Roebel (RUB) crasht.
TIP
Re: Roebel (RUB) crasht.
Rusland zn strategische ligging met China is ook iets wat men niet mag onderschatten, grondstoffen voor technologie etcetera...reden te meer om 10 a 20% van je portfolio te beleggen in wat je tegen een habbekrats kan kopen vandaag, de vruchten plukken we later wel en ondertussen stapelen de dividenden zich op....
Dat Europa zich mengt als marionet van de Verenigde Staten in een situatie als Ukraine waar we uberhaupt niets te zoeken hebben is inderdaad even gevaarlijk als de inmenging in het Midden-Oosten waar ze ook niets te zoeken hebben en juist door de inmenging schurkenstaten maken...en bijgevolg extra problemen veroorzaken door de migratie voor de burgers hier...TNTim schreef:@Gainer
Om het dichter bij Rusland te houden: Stalin is nog altijd enorm populair. Nu ook niet bepaald iemand die lief was voor zijn bevolking.
Het is te zien wat je omschrijft als bloeiend. Telkens wanneer de olieprijs dipt, ligt de Russchische economie op zijn gat.
Omdat een andere situatie gevaarlijk is/kan worden, doet dat niets af dat Rusland ook gevaarlijk is voor West-Europa. Er staan daar nog altijd een pak kernkoppen opgesteld met Brussel als einddoel.
Net daarom dat onze boeren vandaag steen en been klagen...ze hun groenten, vlees en fruit etc niet meer kunnen slijten aan de Russen...
Gainer schreef: Nemen we een voorbeeld als Gazprom nettowinst is met meer dan 71% gestegen...tot $ 5.91 Miljard...andere bedrijven doen het uiteindelijk ook niet zo slecht als ik de laatste kwartaalcijfers bekijk...
Dit vinden we dan toch absoluut niet terug in de beurskoersen. Men beweert nochtans dat de markt altijd gelijk heeft.Gainer schreef: Rusland heeft een bloeiende economie zonder overheidsschulden
.
darts, hangt ervanaf wanneer je gekocht had, bij mij was dit ongeveer op het punt dat de roebel het laagst stond tov de dollar, sta op winst zonder de winst van de dividenden die ook al aanzwellen...fondsen kopen doe ik niet, stel zelf een kleine korf samen...
@Gainer
Tja, nog een geluk voor Europa dat Rusland geen geld heeft. Anders had Rusland zich ook gemengd in Griekenland. Nu ook niet bepaald een buur van Rusland.
Oekraïne is volgens u onze zaak niet, de Baltische staten dan misschien ook niet, dan Polen ook maar niet? Hoeveel landen laten we stikken? Waar trekken we de grens?
Het Oekraïense volk heeft momenteel een pro-Europese regering verkozen, dat is hun volste recht volgens mij. Rusland heeft het blijkbaar moeilijk om een democratische meerderheid te respecteren. Ze hebben ondertussen de Krim geannexeerd en zijn hetzelfde van plan met verschillende regio's in het oosten. Dat is dan geen illegitieme inmenging in een ander land waarschijnlijk.
Tja, nog een geluk voor Europa dat Rusland geen geld heeft. Anders had Rusland zich ook gemengd in Griekenland. Nu ook niet bepaald een buur van Rusland.

Oekraïne is volgens u onze zaak niet, de Baltische staten dan misschien ook niet, dan Polen ook maar niet? Hoeveel landen laten we stikken? Waar trekken we de grens?

Het Oekraïense volk heeft momenteel een pro-Europese regering verkozen, dat is hun volste recht volgens mij. Rusland heeft het blijkbaar moeilijk om een democratische meerderheid te respecteren. Ze hebben ondertussen de Krim geannexeerd en zijn hetzelfde van plan met verschillende regio's in het oosten. Dat is dan geen illegitieme inmenging in een ander land waarschijnlijk.

Je kan geen fan zijn van hoe de politiek er momenteel aan toe gaat in Europa. Maar Rusland vrijer noemen dan Europa, dat is toch wel echt om te lachen hoop ik.Gainer schreef:Morale aspect is weer zoiets dat waarschijnlijk door de media naar buiten gedragen wordt en zo een vertekend beeld op sommigen hun netvlies schrijven...om terug te komen op het woord "Dictatuur" de hier opgelegde belastingsregimes aan de bevolking om het kolossale overheidsbeslag te financieren is een grotere dictatuur dan wat er zich daar afspeelt, zodus komen we op het punt te zeggen dat het communisme in Europa groter is dan in Rusland waar men volgens mij vrijer is dan hier, dat de media in Rusland zn pen wat minder mag gebruiken over de politiek daar, is voor mij eerder een klein punt...Dat Putin & Co veel voor zn bevolking doet en dat de Russen hem min of meer aanbidden zegt ook al veel, hoeveel werknemers zijn er in Belgie die de politieke leiders hier aanbidden...
En inderdaad, een volk jou laten aanbidden is niet moeilijk, zorg dat de enige informatie die hen bereikt van jou komt. Demoniseer al de rest, hemel jezelf op en hupsakee. Dat is mijns inziens geen positieve verwezenlijking
Waar koop je eigenlijk best roebels aan als je speculeert op de stijging tov de euro
koers is nu 78,23, maar vind nergens waar ik er veel tegen een aanvaardbare koers kan kopen?
Alvast bedankt.
koers is nu 78,23, maar vind nergens waar ik er veel tegen een aanvaardbare koers kan kopen?
Alvast bedankt.
Wisselkantoren ( voornamelijk) in Antwerpen en Brussel. Beetje googlen en bellen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij grotere banken kan je obligaties kopen van inter/multinationale instellingen=zeer hoge krediet waardigheid) uitgedrukt in RUB met een ferme opbrengst vgl met het spaarboekje. Misschien beter dan cash. Opgelet de RUB kan gerust nog een pak verder zakken.
Misschien ook mogelijk op aanvraag bij jouw broker.
Misschien ook mogelijk op aanvraag bij jouw broker.