Rode Duivels
Re: Rode Duivels
Ja, dat wil ik gerust geloven maar het zijn niet alleen ouders van kinderen uit de lagere sociale klassen die zo reageren. Sommige ouders projecteren hun eigen falen maar ook hun eigen verlangens af op hun kinderen in de hoop dat zij het wel kunnen waarmaken of in de hoop dat zij het anders (en beter) zullen doen. Voetbal blijkt dan bij uitstek de kanalisatie van deze gevoelens teweeg te brengen.sintorama schreef: ↑17 juni 2024, 11:55De woorden die van aan de rand van het voetbalveld naar de sportende kindertjes hun hoofden geslingerd worden, je wilt het niet weten. In de plaatselijke tennisclub heb ik dat gedrag nooit meegemaakt.xvsteep schreef: ↑17 juni 2024, 11:50 Ja ... amai. Racisme tref je in ALLE geledingen van de maatschappij aan. Net zoals geweld (fysiek en psychisch geweld) ook voorkomt in alle klassen. Je hoeft er de nieuwsberichten maar op na te lezen. Domheid (wat dat ook mag betekenen), daar gaan we dus maar over zwijgen want bovenstaande quote past, volgens mijn eigen domheid dan, binnen dat begrip.
+1xvsteep schreef: ↑17 juni 2024, 11:50Ja ... amai. Racisme tref je in ALLE geledingen van de maatschappij aan. Net zoals geweld (fysiek en psychisch geweld) ook voorkomt in alle klassen. Je hoeft er de nieuwsberichten maar op na te lezen. Domheid (wat dat ook mag betekenen), daar gaan we dus maar over zwijgen want bovenstaande quote past, volgens mijn eigen domheid dan, binnen dat begrip.
Snobisme van de ouwe stempel. Zo van die mensen die ook denken dat het openbaar vervoer alleen is voor mensen die van geen hout pijlen meer weten te maken

Het openbaar vervoer is er voor iedereen, vandaar de naam: openbaar. Maar de mensen die er gebruik van maken, tjaaa, daar zit inderdaad een subgroep bij van mensen die te tam zijn om te fietsen of te stappen. Sportieve mensen tref je amper aan op de bus. De trein is er dan weer vooral voor ratten die in de val van de ratrace zitten en denken dat het normaal is dat je elke dag als lemmings (of waren het sardientjes?) in een stalen constructie moet zitten mekaars lijfgeur op de snuiven in ruil voor een paar armtierige centjes.
(Tot zover deze rant, die je niet al te serieus moet nemen.)
Geen zorgen, ik zou er niet van dromen om hier veel serieus van te nemensintorama schreef: ↑17 juni 2024, 13:50Het openbaar vervoer is er voor iedereen, vandaar de naam: openbaar. Maar de mensen die er gebruik van maken, tjaaa, daar zit inderdaad een subgroep bij van mensen die te tam zijn om te fietsen of te stappen. Sportieve mensen tref je amper aan op de bus. De trein is er dan weer vooral voor ratten die in de val van de ratrace zitten en denken dat het normaal is dat je elke dag als lemmings (of waren het sardientjes?) in een stalen constructie moet zitten mekaars lijfgeur op de snuiven in ruil voor een paar armtierige centjes.
(Tot zover deze rant, die je niet al te serieus moet nemen.)

Geen stadsbewoner dan of anders van het roekeloze soort. In Antwerpen fietsen is Russische roulette.
Maar er zitten echt wel sportieve mensen op de bus. En wie nooit een bus neemt, doet daar wat mij betreft best geen uitspraken over. Maar ik ken je een beetje. Je daagt graag uit
. En soms moet wat BS ook wel kunnen
.
Maar er zitten echt wel sportieve mensen op de bus. En wie nooit een bus neemt, doet daar wat mij betreft best geen uitspraken over. Maar ik ken je een beetje. Je daagt graag uit

-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel wel wel. 2 voetjes op de grond zeker ?
Maar het goede nieuws is : we kunnen nog altijd het toernooi winnen !
Maar het goede nieuws is : we kunnen nog altijd het toernooi winnen !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
"De sfeer is goed" (Robert Waseige)
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn buurman beweert dat de duiveltjes verloren door de schuld van de scheidsrechter
. Ik volg het hele gedoe niet.
Mij is het om het even of de Duivels winnen of verliezen met 10-0.
In beide gevallen zijn er evenveel mensen gelukkig.
Eigenlijk ... Als ik dan toch een nuance zou moeten maken : liever dat de dikkenekken verliezen. Maar dat zijn ze overal zeker ?
In beide gevallen zijn er evenveel mensen gelukkig.
Eigenlijk ... Als ik dan toch een nuance zou moeten maken : liever dat de dikkenekken verliezen. Maar dat zijn ze overal zeker ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
GROEN beweert zelfs dat de Rode Duivels gisteren gewonnen hebben. CD&V gaat daarmee akkoordCharlesvdw schreef: ↑17 juni 2024, 20:51Maar het goede nieuws is : we kunnen nog altijd het toernooi winnen !

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vanavond ga ik supporteren voor onze jongens.
Net zozeer omdat ik veel sympathie heb voor dat stelletje blaaskaken, maar meer omdat ik alle Belgische supporters een overwinning gun.
Net zozeer omdat ik veel sympathie heb voor dat stelletje blaaskaken, maar meer omdat ik alle Belgische supporters een overwinning gun.
Zalig fietsweertje voor een mooi tochtje over rustige wegen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
OK, er is gebeurd wat te verwachten was.
Rest van het EK: supporteren voor Oranje, supporteren tegen Frankrijk en voor de rest hopen op mooie wedstrijden.
Rest van het EK: supporteren voor Oranje, supporteren tegen Frankrijk en voor de rest hopen op mooie wedstrijden.
EN STEEK DIE VLAG, MAAR IN JE kast !