelfs Charles het niet begrijpt ... Ik kijk er wel naast. 

Die heeft inderdaad wel z'n eigen ramen ingegooid. Je hebt wel wat doelmannen rondlopen in België maar die komen nog niet aan de hielen van Courtois.Charlesvdw schreef: ↑21 juni 2023, 20:35 Waarom mag er niks gezegd worden over een "plastic gezicht" ? Was me nooit opgevallen, maar nu hij het gezegd heeft is het wel duidelijk. Niet supergoed gelukt imho.
Geen idee hoe diep het zit tussen zowel Courtois als Tedesco maar ik hoop dat ze een goeie verstandhouding hebben want Tedesco heeft Courtois wel nodig!
Doelmannen kunnen wel een tijdje mee in het voetbal omdat ze hun lichaam niet teveel belasten, dus Courtois kan gerust nog het EK 2024 en WK van 2026 spelen. Daarna zal het ook wel voorbij zijn!
Mignolet is ook wel passé, die is trouwens gestopt bij de nationale ploeg!
Buiten Coutois, heb je nog:
- Matz Sels (sorry maar die jongen begint ook van leeftijd te worden)
- Koen Casteels (op leeftijd en toch wel over z'n hoogtepunt heen)
- Thomas Kaminski (ook op leeftijd)
- Maarten Vandevoordt (Racing Genk)
- Jelle Van Neck (Komt bij Olympique Marseille bijna nooit tot spelen, dus moet je misschien ook niet doen?)
Je kan dus wel een selectie van ong. 4 doelmannen maken. Meer heb je er in principe ook niet nodig.
Op 16 oktober speelt België terug tegen Zweden. Ik zou Maarten Vandevoordt wel oproepen en al zeker 1 helft laten spelen. Zal die jongen wat ervaring en vertrouwen geven.
Om op jouw vraag te antwoorden... Ja. (Als je Vlaams klinkende namen bedoelt?)
En ook hier zou ik er durven oproepen. In de spits eens Hugo Cuypers (AA Gent) oproepen, probleem is dat daar best wel wat concurrentie is. Je zit daar nl. met Lukaku en Openda.
Of het is dat je eens probeert met 2 spitsen te spelen. Zowel Cuypers als Lukaku maar zie daar weinig meerwaarde van in.
Op het middenveld heb je ook veel keuze uit traditionele (Vlaams klinkende) namen.
Dus het kan zeker maar je selecteert niet op basis van de naam maar op basis van talent. En ik vind dat je maar een basisplek krijgt, als je in teamverband ook een basisspeler bent of je je kunt bewijzen op tactisch vlak en/of een spelverdeler bent.