Rode Duivels
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Rode Duivels
Abatoetnie schreef: ↑14 juni 2024, 23:21Nee, ik zou mijn mening niet hardop durven uiten daar, ik zou in elkaar geslagen worden door een bende hooligans.
In welke andere sport moet de politie er telkens bij zijn of er vallen iedere wedstrijd gewonden (of erger) ? In welke andere sport worden de tegenstanders verrot gescholden ? In welke andere sport zouden ouders de scheidsrechters en de tegenstanders afmaken ? In welke andere sport is een scheidsrechter bang om naar zijn auto te gaan na een wedstrijd ?
En iets totaal anders maar het maakt ook een verschil : in welke andere sport worden amateurs (provinciale reeksen en zelfs al lager bij de jeugd) betaald (en dik betaald !) om hun hobby uit te oefenen ? Mocht al het zwart geld dat daar rond gaat ook een belast worden dan zou het ook al weer een verschil maken voor de begroting ... maar dat mag dan weer niet van Bouchez (omdat die ook rondhangt in het voetbalmilieu).
En wat betreft de populairste sport : die wordt gewoon door de strot geramd, willen of niet willen ! Mochten andere sporten evenveel exposure krijgen in kranten en televisie dan zou het "populaire" aan voetbal wel eens vlug kunnen verdwijnen. Kijk bv. hoe "marginaal" (pun intended) "soccer" is in de VS ! De populariteit van een sport wordt zwaar bepaald door de media, kijk bv. naar de hype van het dartsen (of het een sport is is een andere discussie).
Volledig mee eens.
Dat ze al eens beginnen met de buitensporige kosten voor ordehandhaving grotendeels te laten betalen door de clubs. Zullen ze misschien wat meer lokale spelers moeten inhuren ipv peperdure internationale spelers te kopen met ons belastingsgeld ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Blijkbaar moeten de duiveltjes weer enkele wedstrijdjes spelen. Hopelijk is het mooi weer tijdens hun spelletjes. Dan kan ik een mooi fietstochtje doen op rustige wegen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met een beetje chance kan je nog vanop straat bij mensen binnenkijken en zo de wedstrijd volgen op hun tv.
Ik voel me echt verwant met de Rode Duivels.

Nee, er is voor mij persoonlijk geen hype meer voor het EK. Net zoals wielrennen/veldrijden mij veel minder interesseert.(Keek vroeger ook alles op TV)
Ik heb het vroeger allemaal gevolgd tot de jaren 2016 denk ik. (In goede en slechte tijden, bv 's nachts naar de matchen kijken in Mexico '86 tijdens examenperiodes)
Daarna (jaren 2010+) is de echte RD hype pas goed begonnen, maar heb sindsdien niet veel matchen meer gezien. Ook de liefde voor clubvoetbal (mijn stad speelde eerste nationale) is weggegaan.
Niet doordat ze zo dik betaald worden, maar omdat het mij minder interreseert. Ik hoop dat ze winnen, maar zal er niet rouwig om zijn indien niet, het universum is te groot om daar nog van wakker te liggen. Ieder zijn hobby. En voetbal draait zoveel om geld, dat krijgt dan ook de meeste aandacht.
Vraag maar eens aan enkele amerikanen wat ze van "soccer" vinden, dan zeggen ze gewoon crazy. Ik heb al enkele wedstrijden gezien ginder van de NBA, NFL, NHL, MLB, en de sfeer is daar zeeeeer anders. Lijkt wel een familieuitje daar.
Gelukkig hebben we de olympische spelen binnenkort om andere minder mainstream sporten en sporters te bewonderen.
Ik heb het vroeger allemaal gevolgd tot de jaren 2016 denk ik. (In goede en slechte tijden, bv 's nachts naar de matchen kijken in Mexico '86 tijdens examenperiodes)
Daarna (jaren 2010+) is de echte RD hype pas goed begonnen, maar heb sindsdien niet veel matchen meer gezien. Ook de liefde voor clubvoetbal (mijn stad speelde eerste nationale) is weggegaan.
Niet doordat ze zo dik betaald worden, maar omdat het mij minder interreseert. Ik hoop dat ze winnen, maar zal er niet rouwig om zijn indien niet, het universum is te groot om daar nog van wakker te liggen. Ieder zijn hobby. En voetbal draait zoveel om geld, dat krijgt dan ook de meeste aandacht.
Vraag maar eens aan enkele amerikanen wat ze van "soccer" vinden, dan zeggen ze gewoon crazy. Ik heb al enkele wedstrijden gezien ginder van de NBA, NFL, NHL, MLB, en de sfeer is daar zeeeeer anders. Lijkt wel een familieuitje daar.
Gelukkig hebben we de olympische spelen binnenkort om andere minder mainstream sporten en sporters te bewonderen.
Abatoetnie schreef: ↑14 juni 2024, 23:21Nee, ik zou mijn mening niet hardop durven uiten daar, ik zou in elkaar geslagen worden door een bende hooligans.Als je je een beetje gedraagt, dan ben je in elk stadion en elke tribune veilig. Maar het is wel een kanjer van een vooroordeel van jou.
In welke andere sport moet de politie er telkens bij zijn of er vallen iedere wedstrijd gewonden (of erger) ? In welke andere sport worden de tegenstanders verrot gescholden ? In welke andere sport zouden ouders de scheidsrechters en de tegenstanders afmaken ? In welke andere sport is een scheidsrechter bang om naar zijn auto te gaan na een wedstrijd ? Basketbal, tennis, American football, rugby, ijshockey, ... Wekelijks beelden van te vinden. Maar voetbal spant de kroon, u got a point there.
En iets totaal anders maar het maakt ook een verschil : in welke andere sport worden amateurs (provinciale reeksen en zelfs al lager bij de jeugd) betaald (en dik betaald !) om hun hobby uit te oefenen ? Mocht al het zwart geld dat daar rond gaat ook een belast worden dan zou het ook al weer een verschil maken voor de begroting ... maar dat mag dan weer niet van Bouchez (omdat die ook rondhangt in het voetbalmilieu). De ergste tijden zijn daar ook voorbij, gelukkig.
En wat betreft de populairste sport : die wordt gewoon door de strot geramd, willen of niet willen ! Mochten andere sporten evenveel exposure krijgen in kranten en televisie dan zou het "populaire" aan voetbal wel eens vlug kunnen verdwijnen. Kijk bv. hoe "marginaal" (pun intended) "soccer" is in de VS ! De populariteit van een sport wordt zwaar bepaald door de media, kijk bv. naar de hype van het dartsen (of het een sport is is een andere discussie). Je gebruikt het woord 'marginaal' voor 2 betekenissen gewoon door elkaar. Verwarrend. Dartsen is dan ook geen sport, het spel noemt 'darts'. En ook daar wordt in de zalen regelmatig een robbertje gevochten.![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Mocht ik na een voetbalmatch met een ik zeg maar iets paars-witsjaaltje rond mijn nek een pint of een cola in mijn geval in een café rond het stadion van Brugge willen gaan drinken, dan zijn er twee mogelijkheden : ofwel lachen ze me vierkant uit (als die van paarswit hebben verloren) ofwel krijg ik op mijn kop (als paarswit heeft gewonnen).pukkie007 schreef: ↑15 juni 2024, 10:48Abatoetnie schreef: ↑14 juni 2024, 23:21 Nee, ik zou mijn mening niet hardop durven uiten daar, ik zou in elkaar geslagen worden door een bende hooligans.Als je je een beetje gedraagt, dan ben je in elk stadion en elke tribune veilig. Maar het is wel een kanjer van een vooroordeel van jou.
Je zal nu waarschijnlijk repliceren dat ik dan maar niet zo'n café moet binnen gaan ... in welke andere sport ook (buiten darts

Het zal wel niet op iedere match zo zijn maar rond voetbal hangt er altijd een sfeer van onveiligheid, negativisme, racisme, ...
Make up ur mind, zou ik zeggen.Abatoetnie schreef: ↑15 juni 2024, 19:14 Het zal wel niet op iedere match zo zijn maar rond voetbal hangt er altijd een sfeer van onveiligheid, negativisme, racisme, ...

Onveiligheid, negativisme en racisme vervang je ook beter door rivaliteit. Wij tegen zij, zonder dat er altijd boel van moet komen. Net zoals er bij een betoging in bvb Brussel niet altijd winkels geplunderd, politie aangevallen en vernielingen gemaakt moeten worden.
Dat is normaal. Voetbal is een sport die aantrek heeft bij de lagere sociale klasse, en daar tref je gewoonlijk meer racisme, geweld en andere vormen van domheid aan.Abatoetnie schreef: ↑15 juni 2024, 19:14 Het zal wel niet op iedere match zo zijn maar rond voetbal hangt er altijd een sfeer van onveiligheid, negativisme, racisme, ...
Een echte Spaargidser (vrek) doet dat, dan moet ie geen kijk-en-luistergeld betalen.Orakel van Brakel schreef: ↑15 juni 2024, 07:33 Met een beetje chance kan je nog vanop straat bij mensen binnenkijken en zo de wedstrijd volgen op hun tv.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waar is de tijd ? En dat waren behoorlijk grote bedragen. Hoeveel mensen vergaten dit te betalen want dit was nagenoeg onmogelijk te controleren door de belastingen. Tegenwoordig kunnen ze zelfs meekijken van op hun bureau naar welke programma's je bekijkt

Ja ... amai. Racisme tref je in ALLE geledingen van de maatschappij aan. Net zoals geweld (fysiek en psychisch geweld) ook voorkomt in alle klassen. Je hoeft er de nieuwsberichten maar op na te lezen. Domheid (wat dat ook mag betekenen), daar gaan we dus maar over zwijgen want bovenstaande quote past, volgens mijn eigen domheid dan, binnen dat begrip.
De woorden die van aan de rand van het voetbalveld naar de sportende kindertjes hun hoofden geslingerd worden, je wilt het niet weten. In de plaatselijke tennisclub heb ik dat gedrag nooit meegemaakt.xvsteep schreef: ↑17 juni 2024, 11:50 Ja ... amai. Racisme tref je in ALLE geledingen van de maatschappij aan. Net zoals geweld (fysiek en psychisch geweld) ook voorkomt in alle klassen. Je hoeft er de nieuwsberichten maar op na te lezen. Domheid (wat dat ook mag betekenen), daar gaan we dus maar over zwijgen want bovenstaande quote past, volgens mijn eigen domheid dan, binnen dat begrip.